VIto 110D -98 tärisee tyhjäkäynnillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kipa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 26.04.2005 11:41
Paikkakunta: Loimaa

VIto 110D -98 tärisee tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja kipa »

Moottori tärisee oudosti tyhjäkäynnillä lämpimänä. Kylmänä se käy tasaisesti ja nätisti. Suuttimet on katottu ja kunnossa ovat. Venttillinnostimet ei ainakaan pidä ääntä. Epäilys suuntautuu nyt ketjunkiristimeen. Onko paha homma vaihtaa kokonaan? Vai mistä sitä vikaa kannattaa seuraavaksi etsiä?

Onko siitä kiristimestä missään räjäytyskuvaa niin saa hilut oikeaan järjestykseen jos nyt innostun sitä purkamaan...
vito110d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 11.02.2005 11:04
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vito110d »

Moro,

Itellä vito 110d ja samallainen tärisiä.
Kone laitettu ja pumppu säädetty, mutta tuo tärinä (hytkytys) jäi. Tekee tuota tosiaan vain lämpimänä.

Pumpun painosarja on todennäköisin syy. Ainakin näin mulle on kerrottu.

Omassani hytkytys loppui lähes kokonaan kun laskin tyhjäkäynti kierroksia pikkusen.

Kerro jos saat tuon kuntoon, niin tiedän itekki tarkastaa saman asian.
Vito 110D -97
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Samanlaisen tärinän olen todennut omassani toisinaan.... ei aina :?:

Tärinä alkaa yleensä heti kun jälkihehku loppuu, jos on alkaakseen, kuumana tärisee harvemmin. Tämä liittynee jo aiemmin ihmetttelemääni tyhjäkäyntiropleemaan.
kipa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 26.04.2005 11:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja kipa »

Tarkoitatko pumpun painosarjalla ennakonsäädintä joka on alipainepumpun alla? Vai ruiskutuspumpun perässä olevaa säädintä...

Mitähän panosarja tulee maksamaan ja onnistuuko vaihto itse?
vito110d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 11.02.2005 11:04
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vito110d »

Pumpun sisällä olevaa säädintä.

Yksi pumppuhuolto arveli että semmonen 750 egee maksais kaikkineen.
Osa on siinä 350 ja pumppu pitää penkittää.

Kannattanee etsiä vikaa ensin "halvimmasta" päästä.
Vito 110D -97
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Minka verran teillä on kilometreja vitoissa? Ei luulisi, että ihan vähällä ajamisella pumpun osat kuluu... :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minulla oli 190 tkm eikä mitään vikaa pumpussa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kipa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 26.04.2005 11:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja kipa »

Mittarissa on hiukan yli 280000 km.
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

ks. tärinä on kuulemma ominaisuus noissa vanhemmissa vitoissa... Etenkin jos tekee sitä aina välillä... Se voi johtua esim koneen tukkoisuudesta tai muusta. Tai ainakin itsellä tuntui johtuvan siitä. Korjaus probleemaan on se että nostaa tyhjäkäynti kierroksia. mutta toisaalta mitä haittaa siitä on. Vitossa sen tärinän vaan huomaa niin helposti vrt vaikka 609 jossa on samaa ongelmaa... siinä korjaukseksi on laitettu käsikaasu millä sitä voi säätää. Nämä oli siis veholta annetut ohjeet aiheeseen kun asiasta kyselin...
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Vai että koneen tukkoisuudesta johtuisi... täytyypä tehdä asialle mitä tehtävissä on :lol: :lol:
Saattaa se totta puhuen olla hyvinkin tukossa, vaikka kilometreja on 151 tuhatta... auto on seisonut liikkeessä liki puoli vuotta ja ilmaputsari on varmasti vaihdettu viimeksi tehtaalla.... lisäksi edellinen omistaja oli vanhempi henkilö, joka on ajanut pääasiassa kaupungissa.
vito110d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 11.02.2005 11:04
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vito110d »

450000km on mulla :D

Kone laitettu alusta loppuun kymppitonni sitte.

Pumppuki on säädetty ja tarkastettu, mutta hytkyttelee silti :evil:
Vito 110D -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vanttom kirjoitti: ja ilmaputsari on varmasti vaihdettu viimeksi tehtaalla.
putsari tai siis muutkin suodattimet kannattaa vaihtaa heti jollei huoltokirjaa ole. Ei maksa maltaita teetettynäkään.

JA PUMPPU MYNÄÄN :twisted:
Viimeksi muokannut veskola, Ke 18.05.2005 10:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Vai että Mynään... kyllä tuolla vakiopumpulla sen verran pääsee jotta mulle riittää.

Nyt kun saivat ropellettua tuon lämpöanturinkin toimimaan, niin käyntikin tuntui tasaantuvan... :D ja ennekaikkea ei tartte enää ottaa torkkuja kun odottelee hehkun valon sammumista :lol:

Oli muuten johto poikki tuosta tunnistimesta eikä sitä perinteistä kontaktihäiriötä kuten oletin...
Vastaa Viestiin