S210 käräyttelee polttimoita (ja nyt jo sökö muualtakin)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

S210 käräyttelee polttimoita (ja nyt jo sökö muualtakin)

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Taitaa olla henkimaailman juttuja, mutta "vika" on ärsyttävä.
Varsinkin kun polttimoiden vaihto ei ole herkkua niin ahtaissa tiloissa ja tien päällä likimain mahdotontakin.
Pimahtaa nimittäin H7 -ajovalopolttimoita muutaman viikon välein.
(Viikon - kolmen).

Latausjännite maltillisilla 2000-2500 rpm näyttäisi keikkuvan siinä 13,85 VDC kieppeillä.

H7:t ovat Philipsin valmistamia, niitä kelta-mustissa pakkauksissa olevia "+30% valoa" -malleja.
Pitäiskö kokeilla jo jotain muuta, vai hakkaanko päätäni umpioihin jatkossakin ?
Suosituksia?

En ole moiseen murheeseen aikaisemmissa autoissani törmännyt.
Yleensä ne ovat muissa kestäneet vuoden tai enemmänkin.
Viimeksi muokannut Ari66, Ma 11.04.2005 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kirkkaammat polttimot ovat herkempiä käryämään muutenkin, ainakin noin omiin kokemuksiin pohjautuen. Tähän yhtälöön kun ympätään vielä H7 soppa on valmis. Tämäkään ei kuitenkaan selitä sitä että lamppuja käryää tuohon tahtiin :shock: . Liekö aiheellista suunnitella jännitteentasaajia väliin :lol:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ari66 kirjoitti:Suosituksia?
Osramilta ainakin löytyy Longlife H7. :roll:

http://catalog.myosram.com

Yleiskuva -> Autolamput -> Ajovalolamput -> Lamput erikoiskäyttöön -> Pitkäikäiset HIGH TECH (HT) -lamput
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Auttaa jonkun verran tuohon murheeseen, jos ennen käynnistystä ja moottorin seisauttamista jätät parkit päälle. Itselläni auttoi ainakin tuossa ranskalaisessa, siinä meni noita H7 viikottain alkuun, ennekuin rupesin käyttämään kyseistä systeemiä. Nykyään kestävät jo jopa puoli vuotta.
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

petri.n kirjoitti:Auttaa jonkun verran tuohon murheeseen, jos ennen käynnistystä ja moottorin seisauttamista jätät parkit päälle. Itselläni auttoi ainakin tuossa ranskalaisessa, siinä meni noita H7 viikottain alkuun, ennekuin rupesin käyttämään kyseistä systeemiä. Nykyään kestävät jo jopa puoli vuotta.
Josko Arin kannattaisi harkita tuon automaattivalojen releen irroitusta. Silloin lamput eivät syttyisi hetkeksi ennen käynnistystä, vaan vasta kytkimestä käännettäessä valot päälle. Tällöin jännite olisi jo tasainen ja tulisi lampulle vähemmän jännitepiikkejä.
Muistin syövereistä kumpuaa sellainen aavistus, että tuota polttimoiden palamisherkkyyttä olisi saatu faceliftin jälkeen jollakin konstilla pienennettyä.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

P.M.N. kirjoitti:Josko Arin kannattaisi harkita tuon automaattivalojen releen irroitusta. Silloin lamput eivät syttyisi hetkeksi ennen käynnistystä, vaan vasta kytkimestä käännettäessä valot päälle.
Vaan kun valot syttyvät vasta, kun moottori on käynnissä.
Ei siis syty ennen starttia, eikä sen aikanakaan. Vasta moottorin käydessä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Aivan samoin ne tekee tuossa ranskalaisessakin ja silloin se lyö sen jännite piikin valoille. Kuuluu vaan riks, räks ja pum ja valo pimeänä. :D
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

Noihin on saatavana jännitteentasaaja (tai mikä se nyt onkaan?). Ajovalojen johtojen väliin tulee sellaiset puolen tulitikkuaskin kokoiset boksit. Pitäisi loppua polttimojen palaminen siihen...

TAi siis ainakin noin viisi vuotta sitten möivät vehon varaosatiskiltä sellaisen paketin missä oli kaikki etupään uudet polttimot ja jännitteentasaaja kun valitteli että polttimot ei tahdo kestää.
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tatu kirjoitti:Noihin on saatavana jännitteentasaaja (tai mikä se nyt onkaan?).
Tämähän on hyvä tietää.

Vaan nyt tää rottelo jatkoi taas kerran temppuiluaan :evil:
Aamulla startatessa taas tuttu käyntihäiriön tapainen nikottelu ja tehot hukassa.
Lisäksi vielä monitoiminäytön oikea puoli, jossa kello, himmeänä.
Ja himmenee autoa käytettäessä aina lähes kadoksiin saakka.

Ei taida tämä mersu ajoa kestää :cry:
Taas on mentävä Veholle vikakoodin lukuun.
Näin pikkuvikaista autoa ei vielä ole ollutkaan.
Fiatejakin sentään ollut lukuisia, mutta sähköviat niissä rajoittuvat ohjauspylvän viiksiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Nuo Philipsin lamput joista oli puhe (+30% jne) ovat erityisen herkkiä jännitevaihteluille, eivät esim corollassa ( -98 ) kestä kuin muutaman viikon, monet muut huomattavasti kauemmin esim. osram yli vuoden. Toki valotehokin on silmin havaittavasti heikompi.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Ari66 kirjoitti: Vaan nyt tää rottelo jatkoi taas kerran temppuiluaan :evil:
Aamulla startatessa taas tuttu käyntihäiriön tapainen nikottelu ja tehot hukassa.
Sehän on kuin oma pikku-mersuni. :D
Tök-kii-kii ja ensimmäistä kertaa auton historiassa olen joutunut yrittämään starttausta 3-5 krt ennen kuin on lähtenyt, sitten hiukan vielä nikotellut kunnes on lähtenyt kunnolla rullaamaan. ESP:kin on käynyt kuvioissa useampaan kertaan - kadonnut toisaalta aina uudelleen käynnistäessä.

Toimenpiteenä suoritin Baby-Benz.com-sivuilta kerättyjen vihjeiden mukaiset "huollot" eli laitoin rengaspaineet kohdilleen, akku 15h ajaksi lataukseen ja akkuvettä lisää (meni muuten 8-10dl, riippuen oliko purkki täysi).

Nyt on sitten toiminut suhteellisen hyvin eli viimeisen kahden päivän aikana vain kerran hyökännyt ESP, sitä ennen nikotellut hiukan ja starttaukseenkin tarvitsin kolme yritystä.

Saa nähdä joudunko käydä testaamassa Alppilan Autohuollon uudet hienot Mersun ajotietokoneenlukijat. :cry:
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Taitaa olla niitä samoja kaapeli ongelmia, joita alkuun oli tuossa minunkin C:ssä.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

On mersuissakin näköjään maanantaikappaleita. Mikäköhän niitä tekee? Jotkut autot ovat kuin kirouksen alla.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mulla oli joskus aikoinaan Chevy vanissa moisia oireita, lamppuja meni ja välillä ei startannut ja sekoili jotenkin muutenkin ( en nyt muista ), mutta syyksi paljastui, akun sisältä oli napa irti kennolevyistä. Jos akku ei ole kuormana laturille koko ajan voisi niitä jännitepiikkejä tosiaan tulla ja muutakin sekoilua.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Vähän asian vierestä, mutta sähköjuttuja kuitenkin.

Itellä jarruvalo katkaisija antoi häiriötä, vikatestissä asentaja mainitsi että kannattaa vaihtaa muuten et pääse joku aamu liikkeelle kun vaihde valitsemen P-asento on jarruvalokatkaisijan takana, eli jarrupolinta pitää painaa jotta keppi liikkuu...

Katkaisija antoi silloin tällöin vikailmoitusta näyttö tauluun(ABS/BAS), noin kerran viikossa, kuittailin R- napilla pois ja ajelin menemään. Ostin jarruvalokatkaisijan, en tietenkään viittinyt vaihtaa...

Kovalla pakkasella näyttötaulussa vilahteli joskus teksti BATTERY LADUNG, ajattelin että pakkanenhan se ja valot vilkkuu, muuten pelas kun unelma.
Mutta parin kuukauden päästä valo syttyi kesken ajon, auto lamaantui täysin, penkinlämmittimen katkaisijat alkoi vilkkuman radio sammui ja perruutettuani auto muuttui yksi vaihteiseksi...ei uskaltanut sammuttaa, auto oli saatava talliin

No laturista säädinpaketti pois ja uudet hiilet loppunkuluneiden tilalle, jälleen pelas kuin uusi. Myöskin jarru vika ilmoitus jäi sille tielle...

Eli opetti ainakin minua, että jos autossa on alijännite, huono akku tai laturi niin vikoja voi näyttää ties minne.

Näitä Ari 66:n mainitsemia vikoja on varmastikin tosi hankala paikantaa kotikonsteilla kun ne eivät aina halua avautua merkkiliikkeessäkään.
W212
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No akku on juuri vaihdettu edellisen ilmamassamittariepisodin aikana uuteen Exide X-treme -akkuun.

Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ari66 kirjoitti:No akku on juuri vaihdettu edellisen ilmamassamittariepisodin aikana uuteen Exide X-treme -akkuun.

Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
Voi se uusikin akku olla rikki ?
Toi laturi kannattaa seuraavaksi tarkistaa.
Oisko jossakin liittimessä hapettumaa,huono kontakti ?
Onko tehty mitään omia sähkö asennuksia ?
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Ari66 kirjoitti:Missähän muuten lienee väyrysen maadoituspisteet?
Kenelläkään kuvaa moisista kohteista?
Ainakin mittariston takana rintapellissä, molempien etupenkkien alla, a-pilareiden alapäässä. Vasemman takapenkin istuinosan alla sekä akun vieressä. Nämä omista kokemuksista.

Mites ylijänniterele?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jman2004 kirjoitti: Mites ylijänniterele?
Anteeksi mikä :shock:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

tsekkaa polttimoiden johtosarja ja laita privaa niin saat enemmän infoa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Ari66 kirjoitti: Lisäksi vielä monitoiminäytön oikea puoli, jossa kello, himmeänä.
Ja himmenee autoa käytettäessä aina lähes kadoksiin saakka.
Moi!
Toivottavasti sulla on vain lamppu palanut.

Jos itse ledit(nestekiteet?) katoaa niin koko mittaristo pitäis vaihtaa uuteen.
Kallis kello. :D

Aika yleinen "heikkous" E-mersuissa kuulemma.
Kyselin E220CDI-00:hin ja vastaus oli: korjata ei voi, osta uus a´la ~800euroa. :roll: :)
A170cdi-00 1999-
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Minulla on tuossa monitoiminäytössä kans tuo "ominaisuus", mutta lievempänä.
Pitempää matkaa ajettaessa noin sadankilometrin tai yhden tunnin ajon jälkeen, tarkkanäköinen, asiaan vihkiytynyt huomaa, että näytön oikea puoli on hivenen himmeämpi juuri ne kellon minuutti numerot. Normaali työmatka ajossa(10 km) vika tai ominaisuus ei tule esille.
Itse kans mietin kun tuon huomasin, että mitähän tuollekin pitäis tehdä, ei varmaan mitään pystykään tekeen...
W212
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nytpä tässä rakkineessa on välillä tehot tallella pienen hetken, hetken kuluttua taas ei.
Startin jälkeen saattaa tehoja olla siis vähän aikaa.

Mittaristosta kello edelleen pimeänä.

Ei oikein jaksa innostaa korjaillakaan tuota enää, olkoon romu tossa teossa nyt vähän aikaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Ari66 kirjoitti:
jman2004 kirjoitti: Mites ylijänniterele?
Anteeksi mikä :shock:
Ohjainlaite laatikossa (konetilassa) on boxi jossa on pari relettä ja 5-6 sulaketta. Sen tehtävänä on suojella ohjainlaitteita ylijännitteeltä sekä jakaa toimintajännitteitä ainakin ABS/ESP ja BAS-systeemeille.
Jos siihen tulee vikaa (kuin mun autossa) niin kaikki sähkösysteemit toimii kuinka sattuu ja vikamuistista löytyy useita low / under voltage- ja virtakatkosilmoituksia.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

onkohan tuo sun latausjännite tosiaan tarpeeksi korkea? (13,85 VDC) Mulla on vähän semmonen käsitys että vois se yli 14 volttiakin olla.
Mitä mieltä muut ovat asiasta?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Malm kirjoitti:onkohan tuo sun latausjännite tosiaan tarpeeksi korkea? (13,85 VDC) Mulla on vähän semmonen käsitys että vois se yli 14 volttiakin olla.
Mitä mieltä muut ovat asiasta?

-risto
14.2->
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

nostetaampa tätä topickia ylös eli Arille vihjeeksi että kannattaa tuota laturia vähän tarkastella sillä perstuntuman mukaan sinulla on liian pieni latausjännite ja kun nämä nykyajan autot on niin tietokoneistettuja että se saattaa vaikutta tuohon toimintaan.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Malm kirjoitti:nostetaampa tätä topickia ylös
Kiitos :)
Malm kirjoitti:eli Arille vihjeeksi että kannattaa tuota laturia vähän tarkastella sillä perstuntuman mukaan sinulla on liian pieni latausjännite ja kun nämä nykyajan autot on niin tietokoneistettuja että se saattaa vaikutta tuohon toimintaan.
Jep, pitää mittailla jännitteitä ja virtoja uudestaan.
Kunhan saisi inspiraation taas tälläkin kertaa....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Viime sunnuntaina sippasi vaihteeksi vasemmanpuoleinen parkkipolttimo :evil:

Mittaristossa kyllä erottuu kellon segmentit, mutta himmeästi ja ne himmenee hiljalleen auton starttauksen jälkeen.
Varoitusteksteissäkin on segmentit tallella.
Olisikohan sitten niin, että sieltä olisi vain polttimo kärähtänyt?
Moisen mittariston valaistustekniikkaa kun en tunne :?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ari66 kirjoitti:Mittaristossa kyllä erottuu kellon segmentit, mutta himmeästi ja ne himmenee hiljalleen auton starttauksen jälkeen.
Varoitusteksteissäkin on segmentit tallella.
Olisikohan sitten niin, että sieltä olisi vain polttimo kärähtänyt?
Tuommoinen tilanne oli setämiehelläkin edellisessä väykyssään. Siihen auttoi ko näytön lampun vaihto.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin