Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

veskola kirjoitti:Mikäli olet vasta ostamassa autoa niin osta nyt ihmeessä sellanen joka ei ole ruosteessa :roll:

Mikäli kaikki väykyt on järjestään ruosteessa niin kerro myyjille ja vaihda liikettä...
Tai sitten valitse auto jonka valmistuspäivä on sen maagisen lokakuu -98 jälkeen tehty (oliko tämä sitten loppujenlopuksi merkittävä?) ja kaikki leimat vehossa. Sen jälkeen tingit kuin Turkkilainen koska auto on ruosteessa ;)
C180T (S202) -99
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Bf109 kirjoitti:Tai sitten valitse auto jonka valmistuspäivä on sen maagisen lokakuu -98 jälkeen tehty (oliko tämä sitten loppujenlopuksi merkittävä?) ja kaikki leimat vehossa. Sen jälkeen tingit kuin Turkkilainen koska auto on ruosteessa ;)
Ei ollut se 10/98 mobilolife ollenkaan merkittävä, eikä edes huoltokirja...

Ainoa mikä on merkittävä on ostaa ruosteeton auto, jota ei tarvii yrittää korjauttaa valmistajan laskuun ollenkaan. Kyllä se ruosteeton aina parempi on kuin ruosteesta korjattu pitkällä juoksulla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Kyllä tämän topicin lukeminen vahvistaa mielikuvan siitä, että Väyrynen on maalaukseltaan kaikkien aikojen huonoin Mersu maalauksen suhteen.

Aikaisemmassa ammatissani olen ollut tiiviisti tekemisissä autonkorjauksen kanssa ja erityisesti Mersun, joten mielipiteeni ei ole mitään MuTu-tietoa.

Olen opiskelun ja ammatinvaihdon jälkeenkin ollut tekemisissä Mersujen kanssa - lähinnä taitojen ylläpitämismielessä. Entiset asiakkaat ja vanhat kaverit ovat aktiivisesti "pommittaneet" minua autohuolillaan, ja toisinaan olen niitä sitten ottanut.

Olen muutamia Väyrysiä viime aikoina käsitellyt ja pettymys on kyllä ollut melkoinen. Ei näytä olevan merkitystä sillä, miten huolellisesti autoa pidetään, samanlaisia ongelmia ilmenee kaikissa tapauksissa. Tässä viimeisessä mentiin jo pellin läpi. Kehoitin kyllä kaveria kääntymään Vehon puoleen, mutta hänellä oli asiasta jo valmis näkemys.

Kun tarkastelette autoanne, niiin katsokaa ehdottomasti kaikkien tiivisteiden alle. Myös takalyhtyjen reunukset ovat alttiita ruosteelle. Laitan oheen pari kuvaa viimeisimmästä autosta.

http://harrastekuvat.myphotoalbum.com/v ... onttikuvia
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Onko kokemuksia eri Vehoista missä kannattaa käydä näyttämässä/ tarkistamassa niitä ruoste juttuja?
Missä saa parhaimman vastaan oton, Oulusta on ainakin aika karvaat kokemukset eri asian yhteydessä..
Vaihtoehtoina olis Tampere, Seinäjoki, Kokkola ja Iisalmi?
vipula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.10.2004 16:07
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja vipula »

Väykky tuli korjauksesta. 3 ovea + takaluukku vaihdettiin. Kaikki juuri oikean värisiä ja istuvat hyvin. Lisäksi tuliterä sijaisauto korjauksen ajan! :lol:
Näin siis Raisiossa ja 200cdi -01...
Tosin huolto maksoikin sitten 800 euroa ja vielä tarvis laittaa väh. 1300 :(
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Nyt on edestä poikittainen alapalkki hitsailtu uutta ehommaksi. Oli palkin alapinnalta hävinnyt pelti melkein kokonaisuudessaa - oli ruosteesta mätä. Rippeet poistettiin r5älläkällä ja uusi pelti koko matkalle. Kotelosuojausta ja massausta päälle. Muutama 8 mm reikä edistämään ilmanvaihtoa. Kestää varmaan vähän aikaa - 20 vuotta, kun on kunnon plootua, eikä läkkipeltiä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
plaivama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 18.01.2005 17:02

Viesti Kirjoittaja plaivama »

Ensi viikolla kattovat ja kuvaavat Vitostani ruostevauriot Veholla. Ovien ja luukkujen alaosat ovat massanauhan alta aivan ruosteessa. Mielenkiinnolla odottelen sitten tuloksia. Auto on rekisteröity 11/1996.

Olen varautunut kyllä itse laittamaan/laitatuttamaan ne kuntoon. Eli odotuset eivät ole kovin korkealla.
pesaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 13.04.2004 13:49

Ruostetta myös C-sarjassa

Viesti Kirjoittaja pesaku »

Kävin marraskuussa tekemässä ruostevalituksen C-sarjan farmaristani (-00). Läpi meni 100 %:lla, vaikka huoltoja ei ollutkaan teetetty Veholla. Eli ruosteongelmia taitaa olla ihan kaikissa noiden vuosien Mersun malleissa.
plaivama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 18.01.2005 17:02

Viesti Kirjoittaja plaivama »

Kävi niinkuin arvasin ;-)

Maahantuoja vetäytyy ... Syynä runsaat ajokilometrit.

Vito siis rekisteröity 11/96 ja kilometrejä 410 000.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

kuinka?

Viesti Kirjoittaja Ekku »

plaivama kirjoitti:
Maahantuoja vetäytyy ... Syynä runsaat ajokilometrit.

Mitenkäs nyt tuo on mahdollista?

Ei kai siinä takuussa mitään kilometriehtoa ole.

Eihän tuo edes vuotta kohti ole mitenkään poikkeuksellisen paljon ajettu.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
junkkri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: To 22.01.2004 14:07

C-95 W202

Viesti Kirjoittaja junkkri »

eli mulla on takakontin lukon ympäristössä "kuplia"(ruostetta).Ajettu n.135tkm
Kaikkia huoltoja en todellakaan ole teettänyt Veholla.Kysymys: meneekö ruosteen korjaus C-mallissa takuuseen.Onko tietoo/kokemusta?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mitä olen tätä keskustelua seurannut ja omaa kokemusta, niin mersu korvaa täysin ruostekorjaukset, jos auto on niin sanottuja 30 vuoden ruostumattomuus takuulla, eli vm. 1998 -.
Avatar
oskuC180t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 23.02.2004 08:26

Re: C-95 W202

Viesti Kirjoittaja oskuC180t »

junkkri kirjoitti:eli mulla on takakontin lukon ympäristössä "kuplia"(ruostetta).Ajettu n.135tkm
Kaikkia huoltoja en todellakaan ole teettänyt Veholla.Kysymys: meneekö ruosteen korjaus C-mallissa takuuseen.Onko tietoo/kokemusta?
Omassa casessa (W202 C180T vm -96) pidettiin 8 v:n ikää jonkinlaisena paaluna, josta huoltokirjan merkintöjen avulla joustettiin omaksi edukseni. Korvaus 100%, laittoon ovien listat ja takakontin kahvan ympärys.
W202 C180T & W201 2,0, W638 113CDI 4x4
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: C-95 W202

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se siitä "takuusta" sitten :evil: Käyttöönottopäivä 1/98 ja kilometrit hitusen alle 200 tkm.
Hei!

Kyseisen auton maalivaurioraportin vastaus on nyt saapunut meille, en ehtinyt vielä soittaa vastauksesta.

Vastaus on valitettavasti kielteinen, ei takuuta, koska autolla on jo ikää ja kilometrejä sen verran paljon. Vaurio oli jo sen verran pitkällä, että asiasta olisi pitänyt ilmoittaa jo huomattavan paljon aikaisemmin.
Se mikä pisti eniten :evil: :evil: :evil: odotin 3 kk vastausta ja kun sitä ei kuulunut niin kysyttäessä "vastaus on nyt saapunut meille".

Seuraavaksi selvitetään koska vastaus on heille sapaunut ja mitkä ovat todelliset kilometri- ja vuosirajat. Toinen asia mikä ei mene jakeluun on tuo "huomattavasti paljon aikaisemmin". Ensimmäinen yhteydenottohan on tapahtunut minun puoleltani jo 9/2004 ja auto on käynyt vehon organisaation tarkastuksissa säännöllisesti, eikä saumoista ole puhuttu koskaan mitään. Ilmeisesti omistajan pitää tarkkailla saumojen alla tapahtuvaa ruostumista mikroskoopilla päivittäin. :roll:

Ei vain jaksaisi joka asiasta vaivata kuluttajavalituslautakuntaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tolby1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 02.12.2004 23:41
Paikkakunta: P-Savo

Viesti Kirjoittaja tolby1 »

Nyt on oma E 200 cdi vm.5/99 ajettu 296tkm, korjattu vehon toimesta.
Ovien tiivisteiden alukset korjattiin, sivuvilkkujen aluset maalattiin ja takakontin kansi tuli uusi.
Sivuvilkun korjauksen yhteydessä olivat huitasseet maalata koko toisen lokarin :) Nämä kaikki siis korvattiin 100%
No sitten lokarin kaaria ei korvattu. Olisi maksanut 800 €. Jätin muiden maalareiden tehtäväksi.
Sitten menin noutamaan autoa, niin eikö nämä olleet saaneet toiseen etulokariin lommon aikaiseksi. :evil:
Lupasivat korjata sen, mutta olisivat saaneet kyllä siitä ilmoittaa minulle reilusti, toisin kuin nyt sen itse vasta huomasin.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

tolby1 kirjoitti:
Lupasivat korjata sen, mutta olisivat saaneet kyllä siitä ilmoittaa minulle reilusti, toisin kuin nyt sen itse vasta huomasin.
Oletkos milloin tavannut huoltopäällikön, joka tulee ovella hymyillen vastaan "No hei, meillä tuli tuossa huollon yhteydessä tuollainen pahan näköinen lommo tuohon autosi kylkeen. Mitäs, jos pistettäisiin heti peltikorjaamolle. Ota tuosta vaikka tuo uusi ässä sijaisautoksi." :lol:

Kylläpähän ne taitaa ihmisluonteelle ominaisesti yrittää viimeiseen asti vedättää, että lommo on tullut muualla. Tosin uskoisin, että 95 prosentissa tapauksista ko. huoltomies ei ole viitsinyt asiasta edes mainita huoltopäällikölle. Vaikuttaahan tuollainen hutilointi jo viimeistään seuraavasta palkankorotuksesta neuvotellessa...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mulla on mahtava kokemus Olarin Bilialta auton kolhimisesta. Vein aamulla Volvon sinne aidatulle Bilian alueelle huoltoon ja avaimet tiskille. Illalla autoa hakiessani oli lokasuoja isosti rutattuna Volvossani.

Rutun korjaus maksoi 1500 Euroa.

Biliasta totesivat, että eivät vastaa vaahingosta, koska on ilmeisesti sattunut siinä heidän pihalla päivän aikana, eikä hallissa sisällä.

En ole sen jälkeen käynyt, mutta lupasin levittää tietoa Volvomiehille, jotta osaavat varautua setelitukon kanssa Volvoa huoltoon jättäessään - ettei tule avaimia annettua kenelle tahansa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Omaani käytin kokkolan veholla.Asiallinen palvelu!!Ottivat kuvat/kopiot ja etiäpäin...orotellaan mut,hyvältä näyttää. :lol:
Pirssi w210
riiseni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:28

Viesti Kirjoittaja riiseni »

Veimpä värysen lohjan vehoon,-98 ruotsista tuotu,ilman huoltokirjaa ja mittarissa 350tkm.Viikko meni ja soitto,et auto korjataan!Asiallista toimintaa.
Avatar
Kuurapää
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 01.04.2005 10:10
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Kuurapää »

Omia kokemuksia aiheesta... Kävin näyttämässä Väyrystä 07/2004 Kokkolan Veholla. Oven yläreunat ruosteessa, kuvattiin ja otettiin huoltokirjasta kopiot. Luvattiin palata asiaan muutaman viikon kuluttua. Soitin 09/2004, ei uutta tietoa asiasta. Uusi yritys 12/2004, ja pyysivät soittamaan ennen joulua. Skeptikkona en uskonut asian etenevän, eli soitin alkuvuodesta 2005 kuullakseni, että korvauspäätös oli tullut jo ennen joulua, mutta minulle asti ei kukaan vaivautunut ilmoittamaan asiasta... Auto remonttiin, kolme uutta ovea, ja neljäs fiksattiin. Edellisen näytön jälkeen oli myös takaluukun avausnapin ympärys alkanut kukkia, joka myös luvattiin fiksata samaan konkurssiin. Samaan syssyyn vielä yksi kaiffari peruutti toisen etulokasuojan kasaan, eli myös se vaihdettiin, ja toinen, se minkä suojankaaret kukkivat myös iloisesti maalattiin. Itse remppa olikin sitten aikataululupauksineen toinen tarina, tosin jälki oli/on hyvä... Menneenä perjantaina pesin auton ja huomasin, että seuraavaksi tulee näemmä läpi takasuojien kaaret... Tana kele, ***tu, joutunee miettimään seuraavan kerran autoa vaihtaessa merkin vaihtamista.
Elämä on laiffia.
-Matti Nykänen-

Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...

S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

6 kuukauden odottelun ja useiden puhelinsoittojen jälkeen kertoivat Suutarilan Veholta, että korvaavat 70% korjauksista. Jos ei tarvitse vaihtaa ovia tai takaluukkua, niin selviän noin 400 euron laskulla. Kaikesta ylimenevästä pitäisi maksaa se 30% kustannuksista. En hyväksy päätöstä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minä ainakin olen hyvin hyvin iloinen jos korvataan 70% 96 auton ruostevaurioista.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kun Mersun ovet ruostuvat YLÄosastaan sen näköisesti kuin minulla, niin syy on valmistuksessa / maalauksessa. Vanhempi mersuni on vielä 25 vuodenkin ajon jälkeen ihan OK kunnosssa ovien yläosasta.

Jos mersu olisi maalattu oikeilla maaaleilla, eikä sakura-väreillä, niin kyllä ne ovet vieläkin kunnossa olisi - aj. 150.000 km.

Ja lisäksi auto on huollettu merkkiliikkeessä - mikseivät korjanneet aikoinaan!

Käytin alustasäädöissä taannoin ja vaihtoivat puslia eteen, ottivat samalla pohjan suojalevyt pois, mutta eivät kertoneet Olarin Veholla mitään siitä, että poikittainen lalapalkki oli läpeensä mätä. Vasta kun väärinpäin asennettu pusla käännettiin oikeinpäin Pitäjänmäen Veholla, niin kirjoittivat papereihin, että ko. palkki on korjattava välittömästi!


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Minä ainakin olen hyvin hyvin iloinen jos korvataan 70% 96 auton ruostevaurioista.

_________________
E320 W210 -96 Elegance
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Saatana!

Omassa C:ssä (ensi rek. 2. -97, ilman huoltokirjaa) ruosteessa neljän oven yläkarmit (yllätys!).

Suutarilan vehossa käynti nosti aluksi toiveita, saat ainakin 70% korvauksen ja maksat ite 30% niin ovet korjataan. Näin siis sanottiin kun kävin näyttämässä.

Odottelin puhelinsoittoa noin 3 viikkoa jonka jälkeen minulle soittaa sirpsakka nuori neitonen. Lupasi sitten että korvataan vain 50%, syytä tähän kysyin jolloin sanoi (luki varmaan suoraan lapulta) Ei huoltokirjaa ja se että auto on yli kaheksan vee. tiedustelin sitten tietenkin että miksi tää korvausjuttu on niin kirjavaa niin eihän hän siihen mitään osannut sanoa.

Miksi tää korvausasia sitten on niin helvetin kirjavaa? Tuntuu että ne korvauspäätökset ei mene edes saksaan tehtaalle vaan joku V*tun juippi suomessa niitä arpoo.

Kai se on Veholle vietävä auto korjattavaks ja hoitaa jostain sijaisauto siksi aikaa (millä rahalla).

Onko tässä tarinan opetuksena se että persaukisen ei kannata omia ja pöllittyjä rahoja mersuun ainakaan laittaa, ei siinä mitään että kuluosia menee mutta kun joutuu saatana "uutta" autoa maalauttamaankin.

ps. Ruostetta löytyi myös tarkemmin tutkittaessa myös takavalojen alta piilossa, luulin että se on likaa mutta ei.

pps. Anteeksi kirosanoista, olen kyllä ne jo itselleni antanut anteeksi.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Oma auto menossa takuukorjauksena etujousien yläkorvallisien vaihtoon. Asian käsittely kestänyt noin puolitoista kuukautta, mutta nopeutui kummasti viime viikolla kun ilmoitin myyneeni auton ja haluavani luovuttaa sen virheettömänä uudelle ostajalle. Ovethan minulla olikin jo vaihdettu vuonna 2003. Menee takuuseen, mutta tehtaan ohjeiden mukaisesti uusia korvakkeita ei enää kiinnitetä hitsaamalla, vaan käytetään niittausta!

Eli vastaavien ongelmien kanssa painivat; älkää antako hitsata korvakkeita paikalleen vaan vaatikaa korjaus tehtaan ohjeiden mukaisesti niittaamalla (sitten pitäisi kestää auton eliniän)

Ongelma tällä hetkellä sopivan niittauskaluston (vaadittava vetovoima korjaamon edustajan mukaan karaniitille 40 tonnia) vähäisyys maassa, joten teettää työtä kyllä korjaamollakin kun haalitaan osia ja työvälineitä kasaan...
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

E320 vuosimallia 2000, entinen taksi, mittarissa n. 400´000km 100%-korvaukseen. Huoltokirja mallia Veho & Järvinen.
Valokuvauksen ja päätöksen välinen aika 2,5vko, paikkana Suutarilan Veho.

Ovia ja takaluukku taitavat vaihtua, ilmoitan tarkemmin operaation jälkeen.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Noihin mersujen korjauksien itse veloituksiin on syynä se, jos autosi on -98 tai uudempi, silloin tuli 30 vuoden ruostumattomuus takuu, niin korvaavat täysin, mutta jos vanhempi, niin joutuu osittain itse maksu mieheksi. :evil: Sitten tuohon uuteen autoon. Minun mielestä auto joka on 8-10 vuotta vanha ei enää ole uusi. :shock: Mielestäni mersu on tullut aika hyvin vastaan noissa ruoste korjauksissa, vaikka sillä ei olisi korjaus velvollisuutta noihin ennen -98 valmistuneisiin. Älkää nyt ottako herneitä nenäänne tästä lausunnosta. :wink:
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Juu.Omasta mielestä kyl mersu on korvaus velvollinen kun ottaa huomioon auton hintaluokan.Veholla sanoivat vaurioiden johtuvan viallisesta levyleikkurista/terästä tehtaalla.Olivat kuulemma säästäneen eikä terää oltu vaihdettu tarpeeksi usein.Näin peltiin sit sahalaitaa ja sitä rataa. :cry:
Pirssi w210
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petri.n kirjoitti:Mielestäni mersu on tullut aika hyvin vastaan noissa ruoste korjauksissa, vaikka sillä ei olisi korjaus velvollisuutta noihin ennen -98 valmistuneisiin.
Ei ole tullut kaikilla, 1/98 rekisteröity 0% korvausta vaikka ruostuminen on selvästi lähtenyt sauman sisältä ja ruostunut jo 150 tkm kohdalla. Sepäs tässä justiinsa ketuttaa kun tuntuu olevan arpomista tuo kenellä korvataan ja kenellä ei.

Ruostumattomuustakuu tuli 10/98 alkaen. Luulen että tuo takuu tulee vielä vetämään mersun talouden pahasti kuralle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Hei
Nyt oli korvauspäätös, ruosteet korjataan ja ilman omavastuuta.
En sitten tiedä mitä vaihdetaan ja mitä ei, mutta tyytyväinen oon päätökseen vaikka kestikin muuan kuukauden.
Autoni on käyttöönotettu 2/98 ja huoltokirja on kuvattu korjauksen edellytyksenä.

Mites tämä sijaisauto homma, foorumilta oon lukenu että jotku ovat saaneet ja toiset eivät. Mikä on totuus, kuka tietäisi? ...siis nythän puhutaan sijaisautosta ilman kuluja...
W212
Vastaa Viestiin