Imusarjan lämmitin 190E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
super_majuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37

Imusarjan lämmitin 190E

Viesti Kirjoittaja super_majuri »

Auto potee kylmätyhjäkäyntiongelmaa ja epäilys on nyt kohdistunut imusarjan lämmitysvastukseen. Mistä ko. vastuksen rele saa ohjauksen lämmitykseen?
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Anturi on siellä imusarjan alla muistaakseni.
Noita antureita ja releitä niistä menee. Eli sinulla lienee ongelmana että vastus jää lämmittelemään eikä kytkeydy pois??
MB W210 200cdi -01
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

190E:ssä ei ole imusarjan lämmitystä. kaasari mallissa kyllä on.
super_majuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37

Viesti Kirjoittaja super_majuri »

Vastus ei ilmeisesti lämmitä. Ohjausvirta tulee releelle ja se vetää. Päävirta tulee releelle mutta ei lähde releeltä vastukselle. Rele kaput. Uteliaisuuden vuoksi kyselen vaan releen ohjausvirrasta. Täytyy tosiaan vielä mitata että lämppärin releen ohjausvirta kytkeytyy pois päältäkin jossain vaiheessä että se ei jää lämmittelemään.Hyvä.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Mika.T kirjoitti:190E:ssä ei ole imusarjan lämmitystä. kaasari mallissa kyllä on.
Oletko aivan varma, muistaakseni tuo kyllä oli muutaman vuoden ruiskussakin käytössä?
MB W210 200cdi -01
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

itellä on -84 ja -87 mallin M102set ruiskulla ja kummassakaan ei ole lämmitystä. Saattaahan jossakin vuosimallissa kyllä olla. Mutta aika turha kampe ruisku koneessa.
super_majuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37

Viesti Kirjoittaja super_majuri »

Eli vika paikallistuikin lämmittimen releen pohjaan.Huono yhdyntä lämmittimelle lähtevässä liittimessä. Tosiaankin auto on 190 E vm.-91 ja tässä on ko. lämmitin. Nyt käy kylmänäkin tyhjäkäyntiä tosi siististi eikä sammuile. Jatketaan harjoituksia.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu vastaan on tullut samanlainen....vikana oli rele joka jätti lämmityksen päälle ja tyhjäsi akkua....pohja oli myös jonkinverran sulanut.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tuossa tapauksessa veikkaisin anturivikaa....loppujen lopuksi polttaa releen hiileksi, eli se kannattaa uusia ja rele, ei ole kalliita hankintoja.
Muistelisin että lämmitintä käytettiin jotakuinkin vuodesta 89 eteenpäin muutamassa sarjassa kunnes käytöstä luovuttiin.
MB W210 200cdi -01
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

muistaakseni ei ollut anturivika vaan releeseen oli tullut muutos....tyyppivika
Vastaa Viestiin