300 TDT:stä hävisi ahtopaineet..... ->cooleri revenny

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

300 TDT:stä hävisi ahtopaineet..... ->cooleri revenny

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

eilen tienpäällä hävisi yhtä äkkiä ahtopaineet.
konepelti auki eikä mitään laitteistorikkoa ollut päällepäin havaittavissa ja käynnistin moottorin uudelleen.

turbo oli taas pelissä, mutta jonkun ajan kuluttua taas hävisi tehot.
ja sen jälkeen ei uudelleen käynnstäminen auttanut
:-(

Onko tietoa missä vika voisi olla anturi ym.???
..ja voiko sillä ajaa turvalisesti kotiin ku matkaa ois abot 600 km

~KImmo~
Viimeksi muokannut KOS, Ke 27.04.2005 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Auto on Jyväskylässä pakalisessa Mersuliikkeessä testerissä..
..jännityksellä soittoa odottaen

:?
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tarkista turbosta hukkaportti ettei takertele ja jää auki. Siinä taitaa olla jo sähkljä moottorissa niin paljon että vika voi olla kyllä aika monessa paikassa.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin...
..soittivat sieltä
ahtomääräanturi (tai joku sinnepäin) antaa vikakoodia.
Uskaltaa ajaa kotiin..
..jos ei hermot mene
:-)

~KImmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti:No niin...
..soittivat sieltä
ahtomääräanturi (tai joku sinnepäin) antaa vikakoodia.
Missähän kohtaa sellainen on?
Oireet kun kuulostavat samalta, kuin täälläkin on nyt päällä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Auto "ehjänä" kotona..!!!
Kiva oli ohitella rekkoja tuola 300D:llä... ;-)
Oppii ennakoivaa ajoa.

Tänään menee tuo osa vaihtoon.
Tarkempaa tietoa sit missä moinen osa mahtaa olla...

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Huomen aamulla 8:lta menee Veholle.
Sen vikakoodin perusteella oli liuta kohtia jotka voi antaa sen vikakoodin..
...eli ei välttämättä oo se anturi rikki.

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin...

..ahtoputki vuotaa jostain..

Ei silmämääräisesti mitään näkyvissä..
(olettaen siitä kumipätkästä)
Huomenna uutta tilalle.

"hauska" ominaisuus Mersussa kun ei syty mitään valoa mittaristoon jos moottori käy vikaohjelmalla.

Eihän tuota välttämättä edes huomaa jos ei kunnolla käsketä tai ole käskettänyt koskaan.

Vaimon mielestä auto toimi niinkuin ennenkin...
:-)

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kannattaa tarkistaa se coolerin jälkeisen paineputken ja imusarjaa ennen olevan paineputken liitos, siinä on suuri O-rengas, ja yksi 6 mm pultti pitämässä kiinni.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Kiitos vinkeistä!!!!!!!!

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin......

...nyt kiihtyy ja kulkee entiseen malliin ku vika korjattu!!!!
:-)

Elikkäs coolerille menevässa paineputkessa oli reikä.

Ja se oli sopivasti klemmarin alla piilossa...
Uus orggis putki makso 60 euroa.

Ajattelin ensin lyhentää tuuman tuota vanhaa mut päädyin kuitenki uuteen.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... oputki.jpg

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

KOS kirjoitti:Ajattelin ensin lyhentää tuuman tuota vanhaa mut päädyin kuitenki uuteen.
Ihan hyvä ajatus, se olisi varmaankin kohta taas pettänyt seuraavasta kohtaa, hyvin on upottanut nuo klemmarit siihen putkeen uransa. Hassua sinänsä, että se meni noin pienen reiän vuoksi vikatilaan, herkkiä vehkeitä tekevät mutta eipähän hajoa sitten mitään kallista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

...no ei sittenkään kulkenu

Sama vika edelleen vaikka uus letku...
:-(

Vakio cooleri oli sanonut työsopimuksen irti.
Siinä oli about 10cm repeämä alimmassa rimassa.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... olerit.jpg

Mikä se firma oli joka valmisti kunnon COOLEREITA mittatilauksena..???

Tai sit jos jollain on ehjä 300 turbodieseli väyrysen cooleri myynnissä niin yyveetä mulle..


~Kimmo~

joo haulla löyty

Jäähdytinhuolto Raatikainen Viiala

Onko tietoa hinnoista
about

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ehjä vakiocooleri keulilla ja NYT VASTA tehot ennallaan....
:-)

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Kävikö niin, että löytyi sellaisiakin tehoja, joita ei ostettaessa ollut :lol: Itsellä kävi sillain edellisen kanssa, kun vaihdoin ilmamassamittarin :wink:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

No kyllähän tuo kivasti liikahti..!!!
:-)

Vaikee sanoa ku on ollu talvikeli (ja nastarenkaat) tuota ennen...

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin,
terveisiä TAAS Veholta....

Auto kävi tän viikon alussa taas vaihteeksi vikaohjelmalla..
:-(
Ja eiku vikakoodin lukuun

EGR:n paineensäätäjä vaihdettiin uuteen ja MAF:fi myös oli antanu vikakoodia.
Mut tuon paineensäätäjän vaihtaminen autto sit tähän päivään asti kun TAAAAAAAAAAS mennään vikaohjelmalla...

Illalla pitää kokeilla tuota ilmamäärämittarin puhdistamista jos auttas

Muillaki on ollu samanlaista vikaa tuossa samassa koneessa (laiha lohtu)
:-(
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 932#189932

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Itse puhdistin 300TDT:n ilmamääräanturin pari viikkoa sitten mutta meno ei oikestaan muuttunut miksikään. Anturi oli aika likainen eikä se ihan puhtaaksi lähtenytkään kun sitä ei kovin voimakkaasti uskalla hankailla. Innostus puhdistukseen tuli oikeastaan C180:stä, joka ei enää oikein kiertänyt yli 4000 rpm ilmamääräanturin likaisuudesta johtuen. Puhdistus auttoi tässä tapauksessa. Dieselin anturissa oli ehkä noin 10-kertainen määrä p**kaa bensavehkeeseen verrattuna mutta ei se moottorin toimintaan tuntunut vaikuttavan. Tai voihan olla, että tehot on olleet aina hukassa. Ei kyllä tällä yksilöllä asfaltilla kumi pala vaikka kytkisi ESP:n pois.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Rassaaja kirjoitti:Itse puhdistin 300TDT:n ilmamääräanturin pari viikkoa sitten mutta meno ei oikestaan muuttunut miksikään. Anturi oli aika likainen eikä se ihan puhtaaksi lähtenytkään kun sitä ei kovin voimakkaasti uskalla hankailla.
Ja sitten siinä on vielä sellainen juttu, ette sitä anturia EI SAA hangata missään nimessä. On olemassa jotain eletroniikan puhdistusspraytä, joka soveltuu anturin puhdistukseen, mutta jos anturin päästää tosi likaiseksi, sen vaikutus voi olla jopa päinvastainen. Yksi suurimmsta syistä anturin rikkoontumisiin on juuri se lika.

Ei varmaankaan koske tämän foorumin mersuilioita :oops: , mutta öljytyt ns tehosuodattimet (kartio/taso), aiheuttavat myös ilmamassamittarille ennenaikaisen kuoleman, juuri siitä syystä, että se sotkee tuon kuumalangan. Mutta mitäs siitä, tuleehan ainakin katu-uskottavuutta :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

MAF:fi putsattu carborator cleanerillä ja kuivattu paineilmalla niin johan alkoi Nokialainen taas vaihteeksi savuaan!!!!
:-D

Jonkin verran lähti mustaa mönjää ilmamäärämittarista ja se putki jossa itse anturi on kiinni oli sisäpinnalta TODELLA likainen.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/maf.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... _putki.jpg

Saapa nähdä kauankohan nyt kestää..???
On toiminut sellasissa kolmen päivän sykleissä.
Oma estimaatti että viimeistään keskiviikkona käy taas vikaohjelmalla.

nimim. "pessimisti ei pety"

Ja JOS näin käy niin voi olla että pitää vaihtaa muutakin kuin vaihdetta sen jälkeen..

:-(
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Pitääpäs kokeilla tuota itsekkin kun tuntuu hävinneen johonkin osa potkusta...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Tarkennuksena aikaisempaan viestiini, että ei todellakaan mekaanista puhdistusta anturille kuten Antti V huomautti. Minä käytin elektroniikan puhdistussprayta mutta sillä ei täysin puhtaaseen lopputulokseen päässyt.

Auto tuntuu ihan suht ripeälle mutta kertokaahan nyt muut 300TDT:n omistajat minulle tyhmälle miten sen nokialaisen tai jonkun muun saa savuamaan vai lähdenkö etsimään kadonneita hummia Veholta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Rassaaja kirjoitti:Auto tuntuu ihan suht ripeälle mutta kertokaahan nyt muut 300TDT:n omistajat minulle tyhmälle miten sen nokialaisen tai jonkun muun saa savuamaan vai lähdenkö etsimään kadonneita hummia Veholta.
Siis onko se kumin palaminen nyt se tärkeä juttu? Saahan sen savuamaan kun painat jarrua hellästi ja runttaat kaasun pohjaan. Luistonesto tietty pois päältä. Pitelet sitten hiukan jarrulla vastaan niin eiköhän se siitä. Dorkaa touhua.

Kellottele vaikka noita 0-100 km/h aikoja, jos pahasti on metsässä tehtaan ilmoituksista, niin sitten voisi huolestua.

Tehdas ilmoittaa sedanille 8.9 ja farkulle 9.4 sekunttia.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

No nuo vanhat talvirenkaat nyt savuaa helpostikkin.
Jossain "suljetulla alueella" luistonesto pois ja ratti ääriasentoon ja KAASULLA...
(TODELLA "JÄRKEVÄÄ", mutta ku autosta on ollu veto pois jo lähes kolmenviikon ajan niin pitäähän sitä vähän tuulettaa ku on toistaiseksi kunnossa )

Ei sitä nyt viitti jarrua vasten vasiten rikkoa tuota menopeliä ku muutenki on vastustanut...

Paikallisessa KL:ssä uusi ilmamäärämittari maksais 210€ (liekö korimallin mukaan :-D) ja seuraavana päivänä tilauksesta perillä.

Veholla "hiukan" kalliimpi.....
;-)

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

pyhimys kirjoitti:Pitääpäs kokeilla tuota itsekkin kun tuntuu hävinneen johonkin osa potkusta...
Hep!!

Pistäppäs "Ari66":lle yyveetä ku asutte siellä samalla perällä.
:-)
Hänellä on tuollainen ehjä MAF irrallaan niin sillä varmaa voi koeponnistaa sun autoa..??

btw. Eikös sulla ollu lastu siinä..??
Onko sen merkki selvinnyt..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

KOS kirjoitti: btw. Eikös sulla ollu lastu siinä..??
Onko sen merkki selvinnyt..??
~KOS~
Pitäs vissiin olla... nyt tuntuu ettei kymppiä saa rikki... ja on huonontunut aika äkkiä.. ei kuitenkaan vikatilassa...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos on ihan pakko saada ne vinkumaan niin laita 4 baria painetta :lol:

Tosin katu-uskottavuus karisee ensimmäisissä valoissa, kun kosla ei liiku mihinkään mutta vinkuu kuin kiinalainen vieterilelu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin,
ei menny veikkaus ihan kohilleen..

Tänään alko käymään TAAS vikaohjelmalla :-(
KL:stä uus MAF tilaukseen.

Ja huomenna Seinäjoelle VR:llä.
(toistatuhatta kilsaa vikaohjelmalla ajo saa jo riittää)

Jos ST miehiä Seinäjoelta lukee tän niin oon siellä perjantaihin asti.
ST kyyti kiinnostas!!!
8-)
Se on heti pullakahvit kyydistä!!

JOS vaikka ST kuume nousis niin siihenhän ei oo kuin yksi lääke!!
;-)


~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ei oo SUPERTURBOJA näkyny täällä Seinäjovela....

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin