Eli W124 300E ja kojetaulun ANTILOCK valo, liittyy ilmeisesti perän lukkoon, ASD? vai onko niitä muitakin versioita?
Kävi nimittäin hassusti ja akun virta loppui kesken ajon ja tuo valo syttyi palamaan, samoin sammui tuuletin ja muita sähkövermeitä...
Tarkoittaako tuo valo yksinkertaisesti lukon poiskytkeytymistä vai vikaa, esim. tässä tapauksessa virran loppumisesta johtuvaa...
Testasin avain käännettynä virta asentoon (eli auto ei käynnissä) > ANTILOCK palaa hetken ja sammuu kyllä.
Antilock=ASD?
Antilock=ASD?
Viimeksi muokannut Kimmo S., Ke 10.09.2003 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiköhän se virtojen vähyydestä johdu, syttyykö absien merkkivalo? Ja siis käynnissä ollessa loppuu virrat? Eli siis joku purkaa aika älyttömästi....
Aloittaisin ehkä mittaamalla laturin tehot, jos ei laturissa häikkää niin tarkistaisin maajohdon kiinnikkeet, ja jos nekin näyttää olevan ok. niin onkohan tuossa mallissa tuo imusarjan esilämmitin....mulla teki nimittäin samoja temppuja joskus johtuen viallisesta anturista, jäi siis toisinaan päälle tuo lämmitin joka kulutti koko laturin tuoton ja virrat loppui kesken menon.....
eivät meinanneet veholla löytää vikaa kun ko.härvelin releen vaihdon jälkeen
toimi vähän aikaa mutta sama vika jatkui...parin päivän tutkimisen jälkeen aamulla startatessa huomasivat sitten lämmittimen jäävän pysyvästi taas päälle ja vaihtoivat anturin....sen jälkeen on ainakin toiminut. Että jospa tuossa jotain vastaavaa sitten,tiedä häntä...
Aloittaisin ehkä mittaamalla laturin tehot, jos ei laturissa häikkää niin tarkistaisin maajohdon kiinnikkeet, ja jos nekin näyttää olevan ok. niin onkohan tuossa mallissa tuo imusarjan esilämmitin....mulla teki nimittäin samoja temppuja joskus johtuen viallisesta anturista, jäi siis toisinaan päälle tuo lämmitin joka kulutti koko laturin tuoton ja virrat loppui kesken menon.....
eivät meinanneet veholla löytää vikaa kun ko.härvelin releen vaihdon jälkeen
toimi vähän aikaa mutta sama vika jatkui...parin päivän tutkimisen jälkeen aamulla startatessa huomasivat sitten lämmittimen jäävän pysyvästi taas päälle ja vaihtoivat anturin....sen jälkeen on ainakin toiminut. Että jospa tuossa jotain vastaavaa sitten,tiedä häntä...
Epäilisin vikaa laturiin, johon muutama viikko sitten vaihdoin säätäjän/hiilet, tuon jälkeen auto on seisonut peltitöiden johdosta muutaman viikon. Täytyy tarkistaa latauksen merkkivalo joka taitaa olla mykkä... 
Absien valo ei syttynyt. Tuuletin sammui, valot alkoivat himmetä ja tuo antilock valo syttyi, josta säikähtäneenä auto parkkii ja virrat pois > naks, naks, akku tyhjä.
Lisävirralla käyntiin ja kiireesti kotio, kun matkaa oli onneksi vain pari kilometriä. Koko matkan tuo antilock paloi, tosin ajovalotkin meinasivat sammuttaa auton...

Absien valo ei syttynyt. Tuuletin sammui, valot alkoivat himmetä ja tuo antilock valo syttyi, josta säikähtäneenä auto parkkii ja virrat pois > naks, naks, akku tyhjä.
Lisävirralla käyntiin ja kiireesti kotio, kun matkaa oli onneksi vain pari kilometriä. Koko matkan tuo antilock paloi, tosin ajovalotkin meinasivat sammuttaa auton...