Kouvolan miehillä kokemuksia Auto-Sommasta?

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Kouvolan miehillä kokemuksia Auto-Sommasta?

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Eli onko tuo Kouvolan Auto-Sompa OK huoltopaikka vai onko näillä nurkilaa joku muu paja jossa autoa kannatta käyttää?

Marko
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Aika kallis paikka mielestäni,pelkkä öljynvaihto maksoi 115 ekuu
Muuten olen saanut kyllä hyvää palvelua varaosatiskiltä,eikä ne syljeksi tuontiautoja niinkuin jotkut merkkiliikkeet tekee :evil:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Minä en kusekkaan sinne päin. Isäntä ku vaihtu, ni touhu on menny ihan perseelleen. Palvelu on perseestä, jos sitä nyt ylipäätään on. Työntekijät tuntuu vaihtuvan tasasiseen tahtiin. Varaosapuolella ei taida olla enää kuin kaksi vanhaa työntekijää. Kaikki vanhat kunnon työnjohtajat on lähteneet. Ei taida porukka viihtyä, vai onko isäntä pistänyt muuten vaan pihalle. Miten voi olla mahdollista, että joskus Kouvolan Veho on ollut asiakaslehdissä valittuna vuoden Vehoksi, mutta ei sitä tule enää ihan vähään aikaan olemaan.

Ainut minkä takia siellä hyvin harvoin käyn, on varaosapuolella oleva myyjä, joka on ollut vehossa niin kauan kuin muistan. Hänellä on todella pitkä kokemus varaosamyynnistä ja tietää miten asiakkaita palvellaan. Hänellä on homma hallussa ja tietää aina mistä puhutaan, eikä osan etsimeen mene aikaa. Hän löyttää varmasti oli nippeli mikä tahansa. Hän jopa osaa autoni valmistenumeron ulkoa. 8)

Kerran soitettiin aikaa oljynvaihtoon, ni sieltä luvattiin soittaa takaisin, mutta ei ole vielä kuulunut (2v sitten) Kerran putosi ukon autosta pohjalevyt, kun ei kaikkia ruuveja ollut kiinni. yms Kerran suositeltiin merkin vaihtoa. Ajan saaminen kestää helvetin kauan. (tosi taitaa olla ongelma muuallakin) Paljon on menettänyt porukkaa Kotkan asiakkaiksi. No onneksi en tarvitse Vehon palveluja kuin ukon w210 joissain asioissa.

Tietysti vaikuttaa asiaan osittain myös se, miten asian ottaan. Mutta jos minä jostain maksan, haluan minä rahoilleni vastinetta. Minä osaan kyllä vaatia ja olen siitä valmis maksamaan mutta turhasta en maksa. Enkä vittuilusta. Jotkut ovat vain tyytyväisiä, kun vie auton huoltoon maksaa kiltisti, sitten jää tien poskeen ja eiku takasin ja taas maksetaan.

Kai sieltä auton ehjänä saa takaisin ja huollot tulee suoritettua, mutta ei ole minun paikkani.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Kouvolan miehillä kokemuksia Auto-Sommasta?

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Laitetaampa tämän päivän kokemuksia huollosta.
Eli teetin autoon perus-A huollon ja lisäksi siihen manuaalilaatikon ja peränöljyjen vaihdon.
Puhelimess hinnaksi sanottiin huollolle 200e ja öljyjen vaihdolle vielä ammulla tiskillä 60e.
No sitten iltapäivällä huoltoa maksamaan...318e kiitos.
No pikkuisen tarkkana poikana sanoin, ettei tuo nyt ihan sitä ole mitä on sovittu, eli se huollon osuus oli noussu 260 euroon. Sanoin, että yleensä ovat huollon hinnan osanneet sanoa oikein muiss liikkeissa ja että 25% korotus on mielestäni aika suuri ylitys ihan perushuollossa joita tehdään päivittäin varmasti aika paljon ja hinta on varmasti selvillä...
Olin jo varautunut maksamaan tuon 318e kun sitten laskun saatuani kaveri sanoi, että 257e kiitos.
Eli hinta tippui siihen mitä oli sovittukin eli lopputulos ok. Tuosta plussaa huoltopäällikölle. Mutta miksi ihmeessä hinta ei ollut se mitä sovittiin?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Sepekyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Sepekyy »

Jepjep. Nihkeä on kouvolan Auto-sompa. Ja taksia kun tulee viikonloppuisin ajettua, niin taksimiehiltä on negatiivista kommenttia kuullut melkoisesti myös.

Itse suosin Mega-autoa lahdessa, kun satuin käymään Nastolassa duunissa pari vuotta. Sieltä sai ajan tyyliin "millon tuot auton?"... Nyt kun on opiskelut lappeen Rannassa, niin saas nähdä mihin nyt päädyn. Paikallinen mersukauppa ainakin oli varsin pätevä kun kävin koeajamassa uuden E:n.

Lisäyksenä velipojan tarinaan, että kerran kysyttiin jotta "peiliäkö tulit ostamaan" -> ukko tilasi vaan mersun, tosin Porvoon Vehon kautta... Tämä taisi tosin olla vielä Veho aikaa, paska automyyjä.

t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy

MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...

Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Temekki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 13.11.2004 22:41
Paikkakunta: Espoo

Xantian vikaluku + lambda

Viesti Kirjoittaja Temekki »

Otan osaa nyt keskusteluun aiheesta Kouvolan Auto-Sompa, mutta Citroën-näkökulmasta. Sama putiikkihan ex-veholaisena hoitaa myös ko. merkin MB:n ohella.

Eli, Xantiani ilmoitteli pakokaasujärjestelmän häiriöistä. Ensinnäkin, nopeasti luettuna vikamuisti maksoi n. 80€, ja sitten sanottiin että lambdan hinta + vaihtotyöt olivat about 200€, muistaakseni. Itse kun ostin toisaalta osan ja vaihdoin, meni vajaa tunti ährätessä mutta hintakin jäi selvästi alle 50€. Joten suht kovat on Auto-Somman hinnat.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Pakko antaa tässä isot kimput ruusuja varaosa puolelle, eipä ole parempaa palvelua (alennus prosentteja..) missään :wink: Ilo mennä käymään ja juoda kuppi kahvia.

Huoltoon en ota kantaa, mutta muutama vanhempi asentaja "guru" on tallella viellä, joilta on tullut kysyttyä kirjanpidon "ohi" neuvoja ja ovat kyllä jaksaneet kertoilla ja auttaa.

Hyviä nyrkkipajoja on sitten enemmänkin paikkakunnalla, kun johonkin tykästyy, niin siellähän sitä tulee sitten kivutta käytettyä. Eivät rankaise huolloista silmittömästi ja kehtaavat sanoa viat ja omat taitonsa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Useat taksimiehet ovat lähteneet täältä Kuopiosta ostamaan uuden MB:n juuri Kouvolasta, en sitten tiedä että minkä takia. :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

PT kirjoitti:Pakko antaa tässä isot kimput ruusuja varaosa puolelle, eipä ole parempaa palvelua (alennus prosentteja..) missään :wink: Ilo mennä käymään ja juoda kuppi kahvia.

muutama vanhempi asentaja "guru" on tallella viellä, joilta on tullut kysyttyä kirjanpidon "ohi" neuvoja ja ovat kyllä jaksaneet kertoilla ja auttaa.
Tämän vois kyllä allekirjoittaa omasta puolesta myös.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mesedesi kirjoitti:Useat taksimiehet ovat lähteneet täältä Kuopiosta ostamaan uuden MB:n juuri Kouvolasta, en sitten tiedä että minkä takia. :roll:
Ja paikalliset on siirtyneet Kotkaan asioimaan takseillansa..

Tosin "melkoinen" määrä siirtyi mersu-takseja Audeihin, kun eräs myyjä vaihtoi firmaa :wink:

Toisaalta, sama Autosompa on myös Kuopiossa, eli ei taida ihan pelkän palvelun perässä porukka sieltä siirtyä..

Ja varaosa puoli sai tänään tehtyä todellisen tarjouksen öljypohjasta, kiitos jälleen siintä. Eräänlainen heräteostos sekin :shock:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
quizzkid
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 17.06.2005 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Risuja: Autosompa, Kouvola

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

En voi kyllä suositella.. :?
Tehdyn työn ohessa oli aiheutettu sähkövikoja enemmän kuin olisi tarpeen ollut.. :roll: Autoa hakiessani kuulin, kuinka "auton sähkölaitteetkin tulevat joskus tiensä päähän", ihmettelin vaan että jännä kun juuri nyt sattuikin tähän samaan hetkeen nämä sähköongelmat.. :shock:

Sitten mentiin auton luo: auto ei lähde käyntiin (akku tyhjä), suuntavilkut eivät toimi, hätävilkkujen käyttö polttaa sulakkeen.. :evil: Miten voi olla, että tuollaista autoa tarjoavat asiakkaalle?? Olin edellisenä perjantaina soittanut sinne, tällöin sovimme että tulen maanantaina hakemaan autoa. Näin ollen auton haku ei varmasti tullut yllätyksenä. Luulisi olevan liikkeen edun mukaista, että varmistetaan auton olevan siinä kunnossa, että sen voi asiakkaalle antaa.

Pari tuntia siinä sitten meni, ennen kuin selvittivät ongelmien lähteen. Ja selvisihän sekin, että heidän toimistaan kaikki johtui.. Mutta siltikään, minkäänlaista pahoittelua ei tullut kenenkään taholta. :roll:
Kotiin päästyäni huomasin vielä yhden sähkövian, ja lähdinkin saman tien takaisin liikkeeseen selvittämään asiaa. Jälleen sama virsi, ei ole heidän aiheuttamaansa.. Ei ne nyt JUMAL&#%¤*UTA kaikki auton sähkölaitteet voi itsestään samana päivänä hajota! :evil:

Perjantaiksi on nyt varattu sinne aika, josko sen auton vielä kuntoon saisi. Saapa nähdä, kuka sen sitten maksaa..

Yleisesti ottaen tämän tapauksen kautta saamani kuvan perusteella voin todeta, että ko. liikkeessä (ainakin korjaamopuolella) asiakkaan kunnioitus on täysin olematonta. "Asiakas ei voi olla oikeassa." Ja monelta osin ammattitaitokin oli kyseenalaista. Tämä eräs autosähkäri oli ainoa henkilö, joka tässä tapauksessa vaikutti pätevältä. (Asian tiimoilta olen kuitenkin ollut tekemisissä yhteensä neljän henkilön kanssa, 1/4 ei mielestäni ole kovin hyvä saldo.. :roll: )

Varaosatiskillä on toki pari oikeinkin asiallista kaveria, eli siltä osin kai homma toimii paremmin..
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Itse käytin Kymen autohuollossa Sprinteriä. Perän, vaihteiston, moottorin ja ohjaustehostimen öljyt ja tietysti moottorin öljynsuodatin makso yhteensä luokkaa 200 euroa. Ja palvelussa ei tietty ollu mitään vikaa, onhan kyseessä suht pieni liike.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Varaosa tiskillä pelaa palvelu hyvin lukunottamatta sitä keleen blondia pisintä nistä.
Se ei tiedämitään, se ei selvitämitään, sitä ei kiinnosta, ja asenne on perseestä muutenkin kattelee nenänvarttapitkin kun ei le puku päällä kun käy (rasvaset haalarit).

esim, selvitettiin "pienimmän" kavern kanssa koneelta jotain tulee vanha asentaja tarvii pyörän pulttia, odottelee 5min(kenenhän laskuun sekin meni:roll:) tulee se blondi istuu pallille, asentaja kysyy siltä vastaus on " mä oon tauolla"....
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Vastaa Viestiin