VIto 110D -98 tärisee tyhjäkäynnillä
VIto 110D -98 tärisee tyhjäkäynnillä
Moottori tärisee oudosti tyhjäkäynnillä lämpimänä. Kylmänä se käy tasaisesti ja nätisti. Suuttimet on katottu ja kunnossa ovat. Venttillinnostimet ei ainakaan pidä ääntä. Epäilys suuntautuu nyt ketjunkiristimeen. Onko paha homma vaihtaa kokonaan? Vai mistä sitä vikaa kannattaa seuraavaksi etsiä?
Onko siitä kiristimestä missään räjäytyskuvaa niin saa hilut oikeaan järjestykseen jos nyt innostun sitä purkamaan...
Onko siitä kiristimestä missään räjäytyskuvaa niin saa hilut oikeaan järjestykseen jos nyt innostun sitä purkamaan...
Moro,
Itellä vito 110d ja samallainen tärisiä.
Kone laitettu ja pumppu säädetty, mutta tuo tärinä (hytkytys) jäi. Tekee tuota tosiaan vain lämpimänä.
Pumpun painosarja on todennäköisin syy. Ainakin näin mulle on kerrottu.
Omassani hytkytys loppui lähes kokonaan kun laskin tyhjäkäynti kierroksia pikkusen.
Kerro jos saat tuon kuntoon, niin tiedän itekki tarkastaa saman asian.
Itellä vito 110d ja samallainen tärisiä.
Kone laitettu ja pumppu säädetty, mutta tuo tärinä (hytkytys) jäi. Tekee tuota tosiaan vain lämpimänä.
Pumpun painosarja on todennäköisin syy. Ainakin näin mulle on kerrottu.
Omassani hytkytys loppui lähes kokonaan kun laskin tyhjäkäynti kierroksia pikkusen.
Kerro jos saat tuon kuntoon, niin tiedän itekki tarkastaa saman asian.
Vito 110D -97
ks. tärinä on kuulemma ominaisuus noissa vanhemmissa vitoissa... Etenkin jos tekee sitä aina välillä... Se voi johtua esim koneen tukkoisuudesta tai muusta. Tai ainakin itsellä tuntui johtuvan siitä. Korjaus probleemaan on se että nostaa tyhjäkäynti kierroksia. mutta toisaalta mitä haittaa siitä on. Vitossa sen tärinän vaan huomaa niin helposti vrt vaikka 609 jossa on samaa ongelmaa... siinä korjaukseksi on laitettu käsikaasu millä sitä voi säätää. Nämä oli siis veholta annetut ohjeet aiheeseen kun asiasta kyselin...
Vai että koneen tukkoisuudesta johtuisi... täytyypä tehdä asialle mitä tehtävissä on
Saattaa se totta puhuen olla hyvinkin tukossa, vaikka kilometreja on 151 tuhatta... auto on seisonut liikkeessä liki puoli vuotta ja ilmaputsari on varmasti vaihdettu viimeksi tehtaalla.... lisäksi edellinen omistaja oli vanhempi henkilö, joka on ajanut pääasiassa kaupungissa.


Saattaa se totta puhuen olla hyvinkin tukossa, vaikka kilometreja on 151 tuhatta... auto on seisonut liikkeessä liki puoli vuotta ja ilmaputsari on varmasti vaihdettu viimeksi tehtaalla.... lisäksi edellinen omistaja oli vanhempi henkilö, joka on ajanut pääasiassa kaupungissa.
putsari tai siis muutkin suodattimet kannattaa vaihtaa heti jollei huoltokirjaa ole. Ei maksa maltaita teetettynäkään.vanttom kirjoitti: ja ilmaputsari on varmasti vaihdettu viimeksi tehtaalla.
JA PUMPPU MYNÄÄN

Viimeksi muokannut veskola, Ke 18.05.2005 10:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vai että Mynään... kyllä tuolla vakiopumpulla sen verran pääsee jotta mulle riittää.
Nyt kun saivat ropellettua tuon lämpöanturinkin toimimaan, niin käyntikin tuntui tasaantuvan...
ja ennekaikkea ei tartte enää ottaa torkkuja kun odottelee hehkun valon sammumista
Oli muuten johto poikki tuosta tunnistimesta eikä sitä perinteistä kontaktihäiriötä kuten oletin...
Nyt kun saivat ropellettua tuon lämpöanturinkin toimimaan, niin käyntikin tuntui tasaantuvan...


Oli muuten johto poikki tuosta tunnistimesta eikä sitä perinteistä kontaktihäiriötä kuten oletin...