124:sen bensamittarin kalibrointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Terppa2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

124:sen bensamittarin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Terppa2 »

Tervehdys!! eli ongelma on seuraavanlainen: autoni bensamittari näyttää 1/4 liian vähän mittaristo oli korjattavana ja juottivat sen (kuntoon) mutta kun asensin mittarin paikoilleen niin sama ongelma alko puolen tankin jälkeen viisari alkaa pilkkiä melkeen nollille no soitin korjaajalle ja hän huomasi siellä että mittari näyttää liian vähän mutta ei viitsinyt kalibroida mittaria koska ajatteli että se näyttäisi oikein no kaveri sanoi että mittaristossa on kolmejalkainen säätöpotikka josta voi mittaria säätää yllättävää että minulta puuttuu kyseinen potikka liekö joku sen poistanut koska kaikissa mittareissa sellainen kuuluu olla niinpä kysyisin onko mahdollista tehdä itse vaikka anturan johtoihin sellainen säätövastus jolla voi mittaria säätää? kiitokset etukäteen ja auto on 230e vm 86
HVM
Hupimestari
Hupimestari

Viesti Kirjoittaja HVM »

Minä olen kokeillut kalibroida pa-mittaria, tosin veneestä. Pelkän trimmerin/ potentiometrin laittaminen väliin aiheutti sen että mittarin näyttämää sai siirrettyä asteikolla ylös/ alas, sen näyttämä "matka" asteikolla ei muuttunut mihinkään :D . Tosin olen koulutukseltani kokki, eli sekin saattoi vaikuttaa asiaan :lol: . Mutta kyllä täällä mahtaa joku viisaampikin löytyä kuin minä :D .
Vastaa Viestiin