Moi! Nestettä katoaa, joskus huomannut syylärin yläpäässä höyryävän eli vuotaa varmaan sieltä. Kannattaisko koittaa korjaus-sementtiä vai uusia koko syyläri?
Ei kauheita maksa korjauttaminenkaan, itsellä juuri korjattu ja hintaa tuli n 100€ ja pitää. Noita sementtejä en suosittelisi, tuppaavat menemään sinnekkin minne eri pidä -> kiintoaines esim vesipumpussa ei varmasti läpi mennessään tee hyvää tiivisteille ja "laakeroinnille"? Toki moni on niillä saavuttanut hyviäkin ja kestäviä tuloksia. Itse joskus kreikassa lomamatkalla asuntoautoon on tullut pantua mutta kotona sitten perusteellinen huuhtelu ja korjaus (rupesi muuten vuotamaan ennen suomeen tuloa uudestaan).
roiala kirjoitti:Ei kauheita maksa korjauttaminenkaan, itsellä juuri korjattu ja hintaa tuli n 100€ ja pitää. Noita sementtejä en suosittelisi, tuppaavat menemään sinnekkin minne eri pidä -> kiintoaines esim vesipumpussa ei varmasti läpi mennessään tee hyvää tiivisteille ja "laakeroinnille"? Toki moni on niillä saavuttanut hyviäkin ja kestäviä tuloksia. Itse joskus kreikassa lomamatkalla asuntoautoon on tullut pantua mutta kotona sitten perusteellinen huuhtelu ja korjaus (rupesi muuten vuotamaan ennen suomeen tuloa uudestaan).
Röppö ei reagoi kuin ilman kanssa vuotokohdassa, laakeri ei lillu nesteessä. Eikä tosiaan paikkaa isoa vuotoa... Satasella saa muuten jo uuden syylärin, ainakin pieniin autoihin. En viitsinyt tarkastaa asiaa mersun kohdalla...
Hirviövannemies kirjoitti:
Röppö ei reagoi kuin ilman kanssa vuotokohdassa.
Tämä pitää todella paikkansa, eli ne turhat puheet, että tukkii paikkoja eivät pidä paikkaansa. Kokemusta on sen hyvyydestä jo kymmenien vuosien ajalta. Tottakai pitää miettiä, että missä sitä käytetään.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ainakin osa korjausaineista tukkii mm. lämmityslaitteen kennoa, jolloin autosta tulee kylmä.
Mistä saa tätä "Röppö"-merkkistä ainetta joka ei tuki ?
Mikäli aine reagoi vain "ilman" kanssa, kuten esim. Forte:n purkissa sanotaan (toimiva paikkausaineena kyllä) niin sittenpä ei sovi päästää enää koskaan aineen lisäämisen jälkeen järjestelmää tyhjäksi / sinne ilmaa.
se mersun syyläri on alumiinia ja päädyt glykoolin kyllästämää muovia johon ei mikään liima tartu eli pistä uus koko laitos,pääsee vähemmällä.motonetista meiän pakuun tilasin ja made in germany tuli.
dealer kirjoitti:Ainakin osa korjausaineista tukkii mm. lämmityslaitteen kennoa, jolloin autosta tulee kylmä.
Mistä saa tätä "Röppö"-merkkistä ainetta joka ei tuki ?
Mikäli aine reagoi vain "ilman" kanssa, kuten esim. Forte:n purkissa sanotaan (toimiva paikkausaineena kyllä) niin sittenpä ei sovi päästää enää koskaan aineen lisäämisen jälkeen järjestelmää tyhjäksi / sinne ilmaa.
En ilmaissut itseäni nähtävästi kyllin selvästi. Lämppärin hanat kiinni, röppö-merkkinen tökötti pannuun, odotellaan että vuoto lakkaa, röppö pellolle(tätä en huomannut mainita koska pidin itsestään selvyytenä ettei kukaan ajele ne ryynit koneessa auton loppuikää, minun mokani, tunnustan ) Uudet nesteet sisään. On toiminut omassa käytössä puolenkymmentä kertaa. Ainoa kerta kun ei toiminut oli kun survoin meisselin läpi syyläristä asentaessani lisävaloja Mutta aina parempi on ostaa uusi jäähdytin tai tinauttaa entinen, tottakai. Eikä tuki mitään muuten se "Röppö" kun ei päästä tahallaan kennolle ja käyttää vain se 10 min. minkä tarvitsee
sinivalkoinenm kirjoitti:Valeo-merkkinen , alumiinisen näköinen ainakin, tuli KL:stä tilattua , helppo vaihtaa ja maksoi 103 euroa, eikä varmasti vuoda eikä mee tukkoon !
Mitä toi puhe kuplavolkkarista oli, ei kai se nesteitä vuoda, kun siellä ei oo muuta nesteitä kuin bensa ja öljy.... )))
Leppoisaa kesänodottelua
W124 200D 1990
Vuotaa se jos Dealer niin sanoo Vähän muuten tuolla aiemmin jo epäilinkin että huntin kustantaa se syyläri....
Korjaus 100 € sis. työt ja nesteet "avaimet käteen". Automaatissa hieman kallimpi tuo jäähdytin jolloin korjaus vielä kannattaa kun on muuten todella hyväkuntoinen (ja korjaaja kehui sitä, ettei korjausaineita ole käytetty jolloin virtaamat itse jäähdyttimessä (huuhdeltaessa huomattu) kohdillaan.
Tarkistin KL-hinnan uudelle 123/automaatti syylarille 165€
ps. olettekos muuten saaneet yleensä alennuksia KL-osasta listahinnoista?