Pakollinen tuplahehkutus!
Pakollinen tuplahehkutus!
Eli käynnistyksessä tarvitsee hehkuttaa aina kaksi kertaa, oli kone kylmä tai kuuma. Lähtee kyllä aina käyntiin -20C pakkasellakin, parilla hehkulla tietenkin. Autoon on asennettu ajonesto, vilkkuva nänni keskimmäisen ilmasuuttimen reunaan. Onko siis hehkutulpat vääränlaiset vai hehkurele rikki tai vääräntyyppinen tai kenties jotain muuta?
Ratsu on W124 200D -93.
Ratsu on W124 200D -93.
Ei siinä ajonestossa sitten olisi jotain "varoaikaa", joka kuluu sopivasti umpeen siinä vaiheessa, kun on kaksi hehkutusta suoritettu...?
Tällaisiakin nimittäin on nähty.
Tällaisiakin nimittäin on nähty.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No siis tämä oli ihan puhdas veikkaus siltä varalta, että kaikki muut konstit on jo käyty.Peeppe kirjoitti:
Mitenkä mahdollinen "varoaika" säätyisi vai onko tekemätön temppu?
Mutta kerropa vähän lisää. Kun käännät avaimesta ilman hehkutusta, tapahtuuko seuraavaa:
a) kone ei pyörähdäkään
b) kone ei pyörähdä, mutta "starttaus tapahtuu", eli mm. varoitusvalot pimenevät kun käännät avaimen käynnistysasentoon
c) kone pyörittää hitaasti
d) kone pyörii normaalisti startilla, ei lupaa
e) kone pyörii normaalisti, lupailee
...vaiko jotain tuolta väliltä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Että saadaan homma etenemään, niin tarkistappa seuraava juttu.
Kun virrat kääntää päälle, pitäisi sammutinvivun pumpussa kääntyä heti yläasentoon. Onko näin, vai kääntyykö se vasta myöhemmässä vaiheessa?
Jotenkin ongelma tuntuisi liittyvän ajonestoon. Ajonestohan estää jollain keinolla moottoria saamasta polttoainetta. Se on voitu toteuttaa sähköventiilillä polttoaineputkessa tai sammuttimen yhteydessä. Yritäppä etsiä moottoritilasta jotakin ajonestoon liittyvää, niin kehitellään jotain siltä pohjalta.
Kun virrat kääntää päälle, pitäisi sammutinvivun pumpussa kääntyä heti yläasentoon. Onko näin, vai kääntyykö se vasta myöhemmässä vaiheessa?
Jotenkin ongelma tuntuisi liittyvän ajonestoon. Ajonestohan estää jollain keinolla moottoria saamasta polttoainetta. Se on voitu toteuttaa sähköventiilillä polttoaineputkessa tai sammuttimen yhteydessä. Yritäppä etsiä moottoritilasta jotakin ajonestoon liittyvää, niin kehitellään jotain siltä pohjalta.