560 SEC eroja/hintoja? Vaiko sittenkin 500E...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

560 SEC eroja/hintoja? Vaiko sittenkin 500E...

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tuossa hieman kattellu ittelleni "kesäautoa" kun ei noita leluja ole vielä tarpeeksi...kirjoittelihan se Juutilainenkin Mersu klubin kirjeessä että jokaisella Mersumiehellä pitää olla myös Harrastemersu :D

No, asiaan: mobilessa on noita 560 myynnissä 242, 279, 299 ja 300hv versioina. Miten niitä noin paljon on?
Hinnat näyttää olevan 4000-14000 ja tässäkin taitaa päteä se että 1. sivu hypätään kokonaan yli?Paljonko pitää laittaa että saa kohtuuhyvän ei kuitenkaan ns. virheetöntä haeta.
Onkos eri vuosimalleissa paljon oleellisia eroja/parsittu lastentauteja?

Eräänlaisena vaihtoehtona olisi 500E/E500.
Kuinkas erilainen on C126 560 ja W124 500E/E500 ajettavuudeltaan ja suorituskyvyltään? Entä ylläpidon kalleus/huollettavuus?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyllä itse kallistuisin W214 500E ta E500: Mulla oli 1994 E500LTD ja mielestäni ajettavuudeltaan, pa;n kulutukseltaa, ulkonäöltään,tehoiltaan yms.
parhainpia koskaan tehtyjä mersuja. Tyyppivikoina, kaasuläppähässäkkä,
konehuoneen johdot,syttyboksi....kohtuu hintavia kaikki.
Mutta jos isokoneisen hommaa siihen pitää henkisesti olla valmis, että euroja joskus menee kohtuullisesti.

Joskus kun kävin pesettämässsä em. vehkeen..niin joku jo siinä kyselemässä ja toteamassa...."Kyllä on joku nähnyt kauhean vaivan kun on tehnyt tuollaiset levitykset Mersuun"
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, Ti 26.04.2005 15:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 560 SEC eroja/hintoja? Vaiko sittenkin 500E...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ahti kirjoitti: No, asiaan: mobilessa on noita 560 myynnissä 242, 279, 299 ja 300hv versioina. Miten niitä noin paljon on?
Hinnat näyttää olevan 4000-14000 ja tässäkin taitaa päteä se että 1. sivu hypätään kokonaan yli?Paljonko pitää laittaa että saa kohtuuhyvän ei kuitenkaan ns. virheetöntä haeta.
Onkos eri vuosimalleissa paljon oleellisia eroja/parsittu lastentauteja?

560-mallien tehoerot ovat aikamoinen sekasotku. Äkkiseltään muisteltuna

-300 hv-versio oli saatavilla 1985-1989, ilman kattia. 299 hv versio tarkoittaa samaa (pyöristys).

-272 hv-versio on jälkiasennuskattia varten, 1987-89.

-242 hv on katalysaattorimalli, joka oli vakio vsta 1989 lähtien.

Suosittelen 1988-89 -mallia ilman kattia. Vuosimallien suhteen suuria eroja tuskin lienee, autohan esiteltiin 1985-faceliftin yhteydessä. Nimimerkki Taxana tietää varmasti asiasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Lucky-Dog kirjoitti: Mutta jos isokoneisen hommaa siihen pitää henkisesti olla valmis, että euroja joskus menee kohtuullisesti.
Jep, tiedostettu on. Toisaalta on tilat laitella ja välttävä (?) taito ettei ihan kaikkea tarvi laitattaa ja jos oikein tökkii niin voi laittaa hetkeksi "lepäämään" kun luotettavalla riisselillä kuitenkin pääsee töihin. Tarvittaessa otan sitten Falconista koneen ja laitan sen mersuun :shock: , no ei kai nyt sentään...

Haluan nimenomaan V8 mersun, alles oder nichts :twisted:
Myös C43 kävi mielessä mutta on jotenkin liian vaatimattoman olonen ja toisaalta liian nykyaikaista tekniikkaa ja hintakin kohoaa kiitos verojen.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

hommaat sitten kumman tahansa 500E:n tai 560 SEC:in niin minä olen ainakin kateudesta vihreä...

500 olisi tekniikaltaan hieman uudempaa, mutta toisaalta secci on niin pirun kaunis...500 taaseen ei maallikon silmissä paljon eroa vanhasta taksista, minkä minä lasken ainakin positiiviseksi asiaksi. Asiasta ymmärtävälle ei kuitenkaan tarvitse paljon selitellä mikä laite on kyseessä....ota noista sitten selvää, mä voisin ottaa molemmat ja käyttöautoksi sitten G-sarjalainen...
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Re: 560 SEC eroja/hintoja? Vaiko sittenkin 500E...

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Timo L. kirjoitti: Suosittelen 1988-89 -mallia ilman kattia. Vuosimallien suhteen suuria eroja tuskin lienee, autohan esiteltiin 1985-faceliftin yhteydessä. Nimimerkki Taxana tietää varmasti asiasta.
Emmä nyt niitä kaikkia ulkoa voi millään muistaa ja autokin on edelleen pajalla kattoluukun korjauksissa ja käyttikset yms. tietenkin hanskalokerossa. Katti tuli ainakin vakioksi keväällä -88, jonka jälkeen 300hp versiota ei enää ollut saatavilla. Jenkeissä oli vielä noiden yllä mainittujen versioiden lisäksi toinen mokoma erilaisia saasteversioita, joista tehoja oli pahimmillaan kuristettu melkein 100 hummaa.

[luopio]Tehokkaat SECit alkavat olla jo sen verran iäkkäitä murheenkryynejä, että itse kallistuisen tuollaisessa valintatilanteessa kyllä E-mallin 500:seen :twisted: .[/luopio]
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: 560 SEC eroja/hintoja? Vaiko sittenkin 500E...

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[quote="Taxana
[luopio]Tehokkaat SECit alkavat olla jo sen verran iäkkäitä murheenkryynejä, että itse kallistuisen tuollaisessa valintatilanteessa kyllä E-mallin 500:seen :twisted: .[/luopio][/quote]

:?: Taidat vaan yrittää pitää Suomen SEC kannan aisoissa ettei nyt ihan joka pojalle tulisi :lol:
On se SEC vaan niin pirun nätti korimalli...toisaalta jos löytäis bornitin E500 mallin niin oishan se nättiä kun olisi kaksi samanväristä ja lähes (!) samannäköistä autoa rinnakkain pihassa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Olen kyllä samaa mieltä taxanan kanssa, minkäs sille voi kun ei ollut varaa ostaa uutta sec:kiä aikanaan. Nykyään tommoset 500 eemelit ei ole enää edes kalliita ja onhan siinä enemmän tehoa ja vähemmän painoa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: 560 SEC eroja/hintoja? Vaiko sittenkin 500E...

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Timo L. kirjoitti: 560-mallien tehoerot ovat aikamoinen sekasotku. Äkkiseltään muisteltuna
-242 hv on katalysaattorimalli, joka oli vakio vsta 1989 lähtien.
Ihan oikein mutta pieni maininnan arvoinen seikka vielä. Tehot tehdas asennetulla katilla 279hv vuosimallista -88 lähtien. Sitä ennen tuo mainitsemasi teho.

http://www.mercedes500.de/technik_560.html
http://www.geocities.com/MotorCity/Flats/2188/

Äkkiseltään muisteltuna ihan hyvin. :D
A170cdi-00 1999-
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Eräs nimeltä mainitsematon turboD kuskihan joskus mainitsi minullekin bensatehoista että jäljellä on se mitä on...pitenee kai paikkansa kaikkiin vanhempiin autoihin mihin ei ole moottorin suhteen tehty mitään ;) ? sillä logiikalla kannattaa mieluiten pyöristää alempaan tasalukuun 20-30 hv:n mukaan...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mites nuo 500E/E500 erot? Olikos niin että jarrut suureni (+tietysti muut vakio E- muutokset)? Jos joskus haluaisi alkaa hieman modifioimaan lue virittämään, niin olikos '92 alkaen vähäpäästöisi joihin ei saa tehdä mitään?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Jollekkin olisi Varkauden CC-leasingillä 420SEC taxfree vehkeenä. Eilen mitä siinä pintapuolisesti ohimennen katselin, niin ihan siisti aparaatti. Hintaa en nyt muista ja jos sanon niin valehtelen. Väri oli musta.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ahti kirjoitti:Mites nuo 500E/E500 erot? Olikos niin että jarrut suureni (+tietysti muut vakio E- muutokset)? Jos joskus haluaisi alkaa hieman modifioimaan lue virittämään, niin olikos '92 alkaen vähäpäästöisi joihin ei saa tehdä mitään?
Oikein meni kirjoittelu.

Eihän tuo vähäpäästöisyys vaikuta muuta, ku turbotukseen. Vaparia "saa" periaatteessa virittää minkä jaksaa.. Ja tuosta koneesta saa kyllä tehoja vaparina "melkoisesti" lisää, mutta kaikki kiva maksaa... E60:n kiihtyvyys on 5,3 0-100 ja siinä ei ole tehoa viellä kuin 376hp, vääntöä tietenkin hieman riuskemmin. Samasta koneesta on myös "limited" malli, jossa 399hp. Nämä siis "vakiota", joista pajalla saadaan lisää ytyä helposti ja paljon. Mutta vapari on aina vapari virittää..

Laatikko on sama, kuin 600:ssa, joten pitäisi jotain kestää senkin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

petri.n kirjoitti:Jollekkin olisi Varkauden CC-leasingillä 420SEC taxfree vehkeenä. Eilen mitä siinä pintapuolisesti ohimennen katselin, niin ihan siisti aparaatti. Hintaa en nyt muista ja jos sanon niin valehtelen. Väri oli musta.
Muuten hyvä mutta pitää olla 560... :roll:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
JustMy2Cents
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JustMy2Cents »

Kyllä sen 560 pitää olla. Toisaalta onhan se makiaa, kun Taksin näköinen (500E) mese lähtee kuin tykin suusta, mutta naapuri ei erota sitä ravurista.

Toinen seikka 560SEC/500SEC valinnoissa on juuri virittäminen. Etsin itse tekijää 560Secin piristämiseksi ja löysinkin moisen puolen vuoden etsiskelyn jälkeen. Ko ukkeli kertoi, että 560SECissä on joitain eroja eroja 5sataseen verrattuna mm. bensan syötön säädettävyydessä. Tämä tiedoksesi mikäli haluat asennuttaa esim. kompressorin autoosi. Itse selvittelen juuri kokonaishintaa kompuran asentamiselle omaan SECciini, tuo asiantuntija kertoi vasten tällä foorumilla annettuja tietoja, ettei VTT:llä kalliine päästömittauksineen olisi kompressoinnin kanssa mitään tekemistä, kunhan päästöt pysyvät annetuissa rajoissa ja tehot eivät nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimman mallin tehojen yli, eli 220kW (katiton) + 20% => 264kW (= tuohan on luku, joka on dynossa (ainakin) ennen katsastusta)

Tietenkin olen itse 120%:sti puolueellinen mielipiteeni kanssa, mutta silti olen sillä kannalla, että Mersun kaunein auto on faceliftin jälkeinen C126 .
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JustMy2Cents kirjoitti:tuo asiantuntija kertoi vasten tällä foorumilla annettuja tietoja, ettei VTT:llä kalliine päästömittauksineen olisi kompressoinnin kanssa mitään tekemistä, kunhan päästöt pysyvät annetuissa rajoissa
Mutta milläs todistat ettei nouse, vaihtoehtoja siihen on tasan kaksi:

1. Käytät sellaisen valmistajan kompuraa, joka on sen TÜV:llä hyväksyttänyt, eli päästötasoista on todistukset.

2. Mittautat VTT:llä.

Siinä se sitten oli, ei-vähäpäästöisessä tilanne on tietty toinen, niissä riittänee jälkiasennuskatin laittaminen.

Vähäpäästöisen auton moottorin muuttaminen edellyttää aina todistusta päästöistä, ja se todistus on oltava käytönaikaisesta mittauksesta, ei katsastusaseman tyhjäkäyntiarvoista.
Avatar
JustMy2Cents
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JustMy2Cents »

Mauri H. kirjoitti: Mutta milläs todistat ettei nouse, vaihtoehtoja siihen on tasan kaksi:
Palaan tähän kun homma selviää. Oletan kuitenkin, että ko virittäjä käyttää jo valmiiksi tyyppihyväksyttyä kompuraa. Alustavasta hintakeskustelusta voi päätellä, että kyseessä ei ole ainakaan königin sarja joka olisi tüv-hyväksytty ja hintapyyntö vaivaiset 15000e
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ahti kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Jollekkin olisi Varkauden CC-leasingillä 420SEC taxfree vehkeenä. Eilen mitä siinä pintapuolisesti ohimennen katselin, niin ihan siisti aparaatti. Hintaa en nyt muista ja jos sanon niin valehtelen. Väri oli musta.
Muuten hyvä mutta pitää olla 560... :roll:
Kylläpä sitä ollaan niin.... :)

V8 kuin V8, eri tilavuus vain. : 8)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Se on vähän sellanen juttu että jos (kun) tollasen V8 Mersun ostaa, niin se on sitten se isokoneisin vaihtoehto oltava :twisted:

Syyskuulle olen lomaa varannut autonhakua varten :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kyllähän C126 on tyylikkään näköinen peli mutta vaatiiko se dieselin nokalle ennenkuin alkaa savu nousta renkaista :roll: .
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Ajelin vuoden verran 560 SEL:llä (-87 300 hv). Vieläkin saan kouristuksia autoa muistellessa...pakko saada joskus taas sellainen... :?
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

JussiK kirjoitti:Ajelin vuoden verran 560 SEL:llä (-87 300 hv). Vieläkin saan kouristuksia autoa muistellessa...pakko saada joskus taas sellainen... :?
Miksi hankkiuduit eroon...?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin