Kävi vähän huonosti , ehkä ? 124 300D:lle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Kävi vähän huonosti , ehkä ? 124 300D:lle

Viesti Kirjoittaja epk »

meinas johtotähti jättää tien päälle kerpeles !

eilen siinä puol 4 aikaa päivällä, olin menossa raisioon päin ohikulkutietä. Yhtäkkiä syttys pirun monta varoitus valoa mittaristoon, aattelin että nää on näitä mersun sähkö oikkuja kun ei muuten mitään erikoista huomannu :lol:

kattelin vaan että lämmötkin olis 120, hetken päästä huomasin että jumaliste nehän on jo yli 120 :shock: , seuraavaks olikin jo valkoinen/harmaa pyörre perseessä, joten äkkiä pysähtymis paikalle, siihen kun tuli niin huomas että tehostinkin hävis, joopa joo, selvä peli, hihna revenny...

konepelti auki ja hihnahan sieltä oli pois hypännyt, ei onneks mennyt poikki. Laturin hihnapyörä oli löystynyt :x

soittoa kotiinpäin, sieltä tuli remppa vaatteet ja toolssit , joten laturi vekeen ja hihnapyörän kiristys -> hihnapaikalle ja taas matka jatkui 8)


sellaista, pirullinen mäihä että oli jostain syystä päässyt löystymään se hihnapöyrä.

Kysymys kuuluukin että miten seurata / selvittää että menikö kansipahvi/muuta ?

lämmöt kerkes olemaan siinä 120 asteessa reilut 2km. Paisarista oli aika tavalla nestettä hävinnyt, toivoa sopii että vain harakoille, eikä öljyjen sekaan...

Kone käy aivan yhtä kauniisti kuin ennenkin, paisari korkin kun ottaa irti käydessä, ei porise/kuohu. Öljyt on mustaa.
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Onneksi ei pahemmin käynyt. :lol: Seuraile nesteen kulumista ja käyntiääniä....
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

No yks oire ainakin, jos alkaa tulla kunnolla painetta paisuntasäiliöön, eikä öljynlisäyskorkki venttiilikopassakaan saisi sisäpuolelta olla oikein pahasti valkoisessa vaahdossa :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

joo-o , ei oo vaahtoa öljykorkorkki reiässä !

täytyy seurailla tilannetta, mäkun jo luulin että pääsen nostaa motin pois ja vähän tehoja nostella :twisted:
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

epk kirjoitti:joo-o , ei oo vaahtoa öljykorkorkki reiässä !

täytyy seurailla tilannetta, mäkun jo luulin että pääsen nostaa motin pois ja vähän tehoja nostella :twisted:
Joo.. nyt sun täytyy keksiä joku muu tekosyy, tai sit vaan uskottelet itelles, et nestettä kuluu niin per.....sti 8)
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kävi vähän huonosti , ehkä ? 124 300D:lle

Viesti Kirjoittaja Aku P »

epk kirjoitti: lämmöt kerkes olemaan siinä 120 asteessa reilut 2km. Paisarista oli aika tavalla nestettä hävinnyt, toivoa sopii että vain harakoille, eikä öljyjen sekaan... .
OT: uskokaa tai älkää, niin meikku näki viime yönä unta, että tuosta omasta farkusta räjähti kannentiiviste. Hauskaa vaan, että muistan unessa havannoineeni samoin lämpömittarin olevan punaisella ja joku kauhea savu/höyrypilvikin siinä oli ja hinausautoa kohta soittelin ja hinauskeskus ei tahtonut millään ymmärtää missä on Tammisaari...

Pirukas vaan, kun kissa herätti juuri tässä kohdassa, ties miten tarina olisi päättynyt jos olisi saanut katsoa loppuun asti... :shock: :?

/OT
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Omien kokemusten perusteella veikkaan, että puolen vuoden viiva vuoden sisällä menee kansipahvi vaihtoon.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, To 29.01.2009 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Rude Darude kirjoitti:Moottori on aina "pilalla" kun kuumenee noin paljon...
Itse ehdottaisin moottorin myyntiä..ja uuden hommaamista...
:lol: , hyvä läppä , mitä tekee vaihto koneella mikä pitäis kuitenkin purkaa osiksi samalla tavalla mitä toi ?

eikä viel oo ees varmaa miten kävi, kone käyttäytyy aivan samalla tavalla nyt kuin ennenkin!
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tuskin tuossa mitään vakavaa tapahtui, jos ei huohota. Kansiremppahan ei ole paha, jos se eteen tulee.

Kannattaa kuitenkin tarkkailla ettei kansi ole haljennut, eli kuluttaako nestettä. On hiukan salakavala huomata pieniä halkeamia. Pahimmillaan on kanki mutkalla, kun männän päälle vuotaa yön aikana jääh.nestettä tarpeeksi ja kone yrittää väkisin pyörähtää.
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla oireili kansipahvi siten, että kun lämpinä antoi käydä pitempään tyhjäkäyntiä, niin sisälle ei tullut enää lämmintä ilmaa. Tuo valkoinen savu kielii, siitä että voi kansipahvin vaihto olla edessä. Mutta jos sulla on tarkoitus piristää isommalti tuota autoo, eiköhän se kone oo parasta rempata kokonaan.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Rude Darude kirjoitti:Moottori on aina "pilalla" kun kuumenee noin paljon...
Itse ehdottaisin moottorin myyntiä..ja uuden hommaamista...
Hyvä vitsi :) Ei se moottori pilalla ole ellei nesteet ole päässeet sekaisin tai aiheutunut mitään kiinnileikkautumisia tms. Tuskimpa nuo teräkset nyt päästyvät tai pehmenevät tuossa lämpötilassa. Kannen voipi plaanata ja tiivisteen vaihtaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Anasaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 13.03.2005 20:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Kävi vähän huonosti , ehkä ? 124 300D:lle

Viesti Kirjoittaja Anasaa »

"OT:....i ja hinausautoa kohta soittelin ja hinauskeskus ei tahtonut millään ymmärtää missä on Tammisaari...
/OT"

Edelleen:
[OT]
Missä on Tammisaari?
[/OT]

:lol:

/Ana
W124 200D 1986 ~90++Hp
:-)
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Niin ja eikös sitä sanota että mitä kuumempana moottori käy sitä vähemmän se kuluu.
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

Polttipahan kaiken turhan roskan moottorista, mieli sellasta siellä ollut :D
Ihan turhahan sitä konetta on vaihtaa, jos se toimii, vai ?

Sama päti vanhassa autossa, subarussa ((legacy -89) ruoska!) mitään ei tarvi vaihtaa, mikä toimii. Sain 1000 euroa hyvitystä, maksoin autosta saman verran. Heti kun auto vaihtui, autoliike vei ruoskan purkaamolle. Eli liikeen huomattuaan: kori oli tehty kitistä, konehuoneessa kaikki nitisee / kolisee, kaikki jarrut vinkuu :arrow: heippa... romikselle
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Vastaa Viestiin