Väyrysen virtaavain, se elektroninen...
Väyrysen virtaavain, se elektroninen...
Hei
Autossani on ns. tip-start virtalukko, eli elektroninen, muovinen virtaavain joka pitää älynystyröitä sisällä...
Ongelma on siinä, että minulla on ainoastaan yksi toimiva virtaavain.
Toinenkin avain on ja siinäkin valo vilahtaa kun nappeja painelee, lukko auki ja kiinni. Mutta...ovetpa eivätkään avaudu eivätkä mene kiinni, myöskään virtalukko ei kliksahda kun avaimen työntää paikoilleen. Eli se valo vaan vilahtaa avaimessa.
Nyt olen käyttänyt avaimeni kaverilla jolla on kokemusta näistä ajonesto laitteistojen korjauksesta, ja hänen mukaansa avain on täysin ehjä.
Auton ostaessani viime syksynä käytin autoa merkkiliikeessä huollossa ja mainitsin toimimattomasta avaimesta mekaanikolle joka totesi hakiessani autoa, että avain on pimeä...No, tuonhan minäkin olin huomannut koska sillä autoon ei pääse sisälle eikä se käynnisty..
Kysymys kuuluukin. onko avain nukahtanut, että se pitäisi opettaa uudelleen vai mitä tuolle voisi tehdä jotta välttyisi uuden ostamiselta.
Oisko jollakin tiedossa juuri tälle avaintyypille tarkoitettu elvytysohjelma?
t.Jussi
Ps. auto on MB 300TDT -98
Autossani on ns. tip-start virtalukko, eli elektroninen, muovinen virtaavain joka pitää älynystyröitä sisällä...
Ongelma on siinä, että minulla on ainoastaan yksi toimiva virtaavain.
Toinenkin avain on ja siinäkin valo vilahtaa kun nappeja painelee, lukko auki ja kiinni. Mutta...ovetpa eivätkään avaudu eivätkä mene kiinni, myöskään virtalukko ei kliksahda kun avaimen työntää paikoilleen. Eli se valo vaan vilahtaa avaimessa.
Nyt olen käyttänyt avaimeni kaverilla jolla on kokemusta näistä ajonesto laitteistojen korjauksesta, ja hänen mukaansa avain on täysin ehjä.
Auton ostaessani viime syksynä käytin autoa merkkiliikeessä huollossa ja mainitsin toimimattomasta avaimesta mekaanikolle joka totesi hakiessani autoa, että avain on pimeä...No, tuonhan minäkin olin huomannut koska sillä autoon ei pääse sisälle eikä se käynnisty..
Kysymys kuuluukin. onko avain nukahtanut, että se pitäisi opettaa uudelleen vai mitä tuolle voisi tehdä jotta välttyisi uuden ostamiselta.
Oisko jollakin tiedossa juuri tälle avaintyypille tarkoitettu elvytysohjelma?
t.Jussi
Ps. auto on MB 300TDT -98
Kun olen omaani tilannut vara-avaimia uudet ovat tulleet tehtaalta "blancoina" ja ne on pitänyt opettaa autolle pitämällä avainta virtalukossa pitkään. Kertaalleen koodattuja avaimia ei voi enää koodata uudelleen. Oletko aivan varma, ettet ole vahingossa saanut väärän auton avainta?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Tere Taxana ja kiitos kommenteista!
Tuota avaimen opetushommaa en kylläkään tunne ja jostain aikaisemmasta topicista vaan olen lukenut joskus, että avain jota ei ole käytetty pitkään aikaan saattaa nukahtaa ja sen voi elvyttää tai opettaa uudelleen..
On kyllä käynyt itselläkin mielessä tuo sama, että avain on kyllä toimiva mutta ei tähän autoon. Ja rehti ruottalainen tieten unohti sen sanoa kun kävin auton häneltä ostaan...
Mutta jos jollain ois tiedossa tuoopettaminen niin kuulisin mielellään...
Tuota avaimen opetushommaa en kylläkään tunne ja jostain aikaisemmasta topicista vaan olen lukenut joskus, että avain jota ei ole käytetty pitkään aikaan saattaa nukahtaa ja sen voi elvyttää tai opettaa uudelleen..
On kyllä käynyt itselläkin mielessä tuo sama, että avain on kyllä toimiva mutta ei tähän autoon. Ja rehti ruottalainen tieten unohti sen sanoa kun kävin auton häneltä ostaan...
Mutta jos jollain ois tiedossa tuoopettaminen niin kuulisin mielellään...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Autosi mukana pitää tulla kaksi elektronista avainta ja yksi "lompakkoavain".
Lompakkoavain on käsittääkseni ajoneuvokohtainen eli se ei ole opetettavissa (=tilattava valmistajalta).
Jos avaimia puuttuu, niin tokihan myyjän velvollisuus on toimittaa autoon kuuluvat avaimet.
Meillä autoa hankittaessa tuo oli yksi kynnyskysymyksistä, johon koko kauppa olisi voinut kaatua.
Yksi avain nimittäin puuttui meiltäkin.
Lompakkoavain on käsittääkseni ajoneuvokohtainen eli se ei ole opetettavissa (=tilattava valmistajalta).
Jos avaimia puuttuu, niin tokihan myyjän velvollisuus on toimittaa autoon kuuluvat avaimet.
Meillä autoa hankittaessa tuo oli yksi kynnyskysymyksistä, johon koko kauppa olisi voinut kaatua.
Yksi avain nimittäin puuttui meiltäkin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No eivät ole ainakaan Vehossa mulle koodanneet uudestaan avaimia vaan aina on pitänyt tilata uusi tyhjä aihio. Ohjekirjalla voi nakata vesilintua, sillä ei sieltä näitä koodausjuttuja ainakaan löydy, vaan ystävällinen kehoitus kääntyä valtuutetun Mercedes-Benz huoltokorjaamon puoleen ongelmatilanteissa. Voihan sen avaimen muistia yrittää elvyttää jättämällä sen virtalukkoon kiinni. En tiedä missä asennossa sen kuuluu silloin olla.W140 kirjoitti:Näin ainakin yleensä tämän tyyppisissä avaimissa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Tottakai se on vaihdettavissa, mutta avain ilmoittaa itse vaihtotarpeesta muistaakseni vilkuttelemalla sitä lediä muutaman kerran aina nappia painettaessa yhden pitkän välkähdyksen sijaan jos patterit ovat lopussa.
Edit: Käyttöohjekirja: "Joka kerta kun käytät kaukosäädinavainta, paristojen merkkivalo syttyy hetkeksi. Ellei paristojen merkkivalo syty, vaihda paristot ensi tilassa." Koodaamisesta yms. ei rivin riviä.
Edit2: Paristojen vaihdossa ei ole käyttiksen mukaan mitään aikarajaa.
Edit: Käyttöohjekirja: "Joka kerta kun käytät kaukosäädinavainta, paristojen merkkivalo syttyy hetkeksi. Ellei paristojen merkkivalo syty, vaihda paristot ensi tilassa." Koodaamisesta yms. ei rivin riviä.
Edit2: Paristojen vaihdossa ei ole käyttiksen mukaan mitään aikarajaa.
Viimeksi muokannut Taxana, To 07.04.2005 00:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Käyttöohje kirja on ruotsin kielinen ja en ainakaan vähällä etsinnällä löytänyt siitä apuja, vaan aika auliisti käsketään kääntyyn MB-huoltoon, asiassa kuin asiassa.
Auton ostin yksityiseltä aikoi selvittää muutaman epäkohdan mitä kysyin häneltä. Mutta tais loppuu innostus kun oli rahat nyrkissä. Ei silti, ihan hyvä auto on ollut ja tyytyväinen oon...
Avaimeen voi vaihtaa pariston jonka olen kyllä tehnyt, mutta ei auttanut. Paristohan pitää vaihtaa 15-30s kuluessa jottei koodi unohdu...
Mutta niitä elvytysohjeita...
Auton ostin yksityiseltä aikoi selvittää muutaman epäkohdan mitä kysyin häneltä. Mutta tais loppuu innostus kun oli rahat nyrkissä. Ei silti, ihan hyvä auto on ollut ja tyytyväinen oon...
Avaimeen voi vaihtaa pariston jonka olen kyllä tehnyt, mutta ei auttanut. Paristohan pitää vaihtaa 15-30s kuluessa jottei koodi unohdu...
Mutta niitä elvytysohjeita...
Oletkos muuten kokeillut sopiiko sen viallisen avaimen rauta-avain auton lukkoihin? Jos ei, niin vikahan on selvä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
morjens,
mulla oli kanssa toinen varsinaisista avaimista mykkänä pitkän käyttämättömän ajanjakson jäljiltä. uudelleen "ohjelmointiin" ei tarvita muuta kuin hiukan aikaa eli avain virtalukkoon kiinni ja sitten odotellaan niin kauan, että suostuu kääntymään pykälän verran kohti käynnistymistä ja taas oottelua niin, että suostuu starttaamaan. jos ei näin toimi niin sit onkin toisen näköisiä probleemia. mulla kanssa avaimessa ledit vilkahtelivat mutta ovet ei auenneet eikä avain suostunut kääntymään virtaslukossa ennen kuin toimin em. tavoin
mulla oli kanssa toinen varsinaisista avaimista mykkänä pitkän käyttämättömän ajanjakson jäljiltä. uudelleen "ohjelmointiin" ei tarvita muuta kuin hiukan aikaa eli avain virtalukkoon kiinni ja sitten odotellaan niin kauan, että suostuu kääntymään pykälän verran kohti käynnistymistä ja taas oottelua niin, että suostuu starttaamaan. jos ei näin toimi niin sit onkin toisen näköisiä probleemia. mulla kanssa avaimessa ledit vilkahtelivat mutta ovet ei auenneet eikä avain suostunut kääntymään virtaslukossa ennen kuin toimin em. tavoin
Henkka
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Taxana: Minulla pätki nyt muisti, bemareissa tuo homma toimii(ohjekirjassa ohjeet jne.), mutta eipä taida tosiaan mersuissa onnistua. Liian "viksuja" tehneet mokomista.
Mutta silloin kun ovet kaukosäätimellä avatessa ne taustapeilin valot jäävät liian kauaksi aikaa vilkkumaan, on se merkki kaukosäätimen paristojen vaihdon tarpeesta. Näin ainakin väyrysissä, muistan ma.
Mutta silloin kun ovet kaukosäätimellä avatessa ne taustapeilin valot jäävät liian kauaksi aikaa vilkkumaan, on se merkki kaukosäätimen paristojen vaihdon tarpeesta. Näin ainakin väyrysissä, muistan ma.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Niin jos taustapeilissä on ne merkkivalot... uudemmissa ei ole. Tais tulla vasta faceliftiin tuo muutos.W140 kirjoitti:
Mutta silloin kun ovet kaukosäätimellä avatessa ne taustapeilin valot jäävät liian kauaksi aikaa vilkkumaan, on se merkki kaukosäätimen paristojen vaihdon tarpeesta. Näin ainakin väyrysissä, muistan ma.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Facelift kai oli 1999?Taxana kirjoitti:Niin jos taustapeilissä on ne merkkivalot... uudemmissa ei ole. Tais tulla vasta faceliftiin tuo muutos.
1998:ssa ei ainakaan peilissä valoja enää ole.
Ja jos oli valot peilissä, oli avainkin metallia?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Eipä auttanut avaimen opettaminen, jätin virtalukkoon puoleksi tunniksi mutta yhtä tyhmä oli kun laittaessakin, ei kiertynyt enempää.
Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Noh ei auttanut kumpikaan...
Pitänee vissiin lähteä merkkiliikkeeseen hattu kourassa kyseleen uutta avainta...ennen sekin oli helpompaa, paikalliseen lukkoliikkeeseen 20mk tassussa ja kohta oli vara avain.
Onko kukaan hiljattain ostanut vastaavaa ja muistais hinnan? kysyin viimeksi käydessäni mekaanikolta ja hän sanoi että parin sadan euron hujakoilla...
Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Noh ei auttanut kumpikaan...
Pitänee vissiin lähteä merkkiliikkeeseen hattu kourassa kyseleen uutta avainta...ennen sekin oli helpompaa, paikalliseen lukkoliikkeeseen 20mk tassussa ja kohta oli vara avain.
Onko kukaan hiljattain ostanut vastaavaa ja muistais hinnan? kysyin viimeksi käydessäni mekaanikolta ja hän sanoi että parin sadan euron hujakoilla...
Eli tästä tulemme johtopäätökseen että 95-98 käytössä perinteinen virtalukko, valot taustapeilissä ja avaimena se hervoton halko, jossa esiin pompsahtava rauta-avain ja keskuslukituksen ohjausnapit ja 98-02 käytössä elektroninen ohjauslukko, taustapeilissä ei merkkivaloja, avaimessa keskuslukituksen ohjaus ja sisälle ujutettuna rauta-avain esim. hanskalokeroa ja oven aukaisemista varten häiriötilanteessa. Näiden lisäksi muistelisin jossain vaiheessa käytetyn sellaista Zippon kokoista ja muotoista avainta, jossa ohjainnapit ja sivusta napilla kääntyvä avain? Vai menikö taas aivan metsään...Ari66 kirjoitti:Facelift kai oli 1999?Taxana kirjoitti:Niin jos taustapeilissä on ne merkkivalot... uudemmissa ei ole. Tais tulla vasta faceliftiin tuo muutos.
1998:ssa ei ainakaan peilissä valoja enää ole.
Ja jos oli valot peilissä, oli avainkin metallia?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kai se sinne päin.....Taxana kirjoitti:Vai menikö taas aivan metsään...
nimim: "metri pirtissä ja tuuma mööpelissä"
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Aika ei riitä. Yllä oli vihjettä siitä miten avainta pitää pikku hiljaa kääntää starttiasentoa kohti. En kyllä jaksa uskoa että muistia saisi noin elvytettyä.jussi70 kirjoitti:Eipä auttanut avaimen opettaminen, jätin virtalukkoon puoleksi tunniksi mutta yhtä tyhmä oli kun laittaessakin, ei kiertynyt enempää.
Tää on taas näitä Esson-baarissa juttuja.Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Onko kukaan hiljattain ostanut vastaavaa ja muistais hinnan? kysyin viimeksi käydessäni mekaanikolta ja hän sanoi että parin sadan euron hujakoilla...
Mulla on vara-avain hankittuna, mutta se on vielä koodaamatta. Tarkoitus oli lunastaa se vasta seuraavan huollon yhteydessä tiskiltä. Aika tyyriitähän nuo ruukaavat olemaan. Ei tullut hintaa pahemmin kyseltyä mutta veikkauksesi on lähellä oikeaa.
Pääsääntö on siis edelleen että kertaalleen koodattuja avaimia ei voi enää muuttaa mitenkään.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
jussi70 kirjoitti:...Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Ei aivan. Minulla meni CLK:ssa toinen avain sillä tavalla sekaisin, että kattoluukku ei pelannut sen avulla. Otin "tolkuissaan olevan" avaimeni. Menin sillä autoon. Käynnistin auton. Sammutin. Laitoin "seonneen" avaimen lukkoon ja lukossa pitäen painoin ensin oven lukitsemis- ja sitten avaamisnappulaa. Sitten käytin kattoluukkua. Tämän jälkeen "seonnutkin" kattoluukku toimi kumpi tahansa avain lukossa häiriöttä. En tiedä oliko tuo sattumaa vai toimiiko systeemi noin, mutta minulla homma ainakin tuli kuntoon.Taxana kirjoitti:Tää on taas näitä Esson-baarissa juttuja.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 561#102561Taxana kirjoitti:Tää on taas näitä Esson-baarissa juttuja.Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
käytännössä koettua.
autodidakti
Niin, ken uskoo tai ei, mutta mulla ainakin avain alkoi uudestaan toimimaan ihan vaan odottelulla. Pitskun Vehon huollostahan mäkin tämän toimintaohjeen sain...Taxana kirjoitti:Aika ei riitä. Yllä oli vihjettä siitä miten avainta pitää pikku hiljaa kääntää starttiasentoa kohti. En kyllä jaksa uskoa että muistia saisi noin elvytettyä.jussi70 kirjoitti:Eipä auttanut avaimen opettaminen, jätin virtalukkoon puoleksi tunniksi mutta yhtä tyhmä oli kun laittaessakin, ei kiertynyt enempää.
Tää on taas näitä Esson-baarissa juttuja.Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Onko kukaan hiljattain ostanut vastaavaa ja muistais hinnan? kysyin viimeksi käydessäni mekaanikolta ja hän sanoi että parin sadan euron hujakoilla...
Mulla on vara-avain hankittuna, mutta se on vielä koodaamatta. Tarkoitus oli lunastaa se vasta seuraavan huollon yhteydessä tiskiltä. Aika tyyriitähän nuo ruukaavat olemaan. Ei tullut hintaa pahemmin kyseltyä mutta veikkauksesi on lähellä oikeaa.
Pääsääntö on siis edelleen että kertaalleen koodattuja avaimia ei voi enää muuttaa mitenkään.
Henkka
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Tässä taitaa mennä osalla porukkaa "nukahtaneen" avaimen "herätys" ja avaimen ohjelmointi sekaisin. Tarkkaavaisuutta ennen kuin tyrmätään asiat.Henu kirjoitti:Niin, ken uskoo tai ei, mutta mulla ainakin avain alkoi uudestaan toimimaan ihan vaan odottelulla. Pitskun Vehon huollostahan mäkin tämän toimintaohjeen sain...Taxana kirjoitti:Aika ei riitä. Yllä oli vihjettä siitä miten avainta pitää pikku hiljaa kääntää starttiasentoa kohti. En kyllä jaksa uskoa että muistia saisi noin elvytettyä.jussi70 kirjoitti:Eipä auttanut avaimen opettaminen, jätin virtalukkoon puoleksi tunniksi mutta yhtä tyhmä oli kun laittaessakin, ei kiertynyt enempää.
Tää on taas näitä Esson-baarissa juttuja.Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Onko kukaan hiljattain ostanut vastaavaa ja muistais hinnan? kysyin viimeksi käydessäni mekaanikolta ja hän sanoi että parin sadan euron hujakoilla...
Mulla on vara-avain hankittuna, mutta se on vielä koodaamatta. Tarkoitus oli lunastaa se vasta seuraavan huollon yhteydessä tiskiltä. Aika tyyriitähän nuo ruukaavat olemaan. Ei tullut hintaa pahemmin kyseltyä mutta veikkauksesi on lähellä oikeaa.
Pääsääntö on siis edelleen että kertaalleen koodattuja avaimia ei voi enää muuttaa mitenkään.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Ei kai se auta muu kuin kokeilla vielä kaikkia näitä "jippoja" mitä on nyt kuultu. Kokeilen tuota tunnin parin kikkaa ja sitten tuota toimivan avaimen painamis niksejä...
Mutta tämä...Jos juttu on näin, että avaimen voi ohjelmoida vain kerran ja se on blanco uutena eli siuluton. Niin senhän voisi periaatteessa opettaa autoon kuin autoon, ei se taida ihan näin olla...
Mutta tämä...Jos juttu on näin, että avaimen voi ohjelmoida vain kerran ja se on blanco uutena eli siuluton. Niin senhän voisi periaatteessa opettaa autoon kuin autoon, ei se taida ihan näin olla...
W212
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Miksi ei ?jussi70 kirjoitti:Jos juttu on näin, että avaimen voi ohjelmoida vain kerran ja se on blanco uutena eli siuluton. Niin senhän voisi periaatteessa opettaa autoon kuin autoon, ei se taida ihan näin olla...
Silloinhan se sopii vain ja ainoastaan siihen yhteen autoon.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Juu volkkareissa ja audeissa on tollanen avain. Siitä saa lähettimen erikseen irrotettua, jos ja KUN se alkaa kettuilemaan. Ja tuolla aikasemmin juteltiin essonbaari -menetelmästä, niin siihen voin sanoa, että voi olla tottakin. Esim uudehkoon audi a6: seen kauko-ohjaimen koodaus käsin tapahtuu näin: Ovet ja ikkunat kiinni, koodattavan kauko-ohjaimen avain kuskin oven lukkopatruunaan ja käännetään myötäpäivään. eli ovet lukkoon. Pidetään sitä avainta siellä myötäpäivässä ja painetaan jompaa kumpaa nappia, sulku tai avaus. Jokaisen painokerran vilahtaa vilkut. Se tarkottaa sitä, että kuinka monenteen paikkaan se avain tallennetaan. Paikkoja on muistaakseni maksimissaan kuusi. Avot, homma tehty. Kauko toimii taas. (Rikkinäisiä kauko-ohjaimia ei saa elvytettyä, vaatii aina uuden ohjaimen, joskus voi olla pelkkä paristo himmeissä) Testerillä se siis yleensä tehdään mutta usein saadaan käsinkin homma tehtyä. Joskus ei testerillä suostu alkaa toimimaan niin sitten kokeillaan vielä käsin, ennenkuin tilataan uusi mukavuusjärjestelmän ohjainlaite. Semmosta...
Uudessa A4 täytyy koko avain tilata jos ei kauko pelaa, ei saa enää erikseen purettua lähetintä siitä. Halpaa lystiä. Ja meidän uudesta esittelyautosta jo meni pimeeksi yks lähetin. Hyviä vehkeitä sillä oli keritty ajamaan peräti 2500km.
Uudessa A4 täytyy koko avain tilata jos ei kauko pelaa, ei saa enää erikseen purettua lähetintä siitä. Halpaa lystiä. Ja meidän uudesta esittelyautosta jo meni pimeeksi yks lähetin. Hyviä vehkeitä sillä oli keritty ajamaan peräti 2500km.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Ei ollut tarkoitus astua kenenkään varpaille sori vaan. Esson baari koski tätä:
Totta himskatissa kaikki mahdolliset konstit on syytä käydä läpi ennen uuden avaimen tilaamista.
jonka ymmärsin tarkoittavan, että toimivalla avaimella on yritetty ohjelmoida risaa lähettämällä sille IR-koodia aivan kuin opetettavissa TV-kakeissa. Tuohan ei voisi toimia edes teoriassa, sillä koodi vaihtuu joka kerran avainta käytettäessä.Kuulin tuttavalta myös toisen ohjeen: Toimivalla avaimella auton ovet auki, sisään autoon ja tällä "nukahtaneelle avaimella kaksi painallusta ovet auki ja sitten virtalukkoon paikoilleen.
Totta himskatissa kaikki mahdolliset konstit on syytä käydä läpi ennen uuden avaimen tilaamista.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Tuo mulla oli mielessä:Bf109 kirjoitti:Volkkareissahan tuollainen on, onko siis mersussakin ollut?Taxana kirjoitti: Näiden lisäksi muistelisin jossain vaiheessa käytetyn sellaista Zippon kokoista ja muotoista avainta, jossa ohjainnapit ja sivusta napilla kääntyvä avain? Vai menikö taas aivan metsään...
Saatavuus oli ainakin 124, 129 ja 140 malleihin lisävarustekoodi 880, hintaan 9100 mk . Oli siinä kahdella avaimella hintaa kerrakseen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990