Mikä on heikoin lenkki?, w123 300tdt projektina...
Lämmitellään vanhaa aihetta....
Huomasin vasta nyt että sinne Fotopukettiin on tupsahtannut joukko uusia kuvia. Jos tämä kaveri ei ole tosissaan autonsa kanssa niin ei sitten kukaan muukaan. Harva viitsii näin perusteellisesti rakentaa autoa.
Tässä vähän namupaloja kaikille. Topicin etusivun kautta pääsee fotopukettiin.
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20016.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20022.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20012.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20047.jpg
Onko mahdollista saada väliraportti siitä mitä rojektille kuuluu? Onko rekisteröity, katsastettu, yritetty katsastaa? Ajokokemuksia. Mikä tehtävä tolla (normaalisti) akun paikalla olevalla pöntöllä on? Ainiin.. ja jos 160km/h mittaritaulu käy ahdistamaan niin pikkurahalla lähisi 200km/h nopeusmittari.
Kuka mahtaakaan arvata mitä tämän pellin alla on?
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20040.jpg
Tässä vähän namupaloja kaikille. Topicin etusivun kautta pääsee fotopukettiin.
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20016.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20022.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20012.jpg
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20047.jpg
Onko mahdollista saada väliraportti siitä mitä rojektille kuuluu? Onko rekisteröity, katsastettu, yritetty katsastaa? Ajokokemuksia. Mikä tehtävä tolla (normaalisti) akun paikalla olevalla pöntöllä on? Ainiin.. ja jos 160km/h mittaritaulu käy ahdistamaan niin pikkurahalla lähisi 200km/h nopeusmittari.
Kuka mahtaakaan arvata mitä tämän pellin alla on?

http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20040.jpg
Re: Lämmitellään vanhaa aihetta....
Huohotinhöyryjen ja -öljyn erottelusäiliöltä näyttää, ja se integroitu vasemmanpuoleinen lienee paisari.Dunkelblau123 kirjoitti:Mikä tehtävä tolla (normaalisti) akun paikalla olevalla pöntöllä on?
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: Lämmitellään vanhaa aihetta....
Huomatkaapa superturpottajat tuo hieno tapa tehdä ahtoputken letkuliitos. Klemmari vain tiivistää letkun putken ympärille ja putket pidetään paikallaan toisiinsa nähden tuolla metallilätkällä. Luulisi pysyvän ahtoletkut paikoillaan kovemmillakin paineilla.Dunkelblau123 kirjoitti: http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20012.jpg
So long, and thanks for all the fish
Re: Lämmitellään vanhaa aihetta....
Hyvin pitkälti ulkonäöllinen seikka vaikka saattaahan ne putketkin joskus räjähtää tai irrota - parempi niin kuin kansipahvi tai kiertokankiMelitos kirjoitti:Huomatkaapa superturpottajat tuo hieno tapa tehdä ahtoputken letkuliitos. Klemmari vain tiivistää letkun putken ympärille ja putket pidetään paikallaan toisiinsa nähden tuolla metallilätkällä. Luulisi pysyvän ahtoletkut paikoillaan kovemmillakin paineilla.Dunkelblau123 kirjoitti: http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... %20012.jpg

Täytyy sanoa että kaunis on tuo konehuone. Alumiiniputket ja silikoniliitokset on aavistuksen verran nätimmät kuin rautaliitkokset teollisuusklemmareilla ja mustalla ahtopaineletkulla

Tuolla aiemmin oli kyselyä kiertokangen laakereitten kestävyydestä.
Itse ainankaan en uskoisi, että ko. moottorin kk-laakerit olisi kovinkaan tiukilla. Tuossa moottorityypissä on huomattavasti leveämmät laakerikaulat kun näissä uudemmissa moottoreissa.
Vaikka en nyt olekaan moottoritekniikassa yhtä tietäväinen kun nämä superturbohörhöilijät, niin tuollaisen ajatuksen kuitenkin uskalsin esille tuoda.
Criddehän taisi minulta joskus aikaisemmin tiedustella yyveelläkin tuosta turbomoottorin rääkkäämisestä, mutta en olisi kyllä uskonut että hän sittenkään olisi tuohon leikkiin lähtenyt.
Onhan tuosta moottorista aikoinaan jo tehtaan toimestakin otettu ulos noin 191 hevosta C111-prototyypeissä, joilla ajettiin ennätyksiä Nardon radalla, mutta nyt taitaa Uhlenhautin ja Waxenbergerin virityksetkin jäädä toiseksi..
Ole Cridde sitten tarkkana myös moottorin nestejäähdytyksen kanssa. Tuon moottorin kansi on herkkä napsahtelemaan kappaleiksi jo alkuperäisilläkin kokoonpanoilla automaatti-ilmastoinnin kanssa varustetuissa yksilöissä.
Saattaa olla syytä reijittää termostaatin reunat, jotta pientä virtausta olisi kokoajan moottorissa.
Itse ainankaan en uskoisi, että ko. moottorin kk-laakerit olisi kovinkaan tiukilla. Tuossa moottorityypissä on huomattavasti leveämmät laakerikaulat kun näissä uudemmissa moottoreissa.
Vaikka en nyt olekaan moottoritekniikassa yhtä tietäväinen kun nämä superturbohörhöilijät, niin tuollaisen ajatuksen kuitenkin uskalsin esille tuoda.
Criddehän taisi minulta joskus aikaisemmin tiedustella yyveelläkin tuosta turbomoottorin rääkkäämisestä, mutta en olisi kyllä uskonut että hän sittenkään olisi tuohon leikkiin lähtenyt.
Onhan tuosta moottorista aikoinaan jo tehtaan toimestakin otettu ulos noin 191 hevosta C111-prototyypeissä, joilla ajettiin ennätyksiä Nardon radalla, mutta nyt taitaa Uhlenhautin ja Waxenbergerin virityksetkin jäädä toiseksi..

Ole Cridde sitten tarkkana myös moottorin nestejäähdytyksen kanssa. Tuon moottorin kansi on herkkä napsahtelemaan kappaleiksi jo alkuperäisilläkin kokoonpanoilla automaatti-ilmastoinnin kanssa varustetuissa yksilöissä.
Saattaa olla syytä reijittää termostaatin reunat, jotta pientä virtausta olisi kokoajan moottorissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Eikös OM617:ssa ole jo tehtaan puolesta jäähd. nesteiden ohivirtauskanava? Muistanko nyt ihan oikein. Lieneekö termostaatin reiittelylle siis tarvetta?
Aloin tutkimaan asiaa silloin joskus kun kaverin Toyota Supra MK2 levisi ruotsin motarille, siinä ei ole ohivirtauskanavaa vakiona ja homma kusi osin sen takia.
Aloin tutkimaan asiaa silloin joskus kun kaverin Toyota Supra MK2 levisi ruotsin motarille, siinä ei ole ohivirtauskanavaa vakiona ja homma kusi osin sen takia.
mitäs tälle projektille kuuluu? olisi kiva saada lisä infoa tai ehkä jopa videoita esim penkitys tai jotain muita vastaavia ?
hienolta näyttää
hienolta näyttää

[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Tornari tullu minunki korviin et kyseinen auto havaittu jokirannassa ulkoilulla? Harmi vaan ku en nähny/et ollu tallilkaa ku kävin pyörähtää niin ois päässy näkemään/kokemaan lopputulosta
Mut pitää täs joku päivä tulla piipahtaa

Mut pitää täs joku päivä tulla piipahtaa

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Tuolla kuva galleriassa näkys olevan taustalla toinenkii peto.. ja oikeastaan hurjin laite mitä itse tunnen tien päällä liikkuneen.. cridde voi kertoa asiasta tarkemmin jos haluaa..
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage16.htm
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage16.htm
Viimeksi muokannut jt-DT, Ma 31.07.2006 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuli auto vastaan toissapäivänä, ja ei voi muuta sanoa, kuin huomasi jo 200 metrin päästä, että nyt sieltä tulee jokin erikoinen w123 farmari.
olin risteyksessä odottamassa vuoroani, ja kun alko farmari lähestyä, niin alkoi murina kuulua, ja kun ohitti minut, niin tuli kyllä niin mahtava murahdus, että karvat nousi pystyyn
auto oli kyllä aivan mahtavan siisti vekotin, niinkuin kuvista voi päätellä.
taisi olla 4"pakoputki, jos oikein näin
olin risteyksessä odottamassa vuoroani, ja kun alko farmari lähestyä, niin alkoi murina kuulua, ja kun ohitti minut, niin tuli kyllä niin mahtava murahdus, että karvat nousi pystyyn

auto oli kyllä aivan mahtavan siisti vekotin, niinkuin kuvista voi päätellä.
taisi olla 4"pakoputki, jos oikein näin

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Heh, vai että erikoisen näköinen. Eihän siinä mun mielestä kuvista päätellen muuta erikoista ole kuin alumiinivanteet ja 4" rööri. Siinä se vitsi piileekin jos ei tiedä itse autosta mitään.dansku kirjoitti:tuli auto vastaan toissapäivänä, ja ei voi muuta sanoa, kuin huomasi jo 200 metrin päästä, että nyt sieltä tulee jokin erikoinen w123 farmari.