Terve,
nyt tuli tenkkapoo. Pääsin koneelle piipahtamaan ja nyt tarvitsisi näkemyksiä.
Pistin eilen aamulla kiesin parkkiin talliin ja kotiin lähtiessä akku oli melkein tyhjä. Sulakeboksissa rele tunnuksella H (sähkölasit) oli lämmin. Auto lähti kaapeleilla käyntiin ja pelasi ok kotiin asti. Rele oli taskussa.
Ajoin n. 60 km ja jätin pirssin talliin. Aamulla lähti vaivoin käymään, juuri ja juuri oli virtaa tarpeeksi. Ehkä akku ei ehtinyt saada tarpeeksi varausta tuolla matkalla.
Mutta missä mahtaa vuotaa? Voisiko aavistuksen raolleen jäänyt ikkuna "aktivoida" piirin? Ainakin sanotaan, että avoinna oleva ovi syö akkua, vaikka sisävalo olisi sammutettunakin.
Mittaamaan ei ole vielä päässyt. Noin sivujuonteena, jostain syystä pyyhkijät yrittivät nousta käynnistyksen yhteydessä, vaikka eivät olleet katkaisijasta päällä.
Jos löytyy vinkkiä, niin kovasti olen kiitollinen. Illalla pääsee ehkä taas koneelle katselemaan palautteita.
t. Kaapo tietopimennyksen takaa.
Pika-apua! Sähköt pakenevat!
Pika-apua! Sähköt pakenevat!
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No hyvä tietää ensinnäkin tuo pyyhkijähommeli, meinasin jo kaivaa helapään laatikosta ja alkaa rantehia viiltelemähän
Tosin Mersu osaa tehdä muitakin kummitteluja sähkönpuutteessa, mutta tuo oli uutta. Nyt on taas ajettuna kotiin asti ja kirjaston kone saa kyytiä, peräti 10 min. on aikaa seuraavan tuloon, kun ei tullut varattua tonttia etukäteen.
Eräs heppu kertoili, että ko. rele saa luvan kanssa olla taskulämmin myös seisokissa, mutta enpä ole muualta kuullut moista. Tiedä häntä, mutta epäili samaan vetoon akkua.
Seuraava operaatio on ajella talliin ja ottaa akku irti yöksi. Nyt virtasta on taas kohtuudella, mutta jos patteri on vainaa aamulla, niin koko skisma saattaa juontua siitä. Tosin ei luulisi, että 2,5 vuotta vanha akku on jo sippi, mutta on niitä nuorempinakin kuopattu.
Pitää hakea vikapäätä näinkin karkeilla kartoituskonsteilla, kun työkalut ja yleismittari ovat toisella paikkakunnalla. Mutta kyllähän kätevä kaveri Mersun nyt ristipääruuvarilla, jakarilla ja Leathermanilla korjaa jo hyvin pitkälti

Tosin Mersu osaa tehdä muitakin kummitteluja sähkönpuutteessa, mutta tuo oli uutta. Nyt on taas ajettuna kotiin asti ja kirjaston kone saa kyytiä, peräti 10 min. on aikaa seuraavan tuloon, kun ei tullut varattua tonttia etukäteen.
Eräs heppu kertoili, että ko. rele saa luvan kanssa olla taskulämmin myös seisokissa, mutta enpä ole muualta kuullut moista. Tiedä häntä, mutta epäili samaan vetoon akkua.
Seuraava operaatio on ajella talliin ja ottaa akku irti yöksi. Nyt virtasta on taas kohtuudella, mutta jos patteri on vainaa aamulla, niin koko skisma saattaa juontua siitä. Tosin ei luulisi, että 2,5 vuotta vanha akku on jo sippi, mutta on niitä nuorempinakin kuopattu.
Pitää hakea vikapäätä näinkin karkeilla kartoituskonsteilla, kun työkalut ja yleismittari ovat toisella paikkakunnalla. Mutta kyllähän kätevä kaveri Mersun nyt ristipääruuvarilla, jakarilla ja Leathermanilla korjaa jo hyvin pitkälti

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
...
Tietysti voi kokeilla ottaa sulakkeen pois vuorotellen ja laittaa virtakynän sulakkeen tilalle. Jos palaa kirkkaasti, niin jossain sulakkeen takana olevassa vehkeessä on vika varmaankin..
w115,123,124,126,140, 210 yms.