vanteiden ehostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

vanteiden ehostusta

Viesti Kirjoittaja Make »

Joskus oli kai ollut juttuakin,vaan en muista.
Eli kyseessä on "amg" monoblocit joissa kiiltävän reunan lakkaus hapettunut,nyt ois tarkoitus kiillottaa ne uuden veroisiksi.
Onko noista maalinpoistoaineista mihinkään(srpay,tai joku muu),saisko sillä tuon lakan noista reunoista pois,niin pääsisi hienolla 600-800 vesihiomapaperilla niitä hinkuttamaan(tietenkin mäyräkoiran avustuksella) :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
raakis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 31.01.2004 18:30
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raakis »

http://pajalle.com/howto.php?id=002&lang=fi

Nitromorssia löytyy joko rautakaupasta tai sitten jostain muusta maaleja myrkkyjä ja muuta sellaista myyvistä kaupoista. Sillä lähtee maalit lakat ja nahat sormista eli on hyvää ainetta :)
tästä päivästä tulee loistava...kaikki tulee menemään päin helvettiä
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

No eikös se nitromorssi ollut juuri tuota maalinpoistoa varten hyvää ainetta. Sillä siis tosiaan lähtee se maali, nottei kannata roiskia sinne mistä maalia ei haluta lähtevän. Kannattaa muuten pyyhkiä hyvin se tankovaha pois pinnasta ennen uudeleenlakkausta. Ksyleeni on siihentarkoitukseen ihan hyvä, mutta sinun tapauksessa kannattaa taas varoa ettei lipsu sinne hopealle pinnalle, koska aine saattaa muuttaa pinnan matemmaksi.
So long and thanks for all the fish
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

minusta ei kannata uudelleen lakata kesä käytössä olevia vanteita jos kerran kiillottaa alumiinille... hyvä vaha päälle... ja jos hapettuu niin kiilloituslaikka pyöriin...
Itse tein ja säästin
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

petska kirjoitti:minusta ei kannata uudelleen lakata kesä käytössä olevia vanteita jos kerran kiillottaa alumiinille... hyvä vaha päälle... ja jos hapettuu niin kiilloituslaikka pyöriin...
Mikä on hyvä kiillotuslaikka, olisiko jtn sivua esim laittaa josta voisi urkkia ? :oops: Noita kaikenmaailman laikkoja on joka hallppiskauppa pullollaan, olisi kiva kuulla jos jollain olisi kokemusta jostain tosi hyvästä.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

petska kirjoitti:minusta ei kannata uudelleen lakata kesä käytössä olevia vanteita jos kerran kiillottaa alumiinille... hyvä vaha päälle... ja jos hapettuu niin kiilloituslaikka pyöriin...
Juu,mutta kun nämä tulevat talvivanteiksi :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
raakis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 31.01.2004 18:30
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raakis »

http://www.a-palojoki.fi/index.php?pageID=23 Tuolta löytyy kiillotuslaikkaa ja kaikkea tarviketta kiillotukseen liittyen
tästä päivästä tulee loistava...kaikki tulee menemään päin helvettiä
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Make kirjoitti:Juu,mutta kun nämä tulevat talvivanteiksi :wink:
Talvivanteisiin tuo lakkaus on varmaan paikallaan, voisi olla vähän pidempiaikainen ilo. 8)

Mitkäs sitten kesävanteiksi tulee? :shock:
EDIT: Tajusinkin tuolta toisesta topicista.
Viimeksi muokannut Juhis., La 09.04.2005 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Itse just irroitin lakat nuista samanlaisten vanteiden kromireunoista, oli nimittäin lohkeillut jo lakka monesta kohtaa ja hapettumia aika reippaasti. Teippasin muut osat piiloon ja sitten vaan spraypurkista maalinpoistoainetta (tais olla Mastonin) kromireunukseen. Sai kuitenkin aika monta kertaa aineen levittää ja antaa vaikuttaa ennen kuin sain kaiken lakan jynssättyä pois. Nyt olen sitten jo pari vannetta kiilloittanut krominkiilloitus aineella ja kyllähän nuo irtosivat hapettumat silläkin, ei ole tarvinnut hiekkapaperia käyttää. Itsellä kesävanteet, enkä meinannut enää uutta lakkaa laittaa, saa nähdä miten käy.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tänään ostin keräseltä(kouvolan automaalit) maalinpoisto-ainetta,ja tosi tehokasta tuntuu olevan,kun sivelin sitä vanteiden reunoihin,alkoi kemiallinen prosessi välittömästi.
Lakka suorastaan kiehui,tekemättä mitään tuhoa alumiiniin,vesihiomapaperiksi ostin 1500-2000 paperia :P
Noh,laitan projektista kuvia,ja luultavasti rakoilla olevista sormistakin :wink:
Mutta takaan,että kiiltää!!
Lopuksi laitan akryyli-lakan päälle,niin ei suola syö työni jälkiä ihan heti.
Palaamisiin,muutama päivä tuossa saattaa vierähtää,mutta yritetään edistyä tässäkin.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Voiskohan niitä reunoja kiillottaa niin, että virittelisi vanteen pyörimään johonkin (vaikka sitten auton perä ilmaan ja taka-akseliin kiinni jos ei muuta keksi), silloinhan olisi helppo saada hieno vanteen pyörimissuunnan mukainen hiomajälki... kone käyntiin, pakokaasut letkulla pihalle, ykkönen silmään ja takapyörää ähräämään :)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

palojoelta kun hommaat sellaisen kiillotus vermeet ja kiillotat karkealla ensiksi hienolla sitten niin jos lakan alla on tasainen pinta niin ei tarvi välttämättä hinkailla kun jollain 800 vesihionnalla jotan pikku jälkiä minä ainakin onnistuin sillä konstilla moottoripyorän vanteet kiillottaa...helppo juttu..[/url]
Itse tein ja säästin
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Jos kiillotetun pinnan päälle laitetaan lakkapinta, himmenee kiilto paljon, mutta on näin myös pitkäikäisempi. Ilman lakkaa kiilto alkaa himmentyä myös. Täytyy olla ahkera hinkkailemaan niitä vanteita sitten jatkossakin. Ja muuten nitromorssia käytettiin tässäkin projektissa.
http://www.pajalle.com/howto.php?id=002&lang=fi
Passat Variant 1.9TDI 2001
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

What a* hell :shock:

Puhuuko isännät että Alutecin Dtm vanne alkaa hapettua? Mikähän tuollaisen ilmiön saa aikaan? Siis muu kuin että ajaa reunuksen katukiveen, ja aikaa myöten kosteus pääsee lakan alle. Eihän niitä vanteita saa kolhia, ne menee pilalle :)
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Eihän se tarvitse kuin pienen kiveniskun lakkapintaan niin alkaa hapettumaan..
Passat Variant 1.9TDI 2001
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ihmetellä täytyy jos laatu on todellakin niin huonoa että kiven iskusta alkaa hapettua, itselläni on ekaa kesää nyt alla monoblocit, ja jos takuuaikana näin käy, saa Sigma vanteet pikana takaisin.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Benzo kirjoitti:Ihmetellä täytyy jos laatu on todellakin niin huonoa että kiven iskusta alkaa hapettua, itselläni on ekaa kesää nyt alla monoblocit, ja jos takuuaikana näin käy, saa Sigma vanteet pikana takaisin.
Älä huolestu,ei käy niin.
Itelläni on ollut 3 vuotta noi monoblocit ja vieläkin kuin uudet.
Nämä toiset ostin käytettynä,tiedä sitten kuinka vanhat ovat?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

No niin,tässä sunnuntain ratoksi hiukan hinkkasin :wink:
eli:
tässä kuvia:
Lakat vielä päällä:
Kuva
Kohta lähtee:
Kuva
Vaikuttaa nopeasti!
Kuva
Lakan alta paljastuu:
Kuva
Tälläistä ajan patinaa:
Kuva
Hinkuti,hinkuti.....1500....2000.....röyh!:
Kuva
Blink,Blink!!!!:
Kuva
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Make kirjoitti:Blink,Blink!!!!:
Talveksi sitten tuollainen T-Paita, tuolla hiomisella.... :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

kiilotin omaista 17" tuumaisista amg replicoista reunat... ööö ... renkaantasapainotus koneessa... ja tuli loistavat... alotin härskisti 80 paperilla ja lopetin 1000... mutta ois saannu olla väh. 1200 vesipaperia. lakkaa en laittanu, eikä kannata, jos haluaa että kiilto pysyy. mutta huolta kannattaa pitää, jos lakkaa ei laita. 8)
pasihyv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 20.04.2005 12:08
Paikkakunta: Jyväskylä-Pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasihyv »

Noin tulee kyllä siistit... Minullakin olisi tarkoitus tehdä tuo sama, itse ajattelin laittaa vanteet vaan sorviin kiinni ja hiomapaperi laulamaan...
Miten lähtikö tuo lakka todellakin tuolla maalinpoistoaineella noin helposti... :?:
Olisiko mitään järkeä kiillottaa koko vanteet.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Toi maalinpoisto-aine on kyllä hyvää. tein omiin vanteisiin tuolla aineella saman operaation.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Mitä nyt työkaverilta kyselin siitä kiillotuksesta, niin se sano että aika nopeesti se kiilto himmenee... Jos koko vanteet haluaa välttämättä bling bling niin helpommaksi käy kun kromauttaa ne suoraan. Ja kyllä kiiltää!
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
paves
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.04.2005 17:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja paves »

Mulla on tässä vaiheessa menossa : (Sorivaan modeemimiehet! kjäh kjäh)
http://www.students.tut.fi/~timonenp/vanne2.jpg

On jonkin verran tota hapettumaa päässyt tulemaan.. Hinkuti hinkuti sitten vaan :D
Mjoo. Ostakaa muuten noi multa pois!
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vai että ostaa pitäis,no kerro nyt edes jotain vanteista?
Avatar
paves
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.04.2005 17:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja paves »

Mitäpä noista nyt kertois.
eteen 8,5x17 et 30 ja
taakse 9.5x17 et 30
Saa toki laittaa toisinkin päin jos haluaa ;D
Renkaat on takana Vredstein 235/40 hyvällä pinnalla ja edessä ihan uudet 225/45.
Noi on tommoiset aika äijämäiset vanteet, sopii w124 kuin nyrkki silmään. Varsinkin kun saan ne kiillotettua. Projekti yllättäen vähän venähtänyt ;D

Hinta varmaan kiinnostaa?
Tonnin pintaan ajattelin niitä kaupata, mutta kai sitä vähän tinkimisvaraakin on. Ainahan sitä on.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Make kirjoitti:No niin,tässä sunnuntain ratoksi hiukan hinkkasin :wink:
eli:
tässä kuvia:
Lakat vielä päällä:
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/a.JPG ]
Kohta lähtee:
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/b.JPG ]
Vaikuttaa nopeasti!
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/c.JPG ]
Lakan alta paljastuu:
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/d.JPG ]
Tälläistä ajan patinaa:
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/e.JPG ]
Hinkuti,hinkuti.....1500....2000.....röyh!:
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/f.JPG ]
Blink,Blink!!!!:
[ http://img14.imgspot.com/u/05/99/13/g.JPG ]
kyllä Juha ja Pasi, keräseltä ois saanu 1500 ja 2000 paperiakin :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Make kirjoitti:kyllä Juha ja Pasi, keräseltä ois saanu 1500 ja 2000 paperiakin :wink:
Niinhän sitä kuulemma saa....Allekirjoittaneella kolmas vanne hiottu nyt 800 karkeudella, jos vaikka tänään kokeilisi pakkaspäivän ratoksi vielä noita hienompiakin karkeuksia ennen kiillotusta. Neljännestä tulee varmaan jo niin hieno että noita ensimmäisiä pitää alkaa kiillottamaan lisää. :lol: Tää on hieno harrastus.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

w201 190D
Avatar
Akseli E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 10.01.2006 21:30
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Akseli E »

Vois ittekki kattella jostain tommosii käytettyjä replicoita ku rahatilanne ny parantuis ja kiillottaa kokonaan :twisted: onkohan ihan hullua??? Taitaa mennä saman rahan edestä kaljaa ku mitä ne replicat kustantaa :D Ne vois sitte lakata semmosella spies heckerin kova lakalla minkä pitäs olla naarmuuntumatonta ja kestäis varmaan kiveniskutki...isällä on peltikorjaamo ja maalaamo ja se puheli joskus josain yhteydes semmosesta lakasta...tuskinpa hirveen kallista? Toshan olis hyvä sauma pistää kaverit orjatyövoimaks :D No kai ne tyytyis kaljapalkkaan, eikä niillä ny niin hyvä viinapää oo että takkiin tulis :lol:
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
Vastaa Viestiin