asd ei toimi vaikka öljyt on oikeat.mikä neuvoksi?
- velluh1
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 19.05.2005 19:08
- Paikkakunta: Siellä missä on mansikat tuoreita
asd ei toimi vaikka öljyt on oikeat.mikä neuvoksi?
auto on w124 300e vm90.kiitos jo etukäteen.[/b]
Haeppa vikakoodi:
Auto käynnissä ja huoltopistokkeen navat 1 ja 5 yhteen johdon pätkällä noin 1sekka.
Apumies ottaa piuhan irti ja laske ASD valon tuikahdukset.
1 tuikku: ei vikaa muistissa
2 tuikkua: ASD ohjausyksikkö
3 tuikkua : jarruvalokatkaisija
4 tuikkua: etuvasen pyöräsensori tai nopeussignaali ABS-yksiköstä
5 tuikkua: etuoikea pyöräsensori tai nopeussignaali ABS-yksiköstä
6 tuikkua: takapyöräsensori tai nopeussignaali ABS-yksiköstä
7 tuikkua: nopeussignaali puuttuu jostain kolmesta edellisestä paikasta
8 tuikkasua: ASD solenoidiventtiili tai jarruvalokatkaisija
( Itellä numero 8, koitan vaihtaa sen katkaisijan)
Auto käynnissä ja huoltopistokkeen navat 1 ja 5 yhteen johdon pätkällä noin 1sekka.
Apumies ottaa piuhan irti ja laske ASD valon tuikahdukset.
1 tuikku: ei vikaa muistissa
2 tuikkua: ASD ohjausyksikkö
3 tuikkua : jarruvalokatkaisija
4 tuikkua: etuvasen pyöräsensori tai nopeussignaali ABS-yksiköstä
5 tuikkua: etuoikea pyöräsensori tai nopeussignaali ABS-yksiköstä
6 tuikkua: takapyöräsensori tai nopeussignaali ABS-yksiköstä
7 tuikkua: nopeussignaali puuttuu jostain kolmesta edellisestä paikasta
8 tuikkasua: ASD solenoidiventtiili tai jarruvalokatkaisija
( Itellä numero 8, koitan vaihtaa sen katkaisijan)
ASD
Omassa -89 CE:ssä pitkään vaivannut ASD-valo tokeni jarruvalokatkaisijan vaihdolla aiempien viestiketjujen ohjeiden mukaan. Pelkästään katkaisijan vaihdon jälkeen valo ei sammunut mutta irroitin akkukaapelin hetkeksi niin homma korjaantui. Nyt on valo ja lukko toiminut ilman oireita kohta vuoden päivät.
Tarkista vielä, että öljyä on varmasti tarpeeksi! Itse ihmettelin lukon toimimattomuutta ja kyselinpä täälläkin viime syksynä.. Teki sellaista rytkytystä, kun olisi pitänyt lukko mennä päälle. Vasta nyt keväällä hoksasin öljyä lisätä ja sinne meni yli puoli litraa lisää öljyä. Ilmeisesti rytkytys johtui siitä, että öljy oli niin vähissä, että meni ilmaa väliin => lukko päällä/pois/päällä/pois ...
Minulla on ASD merkkivalo rikki/poistettu, joten en tuota vikamuistia voi tsekata.. kun ei ole vieläkään saanut aikaiseksi vaihtaa sitä polttimoa
Mutta tuo öljyn riittävä määrä on helppo tarkistaa ilman mitään vippaskonsteja 
Minulla on ASD merkkivalo rikki/poistettu, joten en tuota vikamuistia voi tsekata.. kun ei ole vieläkään saanut aikaiseksi vaihtaa sitä polttimoa


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Itsellänikin teki tuota talvella! Toimiiko ATF tuolla ASD-systeemissä? Mites tuo järjestelmä ilmataan?veppe kirjoitti:Tarkista vielä, että öljyä on varmasti tarpeeksi! Itse ihmettelin lukon toimimattomuutta ja kyselinpä täälläkin viime syksynä.. Teki sellaista rytkytystä, kun olisi pitänyt lukko mennä päälle. Vasta nyt keväällä hoksasin öljyä lisätä ja sinne meni yli puoli litraa lisää öljyä. Ilmeisesti rytkytys johtui siitä, että öljy oli niin vähissä, että meni ilmaa väliin => lukko päällä/pois/päällä/pois ...

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Oli muuten mulla tismalleen samanlainen vika talvella... Oli muuten kettumainen lähteä liikenteeseen kun oli liukasta, heti kun meinasi hiukan sutasta niin kauhee ryske takapäästä... Rasittavaa. Ja kun vauhtia oli sit jo hiukan enemmän niin vikaa ei enää tullut, ilmeisesti just sen takia ku se ASD menee pois päältä 30km/h vauhdissa. Täytyypä jossain vaiheessa kattoo se öljymäärä... Niin, jatkoa edelliseen kysymykseen, sopiiko sinne ATF ?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Siis sinne menee sama öljy kuin tasonsäätöön. Samassa säiliössä kun on
Eli ei muutakuin KL:stä (tahi veholta, ei varmaan paha hintaero) MB.n hydrauliöljyä. Litran purkki taisi maksaa tasan 10 euroa. Eli ei mitään ATF:ää, se on sellaista sinistä tosi luirua öljyä.
Siinä säiliön kannessa on semmoinen kumipäinen mittatikku/täyttöaukon korkki, josta näkee, onko öljyt kohdillaan. Saman asian voi todeta myös siitä ulokkeesta, joka on säiliön takaosassa. Uloke istuu siihen pidikkeeseen. Sanoisin, että öljyn pinnan pitää olla sen ulokkeen ala- ja yläreunojen välissä
Kannattaa tosiaan se öljymäärä tarkistaa. Minä itse epäilen, että tuhosin osittain peräni tuolla rytkyttävällä lukolla. Se kuitenkin meni vuodessa siitä pikku ulinasta pahaan ulinaan. Nyt on eteisen lattialla vaihtoperä odottamassa asennusta...

Siinä säiliön kannessa on semmoinen kumipäinen mittatikku/täyttöaukon korkki, josta näkee, onko öljyt kohdillaan. Saman asian voi todeta myös siitä ulokkeesta, joka on säiliön takaosassa. Uloke istuu siihen pidikkeeseen. Sanoisin, että öljyn pinnan pitää olla sen ulokkeen ala- ja yläreunojen välissä

Kannattaa tosiaan se öljymäärä tarkistaa. Minä itse epäilen, että tuhosin osittain peräni tuolla rytkyttävällä lukolla. Se kuitenkin meni vuodessa siitä pikku ulinasta pahaan ulinaan. Nyt on eteisen lattialla vaihtoperä odottamassa asennusta...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Mites tuonne ASD/tasonsäätö -järjestelmään vaihdetaan litkut?
Mulla siellä on ATF:ää
Paikallinen Mersuihin erikoistunut paja laittoi sinne ATF:t!
...ja kyllä, perä rytkyttää mulla vieläkin asfaltilla sutiessa, soralla ei (ja talvella rytkytti lumella).
Mulla siellä on ATF:ää


...ja kyllä, perä rytkyttää mulla vieläkin asfaltilla sutiessa, soralla ei (ja talvella rytkytti lumella).
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tuo rytkytys saattanee johtua myös pehmenneistä kumitötteröistä auton peräosassaTomi S. kirjoitti:...ja kyllä, perä rytkyttää mulla vieläkin asfaltilla sutiessa, soralla ei (ja talvella rytkytti lumella).

Omassa loppui rytkytys kun vaihtelin takimmaisetkin gummit takakelkkaan.
Asd:tä ei ole ja rytkytti myös talvella.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
ASD:n öljyt ovat MBn hydrauliikkaöljyä, kirkasta sellaista. 10€/litra suosiollisella sponsorillamme. On niiiiin hieno systeemi, ettei kannata riskeerata millään ATF:illä. Vaihto tapahtuu ottamalla paluuletku, joka on säiliön korkissa kiinni, irti ja johtamalla se jollain tuubilla jätekannuun, samalla lisäten uutta auton käydessä.
Kun jätepönttöön tuleva öljy vaihtuu kirkkaaksi, on öljyt vaihtunu. Helppoa ja siistiä.
Älä päästä pumppua höräseen tyhjää niin ei tarvii alkaa ilmailemaan.
Taka-akselin luota löytyy kyl ilmauspaikkakin, jos epäilyttää.
Kun jätepönttöön tuleva öljy vaihtuu kirkkaaksi, on öljyt vaihtunu. Helppoa ja siistiä.
Älä päästä pumppua höräseen tyhjää niin ei tarvii alkaa ilmailemaan.
Taka-akselin luota löytyy kyl ilmauspaikkakin, jos epäilyttää.
Tuo ASD-järjestelmähän taitaa olla itseilmautuva
Mutta tietty tuo vaihto sujuu joutuisammin, kun ei väliin päästä ilmaa.. Vaan sitä taisit tarkoittaakin
Se öljy muuten näyttää kirkkaalta, kun sitä kaataa, mutta kyllä se ainakin minulla on sinistä, kun se on säiliössä. Onko mulla siis väärää öljyä joukossa?


Se öljy muuten näyttää kirkkaalta, kun sitä kaataa, mutta kyllä se ainakin minulla on sinistä, kun se on säiliössä. Onko mulla siis väärää öljyä joukossa?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe