W123 ja kytkentäerot eri vuosimalleissa
W123 ja kytkentäerot eri vuosimalleissa
Vaihdoin tosiaan eilen vanhemman mallin koko mittariston meseen vuotavan öljynpainemittarin takia, ja muuten onnistui hienosti, mutta kaksi merkkivaloa ei pala, vaikka vaihdoin ehjästä hehkut.
Toinen on latauksen merkkivalo (akun kuva) ja toista luulin öljynpaineen merkkivaloksi, mutta taitaakin olla jarrujen kuluneisuuden merkkivalo vai mikä ihme, pyörylä, jossa katkoviivat kiertää molemmilla sivuilla ympäri.
Katselin Alfamerin oppaasta kytkentäkaaviota, ja niitä oli monenlaisia, riippuen alustanumerosta.
Koska kaikki pelaa, paitsi nuo valot, ilmeisesti ei ole haittaa eikä ongelmia edessä?
Ilmeisesti lataus myös toimii, koska lähti käymään mennen tulle tänään. Täytynee mitata vielä varulta yleismittarilla.
Mistä löydän alustanumeron, jotta tiedän silmäillä oikeaa kaaviota, löytyykö se rekisteriotteesta?
Kyselee utami mittarinvaihtaja.
Toinen on latauksen merkkivalo (akun kuva) ja toista luulin öljynpaineen merkkivaloksi, mutta taitaakin olla jarrujen kuluneisuuden merkkivalo vai mikä ihme, pyörylä, jossa katkoviivat kiertää molemmilla sivuilla ympäri.
Katselin Alfamerin oppaasta kytkentäkaaviota, ja niitä oli monenlaisia, riippuen alustanumerosta.
Koska kaikki pelaa, paitsi nuo valot, ilmeisesti ei ole haittaa eikä ongelmia edessä?
Ilmeisesti lataus myös toimii, koska lähti käymään mennen tulle tänään. Täytynee mitata vielä varulta yleismittarilla.
Mistä löydän alustanumeron, jotta tiedän silmäillä oikeaa kaaviota, löytyykö se rekisteriotteesta?
Kyselee utami mittarinvaihtaja.
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
melko helppo vaihtoehto on vaihtaa pelkästään se ehjä öljynpainemittari toiseen mittaristoon. käypi varmaan nopeemmin kun kaavioiden luku ja mahdollinen toisen mittariston tinailu ym. kun melko varmasti joudut kuitenkin mittariston uusiksi irroittamaan. ja eiköhän alustanumero ole sama kuin valmistenumero?
Jep, näin pähkäilin itsekin, vaihdan kaikki mittarit vanhaan "runkoon", niin eiköhän se ala pelaamaan.kuitsi kirjoitti:melko helppo vaihtoehto on vaihtaa pelkästään se ehjä öljynpainemittari toiseen mittaristoon. käypi varmaan nopeemmin kun kaavioiden luku ja mahdollinen toisen mittariston tinailu ym. kun melko varmasti joudut kuitenkin mittariston uusiksi irroittamaan. ja eiköhän alustanumero ole sama kuin valmistenumero?
Ihmeesti akku kestää, eli ilmeisesti lataa vaikkei valo toimikaan.
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
No nysse myrkyn lykkäs!
Yhdistelin vanhan ja uuden mittarin eli otin uudesta käytetystä öljynpainemittarin tsydeemin ja laitoin alkuperäisen mittariston paikalle ja arvatkaapa mitä?
Mittailin omalla yleismittarilla huikeita latauslukuja ennen remppaa, jopa 19,90 näytteli, kunnes huomasin, että mittarin patteri paskana.
No, rempan jälkeen muuten ok, mutta latauksen merkkivalo ei syttynyt edelleenkään, ja se ilmeisesti jarrupalojen kuluneisuuden valo paloi eikä sammunut.
No, soitin autoasentajatuttavalleni ja menin käymään, huomasin ajaessa että edellä mainittu valo oli jossakin kohdassa sammunut.
Kaverini mittaili ja sanoi että lataa niinkuin pitääkin. Sitten se äimisteli valoja ja starttaili aikansa kunnes selitys löytyi
Tuo edellä mainittu merkkivalo toimikin nyt latauksen merkkivalona, eli käyntiin pannessa vaati vähän kaasun sipaisua, että alkaa lataamaan ja valo sammuu, kuulemma Boschin laturille tyypillistä.
Ok, mutta miten nämä valot on nyt vaihtaneet paikkansa, koska mitään johtomuutoksia ei ole tehty, hehkulamput mitattu, ja se mittariston liitin ei mene kuin yhteen asentoon!!!!!
Onko jollekin käynyt samoin, eli onko tähän järjellinen selitys? Nythän on sentään jo torstai
Yhdistelin vanhan ja uuden mittarin eli otin uudesta käytetystä öljynpainemittarin tsydeemin ja laitoin alkuperäisen mittariston paikalle ja arvatkaapa mitä?
Mittailin omalla yleismittarilla huikeita latauslukuja ennen remppaa, jopa 19,90 näytteli, kunnes huomasin, että mittarin patteri paskana.
No, rempan jälkeen muuten ok, mutta latauksen merkkivalo ei syttynyt edelleenkään, ja se ilmeisesti jarrupalojen kuluneisuuden valo paloi eikä sammunut.
No, soitin autoasentajatuttavalleni ja menin käymään, huomasin ajaessa että edellä mainittu valo oli jossakin kohdassa sammunut.
Kaverini mittaili ja sanoi että lataa niinkuin pitääkin. Sitten se äimisteli valoja ja starttaili aikansa kunnes selitys löytyi

Tuo edellä mainittu merkkivalo toimikin nyt latauksen merkkivalona, eli käyntiin pannessa vaati vähän kaasun sipaisua, että alkaa lataamaan ja valo sammuu, kuulemma Boschin laturille tyypillistä.
Ok, mutta miten nämä valot on nyt vaihtaneet paikkansa, koska mitään johtomuutoksia ei ole tehty, hehkulamput mitattu, ja se mittariston liitin ei mene kuin yhteen asentoon!!!!!

Onko jollekin käynyt samoin, eli onko tähän järjellinen selitys? Nythän on sentään jo torstai

EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Self-made, eli latausvalon korjaus!
Vaihdoin uuden polttimon latauksen merkkivalon paikalle, ja jopa alkoi valot pelaamaan normaalisti!
Eli onkohan tämä mersun tarkoituksella järjestämä juttu, että jos latauksen merkkivalon poltin pimenee, niin latauksen ylläpitämiseksi sitä tehtävää alkaa suorittamaan jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, kuten edellisessä viestissä kerroin. (Herätevirran saanti laturille)
Vai onkohan tuo mittaristo öljyn takia mennyt oikkariin ja sattuman sanelema juttu...
Samapa tuo, kun toimii!
Vaihdoin uuden polttimon latauksen merkkivalon paikalle, ja jopa alkoi valot pelaamaan normaalisti!
Eli onkohan tämä mersun tarkoituksella järjestämä juttu, että jos latauksen merkkivalon poltin pimenee, niin latauksen ylläpitämiseksi sitä tehtävää alkaa suorittamaan jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, kuten edellisessä viestissä kerroin. (Herätevirran saanti laturille)
Vai onkohan tuo mittaristo öljyn takia mennyt oikkariin ja sattuman sanelema juttu...

Samapa tuo, kun toimii!
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Minulla on 107:n öljynpainemittarin mekaniikan vaihto edessä. Lähteekö ne neulat ihan nykäisemällä pois? Tiukassa tuntuivat olevan. Ja ensin varovasti nosto rajoitintapin yli niin että viisari menee lepoasentoon?kuitsi kirjoitti:melko helppo vaihtoehto on vaihtaa pelkästään se ehjä öljynpainemittari toiseen mittaristoon. käypi varmaan nopeemmin kun kaavioiden luku ja mahdollinen toisen mittariston tinailu ym. kun melko varmasti joudut kuitenkin mittariston uusiksi irroittamaan. ja eiköhän alustanumero ole sama kuin valmistenumero?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ei lähteneet neulan ainakaan näistä kahdesta mittarista nykäsemällä, otin kaksi järeää meisseliä ja väänsin mittaritaulun takaa kahdelta puolen neulan holkkia meisseleillä kiinnitysrautaa vasten, niin lähti tosi nätisti.Matti R kirjoitti: Minulla on 107:n öljynpainemittarin mekaniikan vaihto edessä. Lähteekö ne neulat ihan nykäisemällä pois? Tiukassa tuntuivat olevan. Ja ensin varovasti nosto rajoitintapin yli niin että viisari menee lepoasentoon?
Tuon lepoasentoon laittamisen missasin, ja muut mittarit meni kohdalleen vaan polttoainemittari näyttää nyt 1/4-tankillista liian vähän....

No, eipä pääse sen puolesta polttoaine loppumaan

EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Juu, kyllä ne molemmat loimottaa yhtäaikaa, mitä luultavimmin siksi että kuski tietää merkkivalojen polttimoiden olevan kunnossa.Keke P. kirjoitti: Eli onkohan tämä mersun tarkoituksella järjestämä juttu, että jos latauksen merkkivalon poltin pimenee, niin latauksen ylläpitämiseksi sitä tehtävää alkaa suorittamaan jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, kuten edellisessä viestissä kerroin. (Herätevirran saanti laturille)
Vai onkohan tuo mittaristo öljyn takia mennyt oikkariin ja sattuman sanelema juttu...![]()
300D W123 -79 (Projektina vuodesta 2002)