MB 190 Ongelmia käynnistyksessä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

MB 190 Ongelmia käynnistyksessä.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Elikkä olisi tämmöinen ongelma. Kun auto on seisonut yön yli, se käynnistäessä meinaa "tukehtua" kun painaa kaasua, ja liikkeelle lähdettäessä kengurubensa on ajamisesta lievä ilmaus... Tätä jatkuu noin 500 metriä. Lämpimänä auto käyttäytyy aivan loistavasti, mutta tosiaan auton seistyä tarpeeksi kauan se tekee tällaista. Mikäköhän siinä voisi olla vikana ja mikäköhän auttaisi? Talvea kohti huoli lisääntyy...

Toinen ongelma liittyy matkamittariin. Välillä se pysähtyy kokonaan (yleensä kun trippimittarin sadat metrit ovat 9:n kohdalla), ja saattaa jumittaa aika kauan. Joskus taas ei ole mitään ongelmaa ja mittari pyörii hienosti. Veikkaisin, että ongelma liittyy trippimittariin. Mikä tähän avuksi?

Niin tosiaan auto on kaasari versio...
Viimeksi muokannut Vieras, Pe 19.09.2003 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

190 kaasari versio ? = pelaako ryyppy ?Onko kaasarin kalvo ehjä ?
190 ruisku versio = Kylmäkäynnistys suutin ? Ilmamäärämittarin puhd/säätö

Tuo matka/ trippi mittarin vika ei korjaannu kuin mittarikorjaamossa.
Samaa vikaa ollut ainakin w123- malleissa. Paha jos joutuisi pitämään
ajopäiväkirjaa kilometreistä :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Eikös noissa kaasutinvekottimissakin ollut joku kylmäkäynnistystunnistinventtiilihärveli? Ei varmaan muutakuin kaasutinhuoltoon. Rankka kaasun poljenta ei yleensä kuin pahenna tilannetta, eli ajaa rauhallisesti ennenkuin lämpeää...
Vastaa Viestiin