http://www.mobile.de/SIDb2h1ntcdpn9rfTy ... 50&top=85&
Meniskö tollanen kotomaan säännöksillä läpi? Ois meinaa aika räyhäkkä.
Onkohan kukaan törmänny Suomessa vastaaviin virityksiin?
Tulipahan linkille pituutta !

Olihan se juu, mua kiinnosti samassa ilmoituksessa myynnissä olevat recarot..Eksu kirjoitti:Viime perjantain Keltaisessa pörssissä oli w123 450TE myynnissä.
Paikkakunta oli Heinävesi ja hintaa 4000euroa.Tietääkö kukaan tapausta?
Enpä tuota 450 TE:tä löytäny pörssistä haulla.Ja sillä yhellä on ne kotisivutkin..
http://koti.mbnet.fi/nymis/garbaazh kirjoitti:Enpä tuota 450 TE:tä löytäny pörssistä haulla.Ja sillä yhellä on ne kotisivutkin..
Oiskohan ne sivut vielä jossain? Googletin huonolla menestyksellä.
Valistakaa vähän, kun ei ole viimeaikoina ollut tekemisissä kuin standardijuttujen kanssa:Leka kirjoitti:
Käsittääkseni laki on välissä muuttunut. Jälkiasennusmoottorissa saa olla korkeintaan 25 % enemmän tehoa kuin mallisarjan tehokkaimmassa. W123:n kohdalla 185hv *1,25= 231,25 hv. Ehto rajaa 500:sen käytön (240 hv).
Varmaan joku saastemalli toi 231 hv versio.raul kirjoitti:Mun muistikuvien mukaan 500:ssa on joskus ollut tosiaan 231 hv...???
Järkeähän tässä pelissä olisi vasta sitten kun 32 venasen 5 litraisen laittaisi nokalle... Mites onko Lekalla tietoa jos esim vanhemmasta 500 kuristaisi tehoja pois vai kiinnostaako niitä vain tehtaan arvot. Keinothan on monet, periaatteessahan se on aina katsastusinssin homma tutkia nämä kyhäelmät mutta usein tuntuvat melko laiskoja olevan.
Tuo 231 hv versio oli tarkemmin kommentoiden ihan ainoa Eurooppa 500-versio vuosimalleissa 82...85- ei mikään erityinen saastemalli. Siitä oli erikseen matalapuristeinen malli- olisiko ollut jotain 210 heppainen Australiaan ja Jenkkeihin- kai. Tuo aluksi mainitsemasi 240 hv on myös ihan oikea tieto- aluksi (80...82) se oli nimenomaan tuota.Leka kirjoitti:
Varmaan joku saastemalli toi 231 hv versio.
Oliko noin? Minusta kun W126 500:ssa on aina ollut 4973 cm3-moottori. 5025 cm3 oli ainoastaan 450 SLC 5.0:ssa.juuso kirjoitti:Siinä alkuperäisessä 80...82 lohkossa taisi olla jotain ongelmaa, kun kerran noin nopeasti pistivät vähän korjaten. Muutoksessa iskutilavuutta pienennettiin hieman pienentämällä sylinterin läpimittaa. Muuta
Joo potaskaahan sitä tuli tietty kirjoitettua... tarkoitin siis nimenomaan "500:sta" konetta vuosimalliin -82 saakka, en mukaanlukien.Timo L. kirjoitti:
Oliko noin? Minusta kun W126 500:ssa on aina ollut 4973 cm3-moottori. 5025 cm3 oli ainoastaan 450 SLC 5.0:ssa.
Timo L. kirjoitti:Juuso, en allekirjoita väitettäsi vieläkään.5025 cm3-M117:ää ei ole koskaan ollut missään muussa automallissa kuin 107.026:ssa. Käsissäni on 1979-1980 esite 380/500 SE/L:stä, jossa puhutaan 4973 cm3 iskutilavuudesta (240 hv puristussuhteella 8,8.).
Kuten joku jo aiemmin viikolla totesikin, pieni pilkun "nusandeeraus" aina silloin tällöin pitää mielen virkeänä.
En ymmärrä edelleenkään minkä takia sellasta pitäisi alkaa lusikoimaan sinne koska silloin saa ihan turhaan puurtaa kiinnikkeiden, sarjojen ja putkien ja pahimmassa tapauksessa laatikon ja kardaanien kanssa.pakman kirjoitti:Joku aika sitten mulle tuli idea että laittaisi letukan pikkulohkon 123:sen nokalle, mutta kun sitä ei ole tehty suuremmalla kun kolmen litran moottorilla niin se on mahdotonta. Käsittääkseni moottorin litrakokokaan ei saa nousta 25% suurimpaan malliin nähden, joten jo 500 koneenkin laittamiselle on vaikea saada lupaa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä jotta voin toteuttaa ideani.
Itseäkin epäilyttää kyseinen 25% tilavuussääntö. Sanoit, että jo näitä 4,5 litraisia meillä on. Niin on myöskin 5,0 litraisia. On edelleen sellainen kutina, "välissä ovat säännöt muuttuneet." Itse olen kuullut DB:n 3,8 litraisesta täysin päinvastoisia kommentteja.raul kirjoitti:[En muista että säännöksissä rajoitettaisiin iskutilavuutta. Sallittu tehonlisäys taisi olla sen 20-25% ja paino 25%. Jos sama koskisi iskutilavuutta, silloinhan esim 4,5 litrainen DB-V8 ei olisi mahdollinen! Näitähän meillä jo on...Edelleen, DB moottoreistahan löytyy myös paljon muita vaihtoehtoja; 3,5 á la W116--R/C107, mahdollisesti myös W126 3,8 Litrainen mikä sinällään on hemmetin hyvä kone. Aina voi yrittää rusikoida myös BMW:n 3.0 litrasta V8:a, mitä sai joskus 90-luvulla 700 srj:an.
Hauska projekti sinänsä minkä tahansa moottorin saattaminen itsellään jo "selkeään" W123:n moottoritilaan saattaisi olla, jos ei ole ihan totinen eikä tähtää auton leimaan saamiseen tms... Tai, ainahan voi maksaa autoveroja muutamia kymppitonneja...
raul Lähetetty: Lau 13.09, 2003 13:30 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
pakman kirjoitti:
Joku aika sitten mulle tuli idea että laittaisi letukan pikkulohkon 123:sen nokalle, mutta kun sitä ei ole tehty suuremmalla kun kolmen litran moottorilla niin se on mahdotonta. Käsittääkseni moottorin litrakokokaan ei saa nousta 25% suurimpaan malliin nähden, joten jo 500 koneenkin laittamiselle on vaikea saada lupaa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä jotta voin toteuttaa ideani.
En ymmärrä edelleenkään minkä takia sellasta pitäisi alkaa lusikoimaan sinne koska silloin saa ihan turhaan puurtaa kiinnikkeiden, sarjojen ja putkien ja pahimmassa tapauksessa laatikon ja kardaanien kanssa.
Joo olisi suotavaa perustella ennen kuin alkaa esittämään väitteitä.raul kirjoitti:Kerro ihmeessä tietosi tänne? Minkälaisessa käytössä?
Ollaan keskusteltu myös ilmenneistä vioista mutta ei ole ollut mitään liian vakavaa ainakaan omasta mielestä.
Saisin nimittäin sellasen koneen (tai sitten ehkä kuitenkin mielummin etsisi vielä 4.2 L) vaihdettua 123:een kunhan aika on kypsä korin ehostamiseen...