16° asteen kytkin viissatasessa?!?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wauwau
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 19.09.2003 12:39

16° asteen kytkin viissatasessa?!?

Viesti Kirjoittaja wauwau »

Jee.

Tuli forumilta saadun vinkin myötä imuroitua muutama kymmenen megaa manuaaleja ameriikasta.

Kotterossani (500 SE -85) on ollut ongelma, joka nostaa ensimmäisellä startilla tyhjäkäynnin koneen lämmettyä 1500 tahi yli kierroksiin. Manuaaleja lukiessa valkeni, että oire täsmää 100% tarkkuudella manuskassa kuvattuun 16 asteen äljynlämpötilan anturiin, tahi sen kenkkuiluun.

Rinta rottingilla taapersin mersulle ja uhosin, jotta nyt se *****lu loppuu, kottero. Vaan per...! Eipä ollut anturi jenkkimanuaalin osoittamalla paikalla. Tahi sitten olen vain sokea...

Missä se perhanan anturi sitten luuraa? En tohtinut alkaa purkamaan kapinetta sen kummemmin. Piruako tuota aukomaan, jos ei tiedä, mitä tekee? Ideoita?

Samalla joku voisi valaista, jotta mistä saisi takapään ABS-anturin Vehon hintoja huokeammalla. On minusta 170eur kohtuuton raha pienestä metallinpalasesta ja parista johdonpätkästä.
wauwau

Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)

******

Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

En osaa vastata kysymykseesi, mutta muistan joskus lukeneeni joltain jenkkisivulta etta V8 koneisiin samoja oireita tulee tyhjakaynnin ohjausboksin rikkoutumisesta. Sielta pitaisi kuulemma tinata kaikki uusiksi jolloin taas toimisi.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 16° asteen kytkin viissatasessa?!?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

wauwau kirjoitti:Kotterossani (500 SE -85) on ollut ongelma, joka nostaa ensimmäisellä startilla tyhjäkäynnin koneen lämmettyä 1500 tahi yli kierroksiin. Manuaaleja lukiessa valkeni, että oire täsmää 100% tarkkuudella manuskassa kuvattuun 16 asteen äljynlämpötilan anturiin, tahi sen kenkkuiluun.

Missä se perhanan anturi sitten luuraa? En tohtinut alkaa purkamaan kapinetta sen kummemmin. Piruako tuota aukomaan, jos ei tiedä, mitä tekee? Ideoita?
Öljynlämpötilan anturi? Mikä laite autossa siitä tarvitsee tietoja? Vakiona ei W126:ssa ainakaan mittaria kyseiselle suureelle ole. Olisiko sitten kyseessä jokin jenkkien saastehässäköihin liittyvä ominaisuus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
wauwau
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 19.09.2003 12:39

Viesti Kirjoittaja wauwau »

Kun en Timo L tiedä. Jenkkiaapisessa ei ollut 500SE, vaan ameriikan versio SELlistä. Samassa manuskassa jutellaan katalysaattorista jne, eli on siellä toisenlaista saastetekniikkaa. Tässähän on vain EGR (ja senkin suhteen saatan olla hakoteillä).

Syö miestä, kun ei löydy aapista autoon. Tähän mennessä ainoa kottero, jolle en saa tehtyä itse oikeastaan mitään.
wauwau

Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)

******

Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Vastaa Viestiin