C220d Ja EPC valo?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

C220d Ja EPC valo?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Eli ko. valo syttyilee joskus.. Talvella kovilla pakkasilla joskus (n. kerran parissa viikossa) aamun ensikäynnistyksessä ja nyt eilen syttyi kesken ajon. Eli valohan kertoo että moottori ei anna täyttä tehoa ulos eli on jossain turvamoodissa.

Vika on kuitenkin joka kerran "kuittaantunut" kun on vain sammuttanut auton ja ottanut virta-avaimen pois ja sitten uusiksi käyntiin... no problem... Eli näyttää menevän "buuttailuksi" näiden uudempien vehkeiden kanssa. Mahtaakohan olla microsoftilla sormensa pelissä??? Toivottavasti ei....

Onko muilla esiintynyt moista? Mistähän päin kannattaisi lähteä "vikaa" etsimään. Ilmeisesti jokin huonoliitos jossain tai jotain muuta, koska kaikki näyttää ja kuulostaa normaalilta....
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Niin valo oli EPC eikä EPOC kuten ensin kirjoitin. Tämä varmaankin aiheutti sen ettei valtavaa vastaus tulvaa tullut viestiin... :oops:
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Oliskohan tähän tullut mitään uutta kun asia on ollut hautumassa :)
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Ajelin vuosina -97 --> -99 taksissa vm. -96 E220DA:ta, jossa oli tuota samaa EPC-vaivaa. Valon syttymisen jälkeen auto alkoi savuttaa voimakkaasti ja tehot tuntui katoavan, ihan kuin olisi "tukehtunut". Mikäli ajoa jatkoi välittämättä ko. vaivoista, puutui kone totaalisesti muutaman hetken päästä. Joka kerran auton sammuttamalla tuon vian/ominaisuuden sai häviämään tuntemattomaksi ajaksi. Se saattoi uusiutua muutaman minuutin, tai muutaman viikon päästä. Ennätyksenä omalla kohdallani oli kolme "boottausta" 12 kilometrin kyydin aikana (kyllä, asiakas kyydissä)...

Auton koko palvelusaikana tuota vaivaa ei saatu täysin poistettua. Vaihdettiin ruiskupumppua ja jos jonkinlaista elektroniikkaboksia.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ja mitä opimme tästä...
Vanhassa vara parempi. :P
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

J_J kirjoitti:Ajelin vuosina -97 --> -99 taksissa vm. -96 E220DA:ta, jossa oli tuota samaa EPC-vaivaa. Valon syttymisen jälkeen auto alkoi savuttaa voimakkaasti ja tehot tuntui katoavan, ihan kuin olisi "tukehtunut". Mikäli ajoa jatkoi välittämättä ko. vaivoista, puutui kone totaalisesti muutaman hetken päästä. Joka kerran auton sammuttamalla tuon vian/ominaisuuden sai häviämään tuntemattomaksi ajaksi. Se saattoi uusiutua muutaman minuutin, tai muutaman viikon päästä. Ennätyksenä omalla kohdallani oli kolme "boottausta" 12 kilometrin kyydin aikana (kyllä, asiakas kyydissä)...

Auton koko palvelusaikana tuota vaivaa ei saatu täysin poistettua. Vaihdettiin ruiskupumppua ja jos jonkinlaista elektroniikkaboksia.
Jep, just näinhän se tekee. Eli tuo merkkivalo kertoo että moottori on jossain suojatilassa eikä anna täyttä tehoa ulos.

Eli se sitten on ominaisuus eikä vika :( Ajattelin että jos siinä olisi joku anturinpiuha löyhällä ja kun yhdistys häiriö tulee niin sitten kone suojatilaan...

Onkohan kenelläkään tietoa mitä kaikkea tuo nyt sitten voisi tarkkailla... Manuaalista ei löytynyt mitään muutakuin ota yhteyttä vehoon.... :p

Omalla kohdallani toi nyt ei varsinaisesti ole ongelma (ainakaan vielä) koska se tulee todella harvoin. noin kerta kuukauteen...

Herää epäilys että täytyykö tässä vielä vaihtaa bemariin.....
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

J_J kirjoitti:Ajelin vuosina -97 --> -99 taksissa vm. -96 E220DA:ta, jossa oli tuota samaa EPC-vaivaa. Valon syttymisen jälkeen auto alkoi savuttaa voimakkaasti ja tehot tuntui katoavan, ihan kuin olisi "tukehtunut". Mikäli ajoa jatkoi välittämättä ko. vaivoista, puutui kone totaalisesti muutaman hetken päästä. Joka kerran auton sammuttamalla tuon vian/ominaisuuden sai häviämään tuntemattomaksi ajaksi. Se saattoi uusiutua muutaman minuutin, tai muutaman viikon päästä. Ennätyksenä omalla kohdallani oli kolme "boottausta" 12 kilometrin kyydin aikana (kyllä, asiakas kyydissä)...

Auton koko palvelusaikana tuota vaivaa ei saatu täysin poistettua. Vaihdettiin ruiskupumppua ja jos jonkinlaista elektroniikkaboksia.
Vielä kiinnostus heräsi :)

Oliko tuo "ominaisuus" aina olemassa? Vai tuliko se vasta jonkin ajan kuluttua?
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: C220d Ja EPC valo?

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Kaizu kirjoitti:Eli ko. valo syttyilee joskus.. Talvella kovilla pakkasilla joskus (n. kerran parissa viikossa) aamun ensikäynnistyksessä ja nyt eilen syttyi kesken ajon. Eli valohan kertoo että moottori ei anna täyttä tehoa ulos eli on jossain turvamoodissa.

Vika on kuitenkin joka kerran "kuittaantunut" kun on vain sammuttanut auton ja ottanut virta-avaimen pois ja sitten uusiksi käyntiin... no problem... Eli näyttää menevän "buuttailuksi" näiden uudempien vehkeiden kanssa. Mahtaakohan olla microsoftilla sormensa pelissä??? Toivottavasti ei....

Onko muilla esiintynyt moista? Mistähän päin kannattaisi lähteä "vikaa" etsimään. Ilmeisesti jokin huonoliitos jossain tai jotain muuta, koska kaikki näyttää ja kuulostaa normaalilta....
Joku siellää pätkii.
:?
mutta asiasta toiseen vaihda nyt ihmeessä tuo avatarisi :shock: ei nuo hyönteiset hampaissa oikein edesnaurata!!. :shock: :o :)
Tulee hammaslääkäri mieleen ja se ei ole kivaa .. (se poraa) :lol:
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Kaizu kirjoitti:Vielä kiinnostus heräsi :)

Oliko tuo "ominaisuus" aina olemassa? Vai tuliko se vasta jonkin ajan kuluttua?
Kyllä tuota ihanaa ominaisuutta ilmeni tietääkseni about uudesta alkaen, aina kolmen vuoden "täysi-ikäisyyteen" (taksikäytössä) asti. Auto oli vaihtoon mennessään muutenkin koko lailla loppu etenkin alustasta ja maalipinnan osalta. Pohjamaali paistoi monin paikoin läpi mattamustasta pinnasta, johtuen lukemattomista harjakonepesuista. Huvittavinta tämän auton osalta oli se, että kyseisen kiesin Tampereen Vehosta ostanut henkilö oli soittanut auton omistaneelle taksi-isännälle, ja kehunut auton maasta taivaaseen. Oli kuulemma heti maalauttanut (3-vuotiaan 290000 km ajetun) auton, eikä muita puutteita hänen mielestään ollut :) Ilmeisesti jonkun kanssaihmisen mielestä se, mitä toinen (minä) pitää sulattoon kelpaavana romurautana, onkin 105% priimakamaa...
Viimeksi muokannut J_J, Ma 29.09.2003 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Re: C220d Ja EPC valo?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

260 E Automatic kirjoitti:
Kaizu kirjoitti: Joku siellää pätkii.
:?
mutta asiasta toiseen vaihda nyt ihmeessä tuo avatarisi :shock: ei nuo hyönteiset hampaissa oikein edesnaurata!!. :shock: :o :)
Tulee hammaslääkäri mieleen ja se ei ole kivaa .. (se poraa) :lol:

Äläs ivaa meikäläistä.. Kuva on otettu 5v sitten w123 200d:n ratissa.... :oops:
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
C-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:49
Paikkakunta: Jyväskylä

EPC

Viesti Kirjoittaja C-mies »

Itsellä syttyi samainen valo viime talvena. Valon syttyessä autosta hävisi tehot, veto ja kulku muutenkin. Sain valon "resetoitua" kertaalleen sammuttamalla auton, poistamalla virta-avaimen ja nostamalla konepelli ylös...
Syyllinen oli tukkeutumassa oleva naftasuodatin. Se vaihtamalla ongelma poistui.
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Re: EPC

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

C-mies kirjoitti:Itsellä syttyi samainen valo viime talvena. Valon syttyessä autosta hävisi tehot, veto ja kulku muutenkin. Sain valon "resetoitua" kertaalleen sammuttamalla auton, poistamalla virta-avaimen ja nostamalla konepelli ylös...
Syyllinen oli tukkeutumassa oleva naftasuodatin. Se vaihtamalla ongelma poistui.
Vai nafta suodatin... Täytyypä vaihtaa ko. kapistus, en tiedä koska on vaihdettu. Varmaankin ainakin kerran kun kilometrejä on takana 320tkm :)

Mutta jos ei paljoa auta niin ei paljoa otakkaan ja joutaahan tuon vaihtamaankin. Voisi kyllä hyvinkin olla tuo koska nyt kun ajattelee että koska on syttynyt, niin viimetalvena parikertaa aamulla käynnistyksessä pakkasella -> jähmeää naftaa...

Ja nyt sitten ihan satunnaisesti parikertaa kesällä -> tukkeutunut lisää...

Ja ei kun vaihtamaan.....
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Janne L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 02.04.2003 07:27
Paikkakunta: Tervakoski

Suodatinvaihto

Viesti Kirjoittaja Janne L »

Naftasuodatin on lucaksen pumpun kanssa ihan hyvä vaihtaa vaikka aina öljynvaihdon yhteydessä. Se on halpa purkki ja helppo vaihtaa.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

C220d ja EPC valo

Viesti Kirjoittaja samip »

Tuota... onkohan tuon valon palaminen kovinkin yleistä noissa C220d malleissa? Olen nimittäin aikonut sellaista ostaa, mutta alkaa vanhana Opelistina :? nousemaan karvat pystyyn jos Mersuissakin alkaa mittaristossa vilkkumaan häiriövaloja... :( Olisikohan Cdi paljon ajettunakin parempi ostos... niistäkin olen kyllä kuullut että on ollut jos jonkinlaista vikaa? :roll:
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Appiukolla samaa häikkää, taisi olla joku kiertoventtiili aikansa elänyt(muistaakseni kun siinä autossa ei taida muuta ollakkaan kun vikaa). Iski moottorin hälytystilaan ja tehot alas.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

...

Viesti Kirjoittaja samip »

Täällä Foorumilla ei taida olla kovin paljoa kokemuksia näistä Diesel C-malleista... odotin että edes joku olisi kehunut joko C220D:ä tai Cdi:tä. :)
No, mut tulin kyllä siihen tulokseen että tuo C220D tulee olemaan seuraava hankinta, Cdi:n kanssa kun loppuu äkkiä pelimerkit jos alkaa kovin olemaan vikoja. Sitä kun pitää olla aina viemässä merkkihuoltoon, toisin kuin C220D jota osataan rempata "nyrkkipajoillakin". Mut olisi tietysti suotavaa ettei tarvitsisi käydä korjaamoilla kovin tiuhaan... aika näyttää. :wink:
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

Mulla on ollut 220cdi toukokuun alkupuolelta, kilometrejä kertynyt 88tkm, itse ajettu 21tkm. Ylimääräisenä kuluna ollut virtalukon (elektroninen) hajoaminen.
Mittariston km näytön segmentit himmentyvät välillä, mutta sen kanssa voi vielä elää.
Huoltoväli mukava n.20tkm Kiihtyy suht hyvin varsinkin ohituksissa. Ihan yläkierroksilla(+3800rpm) tuntuu lievää voiman puutetta..
Perinteiseen esikammiopataan verrattuna teho tulee kuitenkin todella rivakasti
ulos.
Katsoo nyt mitä ensimmäinen talvi tuo tullessaan.
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
brod.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 14.10.2003 19:28

Viesti Kirjoittaja brod. »

Terve! Vai on ollut muillakin samaa vikaa , että polttoainehäiriömerkkivalo syttyy ja tehot häviää.. Eilen käytettiin mersun liikkeessä c220d -94 ja viaksi sanottiin = kaasupoljinanturi, imuilmanpaineen säätö ei toimi. On kuulema tuontiautoihin kallis osa, 1200 egee!!! Huh huh! Kysyisinkin, tietääkö kukaan, mitä kyseiselle asialle olisi tehtävissä kotikonstein?? Kiitos. :roll:
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

brod. kirjoitti:Terve! Vai on ollut muillakin samaa vikaa , että polttoainehäiriömerkkivalo syttyy ja tehot häviää.. Eilen käytettiin mersun liikkeessä c220d -94 ja viaksi sanottiin = kaasupoljinanturi, imuilmanpaineen säätö ei toimi. On kuulema tuontiautoihin kallis osa, 1200 egee!!! Huh huh! Kysyisinkin, tietääkö kukaan, mitä kyseiselle asialle olisi tehtävissä kotikonstein?? Kiitos. :roll:
Mitähän tekemistä tuontiautoilla on tuon hinnan kanssa... ettei nyt vaan ala olemaan jotain Ruotsin meininkiä tuossa hommassa... :twisted:

Jos se vika on jo paikallistettu niin ei kait siinä auta kuin vaihtaa se anturi. Palaako se aina vai jatkuvasti? :o Vai joskus? Toi polttoaineen suodatin voisi olla hyvä vaihtaa.... Minäkin vaihdan kunhan saan säästettyä sen hinnan :) Tai jos joskus ehdin kauppaan jossa niitä myydään.
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
brod.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 14.10.2003 19:28

Viesti Kirjoittaja brod. »

Valo syttyy aina välillä (nykyään joka päivä) ja silloin häviää tehot ja auto alkaa nykimään. Polttoaineensuodatin on vaihdettu, eikä siitä ollut mitään apua. Osa on kuulema (jostain käsittämättömästä syystä) kalliimpi tuontiautoihin..?!! Ei tekis mieli ostaa pumpun hintaista osaa, jos vain jotain vois itse tehdä asialle.
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Mene johonkin toiseen liikkeeseen, ja sano että sulla on "suomiauto". Josko sillä säästäisi jokusen euron? ;)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: ...

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

samip kirjoitti:Täällä Foorumilla ei taida olla kovin paljoa kokemuksia näistä Diesel C-malleista... odotin että edes joku olisi kehunut joko C220D:ä tai Cdi:tä. :)
No, mut tulin kyllä siihen tulokseen että tuo C220D tulee olemaan seuraava hankinta, Cdi:n kanssa kun loppuu äkkiä pelimerkit jos alkaa kovin olemaan vikoja. Sitä kun pitää olla aina viemässä merkkihuoltoon, toisin kuin C220D jota osataan rempata "nyrkkipajoillakin". Mut olisi tietysti suotavaa ettei tarvitsisi käydä korjaamoilla kovin tiuhaan... aika näyttää. :wink:


Mulla on ollut heinäkuun lopusta lähtien cdi 220:n.

Mikkelin Mersu liikkeessä käytiin ajelemassa cdi 200 ja oltiin yllättyneitä se ripeydestä. Aikamme taivasteltua autoa kyseltiin myyjältä, mitä eroa on <-98 c sarjalaisessa dieselissä ja cdi:ssä. Ei kuulema voinut puhua samana päivänä, väitti että c250d on laiskempi kun cdi 200:n!!?? :!: :?: Mitenkä lie?
Ko. auto unohdettiin ilmastointilaitteen puutteen vuoksi.

Myyjän kanssa tuli selväks että cdi 200 ja cdi 220 eroaa vain lastun osalta, siksi 220 ei hirveen paljon teillä liiku kun hinta ero on ollut uutena n.20000 vanhaa muorin rahaa! :shock:

Ajateltiin että lisä voima ei pahaa tee ja ruettiin urakalla ehtimään cdi 220:stä ja löytyihän se onneksemme suht edulliseen hintaan.

Tehoa löytyy ihan kiitettävästi. Aluksi mieli teki kireämpää lastua mutta onneksi järki tuli päähän, kuitenkin tomaatin ja perän sitten rikkos.

Mittarissa on 201tkm, joista me ajettu 18tkm. Ongelmia on ollut jonkun verran ( foorumissa muualla tilitetty ) mutta ei onneks mitään ylipääsemätöntä. :D
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
brod.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 14.10.2003 19:28

Viesti Kirjoittaja brod. »

J_J kirjoitti:Mene johonkin toiseen liikkeeseen, ja sano että sulla on "suomiauto". Josko sillä säästäisi jokusen euron? ;)
Heh! Muuten hyvä vinkki, mutta osa tilataan kuulema alustanumeron(?) perusteella ja narrata ei voi..
Pumppu tähän autoon on vaihdettu ja vika (kaasupoljinanturi) on kuulema harvinainen (tottakai).
Vastaa Viestiin