300D Automaattia laitellaan pikkuisen paremmaksi. Laitettu Kromikaaret, Mersun typerän oloisen ja ja liian ison ratin tilalle, otettu ESCORTISTA "ralliratti". Kirkkaat vilkut myös pistetty typerien vakio mallisten oranssien tilalle. Jousista otettu kierros rälläkällä pois, lisää tarvitsee varmaankin ottaa vielä. Peilien mustat osat maalattu juuri punaiseksi. Tarkoitus on pistää valkoiset mittarinpohjat ja maalata muu osa mittaristoa punaiseksi, sekä maalailla muutenkin sisustaa punaisella.
Tässä kuva ratista joka on huomattavasti tyylikkäämpi kuin se iso mohlo.
Viimeksi muokannut Vieras, Ma 04.04.2005 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pikkuratti kyllä parantaa 123:sta huomattavasti. Ulkonäköä ja varsinkin ajettavuutta.
Mega-ruoriin on muuten syykin senaikaisessa lakivihkosessa: Ohjaustehostimet on keksitty, mutta silti auton pitää olla ilman tehostinta ohjattavissa... Sinänsä ymmärrettävää mutta ei loppuunajateltua. Kyllähän sitä rattia jaksaa vauhdissa veivata ilman tehostajaakin. Lakienkeksimistoimistonjohtajalla tainnut vähän pyryttää vintillä.
Kysykääpäs siitä ratin ohjauksesta sellaiselta 52 kiloa painavalta 154 senttiä pitkältä neiti-ihmiseltä että mitenkähän olisi, jos W123:n ohjaustehostin paukahtaakin keskenkaiken mykäksi ja alkuperäisen ruorin tilalla on joku 4" halkaisijalla oleva sporttisompa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mesedesi kirjoitti:Kysykääpäs siitä ratin ohjauksesta sellaiselta 52 kiloa painavalta 154 senttiä pitkältä neiti-ihmiseltä että mitenkähän olisi, jos W123:n ohjaustehostin paukahtaakin keskenkaiken mykäksi ja alkuperäisen ruorin tilalla on joku 4" halkaisijalla oleva sporttisompa...
Ei emäntä ainakaan valittanu että pystylamppua olis ollut vaikea käännellä tota pienemmällä ratilla. Mutta sepä onkin 159cm ja 56kg
Itekkin pitäisi hommata 201:seen pienempi ratti, ulkonäöllä ei niin väliä mutta ajettavuus olisi varmaan parempi jos jalat mahtuisivat ratin ali siten, että jopa veri koivissa kiertäisi..
Kuten huomaa niin taxi jousista kierros on liian vähän pois otettu, ensi kerralla ehkä kaksi lisää. Autohan ei ole puunattu ja pesty kuvassa mutta tuoreempaa ei ole kerta kameraa ei omista. Peilitkin ovat nyt punaiset paitsi tietysti kromikuoret on puunattu ja vahattu. Mittaristo on seuraava maalattava ja maskin ritilää ajateltu kanssa punaiseksi maalata.
Kromikaaret on myös lisätty kaikki ja puunattu hammasharjalla sekä vahattu.
joop79 kirjoitti:tuota sen verran häätyypi kysyä, että miksipä juuri punaseksi huitasit nuo peilien mustat osat? Ja maskinki meinaat maalata punaseksi???
Alkaa tosiaan nuosta iho kananlihalle......
Punainen tuntu vaan hyvältä väriltä kulahtaneen mustan tilalle. Maskista ei vielä täyttä varmuutta kun vasta suunnittelu asteella. Pitää keksiä lisää räväköitä yksityiskohtia joita tohon laittaisi, vaikka vaipperit vetäs yli... Olis samalla helppoa kun maalaa ton uusiks.
jos rälläkkä-madallusta meinaat niin etujousista 2,5 kierrosta ja taakse kuormajouset joista 2 rinkiä pois niin alkaa olla sopivan matala.itellä oli noin ja alla klassikko 5-puola melberit 7*15 et23 205-55-15.3" putkenpää ja valkoset mittaripohjat,kaikki sivulasit lievästi tummennettu,maski ja valojen taustat mustat,varpustikkaat takalasissa,pieni nahkaratti ja HUOM! EI TEHOSTAJAA,tosimies ei sitä tartte.
Nyt on punainen mittaristo paikoillaan, tosin vielä ilman valkosia mittarinpohjia.
Punaiset peilit löytyy myös
Lisää luvassa kunhan jaksaa maalata. Saa esittää mielipiteitäkin.
Seuraavana Mersuna laitellaan tässä samalla äskeisissä kuvissa näkyvää w123 230 -78:sia. Kerta se on emännän, niin siihen tulee vaaleanpunaiset mittarinpohjat sekä taustaosat valkoisiksi. Keskikonsoli maalataan valkoiseksi, sekä alle peltivanteet jotka maalataan vaaleanpunaisiksi kanssa. Ulkokuoreenkin on jotain suunnitelmia jo mutta niitä ei vielä ihan kaikille kerrota. Kyllä näistä näillä opeilla ruvetaan saamaan jo hienompia.
Onko Mersu teidän mielestä joku pyhä lehmä vai mikä? Saa siitäkin tehdä omannäköisensä mitättömän vakion tilalle. Eikä ole Mersu tehnyt mitään pahaa minulle ikinä, mutta arvottomia romuja on kivempi laittaa kuin kalliimpia japskeja.
Sjtv kirjoitti:Onko Mersu teidän mielestä joku pyhä lehmä vai mikä? Saa siitäkin tehdä omannäköisensä mitättömän vakion tilalle. Eikä ole Mersu tehnyt mitään pahaa minulle ikinä, mutta arvottomia romuja on kivempi laittaa kuin kalliimpia japskeja.
Mnjoo, tämmöstä se on. Tämähän on nyt vanhan kertausta, mutta osa väestöstä ei tunnu käsittävän sitä että omalla rahalla ostettua Mersua ei saa peukaloida mieleisellään tavalla? Minä muun muassa olen käsittänyt niin että kun omistajan paikalla rekisteriotteessa lukee oma nimeni, se siirtää rottelon raateluoikeuden allekirjoittaneelle?
Puristien riemuksi totean kuitenkin samaan hengenvetoon että Urpo Lahtisen Mersua ei pidä mennä peukaloimaan, sen on hoitanut jo joku muu....
Sjtv kirjoitti:Onko Mersu teidän mielestä joku pyhä lehmä vai mikä? Saa siitäkin tehdä omannäköisensä mitättömän vakion tilalle.
Tässä olen samaa mieltä että niistä saa mielestäni tosiaankin tehdä semmoisen kuin ite haluaa. Niin olen itsekkin tehnyt eikä kaikki tykkää mitäs sitte
Sinun tuunauksistasi sanoisin: toivottavasti itse tykkäät
Eihän mielipiteissä ole pahaa, kysyinkin vain että onko Mersu olevinaan pyhä lehmä. En tarvitse luisin rallirattia, kerta saman värinen on tallessa mazda ajoilta