Mikä on heikoin lenkki?, w123 300tdt projektina...

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

joo, väreissä on. maanantaina nouto ja sitten kasailemaan. laitan ensi viikolla uusia kuvia.
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

Hieno projekti! Mitä kiertokangenlaakeria käytit, elikkä saako tuohon vanhaan vitoseenkin jotain "turbolaakeria"? Itsellä työn alla hiukan miedommin kutiteltu om617 ja laakerit pitäisi hankkia.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

kuvia päivitetty, lisää myöhemmin.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Ai piru ku se näyttää hyvältä :!: :P Joutuu kyllä tulla tarkistamaan tilanne tossa ens viikon aikaan :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Mites projektin laita näin syksyä kohti?? Jokos on perse tottunu tehoihin ja laitettu kaara levälleen vai missä mennään?? :shock:
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Taitaa olla jäissä.. :wink:
Avatar
[jimi]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.08.2005 11:28
Paikkakunta: k-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Hiano pirssi!!! :D
www.mersuforum.fi
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

coupestara kirjoitti:Taitaa olla jäissä.. :wink:
Joutuu varmaan käydä vakoilemassa kun kerkiää et mikä siinä maksaa oikeen :)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Lämmitellään vanhaa aihetta....

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Huomasin vasta nyt että sinne Fotopukettiin on tupsahtannut joukko uusia kuvia. Jos tämä kaveri ei ole tosissaan autonsa kanssa niin ei sitten kukaan muukaan. Harva viitsii näin perusteellisesti rakentaa autoa.

Tässä vähän namupaloja kaikille. Topicin etusivun kautta pääsee fotopukettiin.
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20016.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20022.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20012.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20047.jpg

Onko mahdollista saada väliraportti siitä mitä rojektille kuuluu? Onko rekisteröity, katsastettu, yritetty katsastaa? Ajokokemuksia. Mikä tehtävä tolla (normaalisti) akun paikalla olevalla pöntöllä on? Ainiin.. ja jos 160km/h mittaritaulu käy ahdistamaan niin pikkurahalla lähisi 200km/h nopeusmittari.

Kuka mahtaakaan arvata mitä tämän pellin alla on? :wink:
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20040.jpg
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Lämmitellään vanhaa aihetta....

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Dunkelblau123 kirjoitti:Mikä tehtävä tolla (normaalisti) akun paikalla olevalla pöntöllä on?
Huohotinhöyryjen ja -öljyn erottelusäiliöltä näyttää, ja se integroitu vasemmanpuoleinen lienee paisari.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: Lämmitellään vanhaa aihetta....

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Huomatkaapa superturpottajat tuo hieno tapa tehdä ahtoputken letkuliitos. Klemmari vain tiivistää letkun putken ympärille ja putket pidetään paikallaan toisiinsa nähden tuolla metallilätkällä. Luulisi pysyvän ahtoletkut paikoillaan kovemmillakin paineilla.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Lämmitellään vanhaa aihetta....

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Melitos kirjoitti:
Huomatkaapa superturpottajat tuo hieno tapa tehdä ahtoputken letkuliitos. Klemmari vain tiivistää letkun putken ympärille ja putket pidetään paikallaan toisiinsa nähden tuolla metallilätkällä. Luulisi pysyvän ahtoletkut paikoillaan kovemmillakin paineilla.
Hyvin pitkälti ulkonäöllinen seikka vaikka saattaahan ne putketkin joskus räjähtää tai irrota - parempi niin kuin kansipahvi tai kiertokanki :wink:

Täytyy sanoa että kaunis on tuo konehuone. Alumiiniputket ja silikoniliitokset on aavistuksen verran nätimmät kuin rautaliitkokset teollisuusklemmareilla ja mustalla ahtopaineletkulla :lol:
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

Rojekti ollu jäähyllä työkiireiden takia mutta nyt se rupeaisi kohta oleen viimeistelyä vaille.Sähköjen ja verhoilujen kanssa meni yllättävän paljon aikaa
tietty oishan ne voinut antaa olla sellasenaankin.Lähtenyt ns mopo käsistä koko projektin kanssa :oops:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuolla aiemmin oli kyselyä kiertokangen laakereitten kestävyydestä.

Itse ainankaan en uskoisi, että ko. moottorin kk-laakerit olisi kovinkaan tiukilla. Tuossa moottorityypissä on huomattavasti leveämmät laakerikaulat kun näissä uudemmissa moottoreissa.

Vaikka en nyt olekaan moottoritekniikassa yhtä tietäväinen kun nämä superturbohörhöilijät, niin tuollaisen ajatuksen kuitenkin uskalsin esille tuoda.

Criddehän taisi minulta joskus aikaisemmin tiedustella yyveelläkin tuosta turbomoottorin rääkkäämisestä, mutta en olisi kyllä uskonut että hän sittenkään olisi tuohon leikkiin lähtenyt.

Onhan tuosta moottorista aikoinaan jo tehtaan toimestakin otettu ulos noin 191 hevosta C111-prototyypeissä, joilla ajettiin ennätyksiä Nardon radalla, mutta nyt taitaa Uhlenhautin ja Waxenbergerin virityksetkin jäädä toiseksi.. :shock:

Ole Cridde sitten tarkkana myös moottorin nestejäähdytyksen kanssa. Tuon moottorin kansi on herkkä napsahtelemaan kappaleiksi jo alkuperäisilläkin kokoonpanoilla automaatti-ilmastoinnin kanssa varustetuissa yksilöissä.
Saattaa olla syytä reijittää termostaatin reunat, jotta pientä virtausta olisi kokoajan moottorissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

eikös siinä prototyypissä ollut sentään 230hv? vähän reilulla 4000rpm?
vai olenkos mie nähnyt taas unta?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Eikös OM617:ssa ole jo tehtaan puolesta jäähd. nesteiden ohivirtauskanava? Muistanko nyt ihan oikein. Lieneekö termostaatin reiittelylle siis tarvetta?
Aloin tutkimaan asiaa silloin joskus kun kaverin Toyota Supra MK2 levisi ruotsin motarille, siinä ei ole ohivirtauskanavaa vakiona ja homma kusi osin sen takia.
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

mitäs tälle projektille kuuluu? olisi kiva saada lisä infoa tai ehkä jopa videoita esim penkitys tai jotain muita vastaavia ?
hienolta näyttää 8)
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Onko tän cridde sedän numeroa jollain?

Oli vähän puhetta yksistä penkeistä ja muista osista mutta en omien kiireiden vuoksi pystynyt palaamaan asiaan ennen 13pv. Nyt haluaisin tietää vieläkö kiinnostusta on kun aikaa romuille taas riittää.

Voi laittaa vaikka YYVEELLÄ.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

^ ^ ^ :shock: ^ ^ ^

Niin, notta onko?
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Miten rojekti etistyy :?:
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

hyvinhän tuo on nyt taas edistynyt, ajatus oli että ens kuussa ajoon.
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Nätisti laitettu!
Siin on jotain shittii kompura-turbo viritelmästä
www.hilmersson-racing.com
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Tornari tullu minunki korviin et kyseinen auto havaittu jokirannassa ulkoilulla? Harmi vaan ku en nähny/et ollu tallilkaa ku kävin pyörähtää niin ois päässy näkemään/kokemaan lopputulosta :wink:

Mut pitää täs joku päivä tulla piipahtaa 8)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Onko farkku nyt oikeen rekisteröity tieliikenteeseen? Koska voin tulla kyytiin tai käytkö piipahtamassa Tuusulassa/Vantaalla joskus? 8)

Nyt vähän kuulumisia kehiin!
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Tuolla kuva galleriassa näkys olevan taustalla toinenkii peto.. ja oikeastaan hurjin laite mitä itse tunnen tien päällä liikkuneen.. cridde voi kertoa asiasta tarkemmin jos haluaa..

http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage16.htm
Viimeksi muokannut jt-DT, Ma 31.07.2006 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

juu, liikenteessä onpi. Vajaa tuhat kilsaa jo vedetty ilman isompia murheita, muuta ku ne mitkä oli jo tiedossa et tulee oleen:)
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

cridde kirjoitti:juu, liikenteessä onpi. Vajaa tuhat kilsaa jo vedetty ilman isompia murheita, muuta ku ne mitkä oli jo tiedossa et tulee oleen:)
Pitovaikeudet :roll: :lol:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Laitahan vähä kommenttia, että miten se vetää??! Ja tuliko tuohon perusmoottoriin miotään muutoksia(kannen kanaviin, venttiileihin, nokkaan ym.)?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

tuli auto vastaan toissapäivänä, ja ei voi muuta sanoa, kuin huomasi jo 200 metrin päästä, että nyt sieltä tulee jokin erikoinen w123 farmari.

olin risteyksessä odottamassa vuoroani, ja kun alko farmari lähestyä, niin alkoi murina kuulua, ja kun ohitti minut, niin tuli kyllä niin mahtava murahdus, että karvat nousi pystyyn :lol:

auto oli kyllä aivan mahtavan siisti vekotin, niinkuin kuvista voi päätellä.

taisi olla 4"pakoputki, jos oikein näin :D
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

dansku kirjoitti:tuli auto vastaan toissapäivänä, ja ei voi muuta sanoa, kuin huomasi jo 200 metrin päästä, että nyt sieltä tulee jokin erikoinen w123 farmari.
Heh, vai että erikoisen näköinen. Eihän siinä mun mielestä kuvista päätellen muuta erikoista ole kuin alumiinivanteet ja 4" rööri. Siinä se vitsi piileekin jos ei tiedä itse autosta mitään.
Lukittu