W124:n startti oikkuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

W124:n startti oikkuilee

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Hehkuttaa hyvin, kun yrittää startata ilmenee usein pieni viive ennenkun startti pyörähtää.
Muutaman starttauksen jälkeen ei starttaa hehkutuksen jälkeen ollenkaan. Tänään kokeilin muutaman kerran starttausta peräjälkeen.

Onko vikaa solenoidissa vai missä?

Huomenna aion avata startin ja ainakin puhdistaa. Varaosiahan ei sunnuntaisin mistään saa. Maanantaina auto lähtee taas Sotkamoon ja pelottaa vähän vaimon puolesta.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Tarkasta myös virtalukon pohja.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Hiiletkin voi olla loppu. Viime talvena raktori teki samaa ja hiilethän siltä oli menny.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

..

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Eilen illalla testailin taas:
Ekakerralla lähti heti
Tokakerralla melkein heti
Kolmannella melkein heti
Neljännellä ei inaustakaan.
Ei myöskään yön jälkeen tänä aamuna inaustakaan....ei vaikka kuinka "ränkkään" avainta virtalukossa.
Hehkut toimii ja kaikki sähkövermeet muuten.

Koitin myös hakata solenoidia ja starttia, mutta ei auta.
Pakko se on liikkeelle sieltä tallista saada. Sekin on haitta, että Sotkamossa ei ole pahemmin mäkiä vaimon asunnon läheisyydessä saatika työpaikan pihalla.
Ässällä taas polttoainekulut olisivat 3-kertaiset :(

Voisiko vian aiheuttaa joku maavika? Joku "main wire" olis huonosti kiinni, kun se moottorikin täristi niin villisti jokin aika sitten.
pääsis helpolla...... Ei menis kokopäivää startin kanssa sohlatessa.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pepekyy kirjoitti:Hiiletkin voi olla loppu. Viime talvena raktori teki samaa ja hiilethän siltä oli menny.
STARTIN HIILET MERCEDES W124 MALLI 85--95
Bosch 200/230 85--87 jos 7x16mm/ei alv. . . . . . . . . . . 11-8124 7.40 ???
Bosch 200/230 85--95 jos 5x16mm/alennusv. . . . . . . . . . 11-8160 4.90 ???
Bosch 200/230 85--95 jos alv koko pääty hiilillä. . . . . . 11-9102 17.90 ???
Bosch 260/300 85--95 (6x18mm). . . . . . . . . . . . . . . 11-8139 4.90 ???
Bosch Diesel 85--95 (7,5x18mm). . . . . . . . . . . . . . . 11-8142 8.80 ???
Bosch Diesel 85--95 koko pääty hiilillä. . . . . . . . . . 11-9105 19.90 ???

Tuo koko pääty hiilillä olis varmaan aika iisi vaihtaa....?
Avatar
Jussi T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 02.07.2003 19:57

Viesti Kirjoittaja Jussi T »

Onkonhan autossasi hälytin jossa on käynnistin estolaite mulla oli ja se piti
ottaa pois käytöstä koska se saattoi tehdä juuri noin että ei aina startannut.
190D -87
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jussi T kirjoitti:Onkonhan autossasi hälytin jossa on käynnistin estolaite mulla oli ja se piti
ottaa pois käytöstä koska se saattoi tehdä juuri noin että ei aina startannut.
Ei ole hälytintä, mutta en tiedä onko joskus ollut?
Ei pitäisi kuitenkaan sen enään vaikuttaa.

Otan kohta startin irti ja koitan antaa virtaa suoraan akulta. Näkeepähän ainakin, jos vikaa olis virtalukon pohjassa. Huomenna aamulla ehtis periaatteessa ne hiiletkin vaihtamaan, jos tänään purkaisi startin valmiiksi ja heti 8.00 lähtis aamulla ostamaan hiiliä. 10.30 lähtee vaimo matkaan.
olli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 30.08.2003 11:55

Startti

Viesti Kirjoittaja olli »

Ennen kuin ostat hiiliä, niin kokeile onko vika solenoidissa. Kun yritit startat kuuluiko startista pientä loksahdust? Ääni pitäis kuulua jos solenoidi vetää sisällä olevan "sydämen" eteen ja yhdistää virta navat. Jos kuului, niin navat ovat saattaneet kulua niin paljon ettei enää yhdistä akulta tulevaa virtaa startille.Jos taas ei kuulu, niin tarkista herätevirta johdon(solenoidille tuleva ohut johto) kiinitys/kunto.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kun solenoidille antaa virtaa toiselta akulta, niin startti toimii. Vikaa on siis solenoidille tulevassa johdossa tai virtalukossa.
Epäilemme virtalukkoa, sillä eilen sain auton kerran käyntiin virtalukkoa rämpäämällä.
Kuinka virtalukko otetaan irti...On aika tiukka paikka. Verhoilut on jo purettu rattilukon patruunakin on saatu melkein ulos. Tila kuitenkin loppuu......

Kuinka lukko otetaan irti helposti??

Kiitos vinkeistä!!!
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

....

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Annettiin virtalukolle iskua ja alkoi toimimaan. Lähtee käyntiin samantien ja monta kertaa peräkkäin.
Ehkä kuitenkin virtalukon pohjan voisi vaihtaa, jos saisi vanhan irti :(
Jelppiä kaivataan edelleen.....
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Tietääkseni koko rattilukko kannattaa ottaa pois virtalukon pohjan vaihtamiseksi. Ei ole paha homma ainakaan 126:ssa. WISsissä olisi hyvät ohjeet ja kuvat ko. proseduuriin.
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

hienoa

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

jos rupeaa löytymään vika. Jos tosiaan virtalukkoa moukaroidessa pyöräyttää niin kaipa se sieltä löytyy. Voithan sä kokeilla tosiaan sitä starttia suoralla virrallakin et pyöriikö se. Viime vuonna kun mulla temppuili talvella samalla tavalla hovimestari sanoi suoraan että startti se on. Ei maininnut sanallakaan virtalukon pohjaa. No tiedä häntä...
Tuli mieleen ku oli puhe siitä akusta ja sen voimamääristä, niin ei se vika siitä kyllä johdu. Meillähän oli silloin alussa ihan kaput akku. Jakso just ja just hehkuttaa ja pyöräyttää vaivalloisesti kerran, joskus ei sitäkään.
Mut jos se pyörähti, aina käynnistyi. Vaihdoin akun ja ongelma poistui.
200D -91, aiemmin 220D -77
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: hienoa

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

diisselin kannattaja kirjoitti:jos rupeaa löytymään vika. Jos tosiaan virtalukkoa moukaroidessa pyöräyttää niin kaipa se sieltä löytyy. Voithan sä kokeilla tosiaan sitä starttia suoralla virrallakin et pyöriikö se. Viime vuonna kun mulla temppuili talvella samalla tavalla hovimestari sanoi suoraan että startti se on. Ei maininnut sanallakaan virtalukon pohjaa. No tiedä häntä...
Tuli mieleen ku oli puhe siitä akusta ja sen voimamääristä, niin ei se vika siitä kyllä johdu. Meillähän oli silloin alussa ihan kaput akku. Jakso just ja just hehkuttaa ja pyöräyttää vaivalloisesti kerran, joskus ei sitäkään.
Mut jos se pyörähti, aina käynnistyi. Vaihdoin akun ja ongelma poistui.
Me annettiin suoraa herätevirtaa toiselta akulta solenoidille ja heti pyöräytti, eli vikaa on siis solenoidille menevän johdon ja virtalukon välillä.
Mitä ilmeisemmin virtalukon pohjassa, kun sitä hakkamalla ongelma postui. Sen jälkeen on startannut ainakin 20 kertaa heti ilman minkäänlaista viivettä.

Rattilukko ei muuten lähde irti W124:ssa. On sen verran ahdasta, että patruuna ei mahdu ulos sieltä ratin akselilta. Joku toinen konsti siihen täytyy olla ja varmasti helppo....

Vaimo saa lähteä huomenna kummalla haluaa. Ainakin perille se pääsee 124:lläkin, kun ei välillä sammuttele. Enkä usko, että oireet palaavat kovinkaan pian. Olihan se toiminut jo pitkään pienellä viiveellä ennenkun pimeni lopullisesti. Nyt ei viivettäkään enään ole ollenkaan.
Tuohon on vaihdettu virtalukko 3 vuotta sitten. Ilmeisesti pohjaa ei vaihdettu samalla.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Olikos se auto liikkeen myymä?
Jos oli, niin älä suotta itse osia osta, kannattaa muistaa 6kk takuu :wink:

Niin moni unohtaa...
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12799
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ksutinen kirjoitti:Olikos se auto liikkeen myymä?
Jos oli, niin älä suotta itse osia osta, kannattaa muistaa 6kk takuu :wink:

Niin moni unohtaa...
mitäs mitäs? kaikissa autoliikkeissä? ostat käytetyn , ja mikä takuu?
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuohon on vaihdettu virtalukko 3 vuotta sitten. Ilmeisesti pohjaa ei vaihdettu samalla.
Pappani -87 124:ssä alkuperäinen virtalukon pohja kesti n. 12v ja remontissa vaihdettu Vehosta ostettu n.4v...
Nyt tulee oletus joka ei perustu mihinkään: kulunut avain saattaa rasittaa enemmän virtalukkoa...? Vai miksi tuo toinen kesti vain 1/3 siitä mitä 1.?

Mutta tyyppivikahan tuo virtalukon pohja 124:ssä taitaa olla...
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Myös 123:ssa on tuota virtalukko ropleemaa ollut havaittavissa.

offtopic:
Kyllä näin olen ymmärtänyt, että aina takuu on :)

Taitaa olla sama laki myös käytettyjen kodinkoneiden yms. kanssa...
Viimeksi muokannut Kimmo S., Su 21.09.2003 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Tässä tapauksessa en mene liikkeeseen. Sovimme kaupanteko hetkellä, että pienistä ei valiteta. Vaimo sai tingittyä niin hyvin sillä verukkeella. Jos kone tai vaihteisto hajoaa, on asia tietty eri.
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuohon on vaihdettu virtalukko 3 vuotta sitten. Ilmeisesti pohjaa ei vaihdettu samalla.
Pappani -87 124:ssä alkuperäinen virtalukon pohja kesti n. 12v ja remontissa vaihdettu Vehosta ostettu n.4v...
Nyt tulee oletus joka ei perustu mihinkään: kulunut avain saattaa rasittaa enemmän virtalukkoa...? Vai miksi tuo toinen kesti vain 1/3 siitä mitä 1.?

Mutta tyyppivikahan tuo virtalukon pohja 124:ssä taitaa olla...
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Janne M kirjoitti:
Tuohon on vaihdettu virtalukko 3 vuotta sitten. Ilmeisesti pohjaa ei vaihdettu samalla.
Pappani -87 124:ssä alkuperäinen virtalukon pohja kesti n. 12v ja remontissa vaihdettu Vehosta ostettu n.4v...
Nyt tulee oletus joka ei perustu mihinkään: kulunut avain saattaa rasittaa enemmän virtalukkoa...? Vai miksi tuo toinen kesti vain 1/3 siitä mitä 1.?

Mutta tyyppivikahan tuo virtalukon pohja 124:ssä taitaa olla...
Kolmas oletus on, että eivät vaihtaneet edes sitä pohjaa, vaan vähän puhdistelivat vanhaa tai antoivat vasarasta :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12799
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Janne M kirjoitti:
Tuohon on vaihdettu virtalukko 3 vuotta sitten. Ilmeisesti pohjaa ei vaihdettu samalla.
Pappani -87 124:ssä alkuperäinen virtalukon pohja kesti n. 12v ja remontissa vaihdettu Vehosta ostettu n.4v...
Nyt tulee oletus joka ei perustu mihinkään: kulunut avain saattaa rasittaa enemmän virtalukkoa...? Vai miksi tuo toinen kesti vain 1/3 siitä mitä 1.?

Mutta tyyppivikahan tuo virtalukon pohja 124:ssä taitaa olla...
sama tyyppivika taitaa ainakin w201 olla myös :roll:
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Day Downhill kirjoitti:Tässä tapauksessa en mene liikkeeseen. Sovimme kaupanteko hetkellä, että pienistä ei valiteta. Vaimo sai tingittyä niin hyvin sillä verukkeella. Jos kone tai vaihteisto hajoaa, on asia tietty eri.

Kaupanteko hetkellä voi tinkiä millä verukkeella tahansa... :wink:
Laki sanoo, että myyjä ei voi lakia muuttaa vaikka ottaisi nimen alle 8)

Toki jos hyvässä hengessä on muuta sovittu, niin herrasmies käyttäytyy tietysti sen mukaan...
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

ksutinen kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Tässä tapauksessa en mene liikkeeseen. Sovimme kaupanteko hetkellä, että pienistä ei valiteta. Vaimo sai tingittyä niin hyvin sillä verukkeella. Jos kone tai vaihteisto hajoaa, on asia tietty eri.

Kaupanteko hetkellä voi tinkiä millä verukkeella tahansa... :wink:
Laki sanoo, että myyjä ei voi lakia muuttaa vaikka ottaisi nimen alle 8)

Toki jos hyvässä hengessä on muuta sovittu, niin herrasmies käyttäytyy tietysti sen mukaan...
Nimenomaan.... Olen tyyppiä "Perään ei soitella".
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Lukko

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lainaus:

Kuinka virtalukko otetaan irti...On aika tiukka paikka. Verhoilut on jo purettu rattilukon patruunakin on saatu melkein ulos. Tila kuitenkin loppuu......
Kuinka lukko otetaan irti helposti??


Eikös se virtalukko lähde siten, että avain ekaan asentoon ja sitten lukon kehyksen rei'istä ohuet puikot sisään, jotka vapauttavat sellaiset klipsit lukon kehyksen sisältä, jonka jälkeen lukkopatruunan voi ihan sorminensa nostaa pois kolostaan. Jotenkin näin olen kuullut homman käyvän, ns. kovia otteita saati väkivaltaa ei ole tarpeen käyttää missään vaiheessa. Myöskään mitään ei tarvinne purkaa tieltä pois. Tätä voi oikaista, perustuu muistikuvaan tuolta Suolen puolelta :shock: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Lukko

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:Lainaus:

Kuinka virtalukko otetaan irti...On aika tiukka paikka. Verhoilut on jo purettu rattilukon patruunakin on saatu melkein ulos. Tila kuitenkin loppuu......
Kuinka lukko otetaan irti helposti??


Eikös se virtalukko lähde siten, että avain ekaan asentoon ja sitten lukon kehyksen rei'istä ohuet puikot sisään, jotka vapauttavat sellaiset klipsit lukon kehyksen sisältä, jonka jälkeen lukkopatruunan voi ihan sorminensa nostaa pois kolostaan. Jotenkin näin olen kuullut homman käyvän, ns. kovia otteita saati väkivaltaa ei ole tarpeen käyttää missään vaiheessa. Myöskään mitään ei tarvinne purkaa tieltä pois. Tätä voi oikaista, perustuu muistikuvaan tuolta Suolen puolelta :shock: .
On siellä sellaiset painonapit. 3 kappaletta, mutta aika hankalassa paikassa. Pitäisi ilmeisesti olla joku 3-leukainen pihtityyppinen kalu jolla saisi painettua niitä hakasia. No auto on nyt Sotkamossa. Neuvoin vaimoa antamaan avaimen päähän iskua, jos ei starttaa. uusi pohja on ostettu KL:stä 20€, eli ei paha. Ässään vastaava melkein 40€!!
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

...

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

Kyllä se lukko tosiaan niistä koloista painaen irroitetaan. Mulle vaihdettiin lukkopesä viime talvena la olin vieressä kun hovimies sen teki. Kesti 20 sekuntia. Avain pesään ja niistä koloista ensin painaen ja sit ulospäinvetäen lähti. Sillä oli sellanen työkalu, mut kaipa sellasen voi itsekkin vääntää. En kyllä muista missä asennossa se avain oli... :roll:
200D -91, aiemmin 220D -77
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

diisselin kannattaja kirjoitti:Kyllä se lukko tosiaan niistä koloista painaen irroitetaan. Mulle vaihdettiin lukkopesä viime talvena la olin vieressä kun hovimies sen teki. Kesti 20 sekuntia. Avain pesään ja niistä koloista ensin painaen ja sit ulospäinvetäen lähti. Sillä oli sellanen työkalu, mut kaipa sellasen voi itsekkin vääntää. En kyllä muista missä asennossa se avain oli... :roll:
Avain pitää olla auki asennossa ja sellasella erikoistyökalulla kestää tosiaan sen 15 sekuntia. Pitää vaan jostain metsästää sellaista työkalua. Varmaan KL:stä saisi, tai sitten teen ite.
Maiju

W124 maalissa taas

Viesti Kirjoittaja Maiju »

ja startti ei oikkuillut kertaakaan. Uusi virtalukon pohja oli kyllä mukana, ja sen kanssa kiertelin Sotkamon & Vuokatin autokorjaamot läpi, mutta erään iäkkäämmän korjaajan mukaan olisi pitänyt "Kajjaaniin ajjaa Hartikaiselle näyttämään", kun kuulemma muilla ei ole sillä seudulla tarvittavaa työkalua. Noh, hovikorjaaja vaihtakoon mötikän kun ehditään, toivottavasti jo viikonlopun mittaan ennen seuraavaa reissua.

Hivenen hitaanlaisesti käynnistäessä kuitenkin pyörittelee, varsinkin kylmänä---liekö akku jo onnettomaksi päässyt?

Terveisin juuri kotiutunut Maiju, jonka ei tarvinnut onnekseen hakata kertaakaan avainta
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tervetuloa Maiju porukkaan ! Olet selvästi Bertha Benzin jalanjäljissä....

Yhteiset harrastukset ovat hyväksi :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kyllähän se 6kk takuuta on aina lain mukaan, tuli nimittäin taisteltua Vehon kanssa tuon coupen sähkövikojen maksajasta. Muistaakseni lakia on kohtuullistettu sen verran että jos vian korjaaminen jää alle 5% kauppahinnasta vastaa ostaja itse, tämän jälkeen on myyjäliike vastuussa.
Ensin tuli soitettua auton myyneelle myyjälle joka ilmoitti että takuu loppuu kun perävalot häipyy näkyvistä.
Sitten puhelu päällikölle joka oli ensinnäkin hirveän kiinnostunut että kuka myyjistä on mennyt sanomaan tuollaista. Ja seuraavaksi totesi minun olevan oikeassa ja sanoi liikkeen tulevan ilman muuta vastaan korjauksessa, enhän ollut mäkiautoa ostanutkaan.
Puhelun jälkeen soittivat paikalliselta ex-Veholta että sopisiko vasta ylihuomenna tuoda autoa näytille kun olivat Veholta hädissään soittaneet.
Seuraavana päivänä soitti vielä maahantuojan insinööri, joka kyseli vian laadusta ja antoi vinkkejä paikallistamiseen, pyörin siinä sitten sähkömittarin kanssa puhelin korvalla auton kimpussa, muttei löytynyt mitään.....Loppujen lopuksi vika oli juuri siinä mitä tuo inssi ehdotti viimeisenä(imus.esilämmittimen anturissa).
Pitää vaan pysyä tiukkana mutta kyllä sitä palvelua aina jossain vaiheessa alkaa löytymään.
Ai niin, eihän mun niistä osista sitten mitään tarvinnut maksaakaan, työn osuus kuitenkin kun eivät olleet enää samaa puulaakia enkä jaksanut alkaa autoa roudaamaan 150km:n päähän myyjäliikkeen huollettavaksi. Osathan ne vaihteli päikseen eli lähettivät myyjäliikkkeeltä korjaamolle vastaavat osat takaisin.
Vastaa Viestiin