Nyt nousevat lämmöt hyvin, mutta olen pannut merkille jonkinlaisen lieveilmiön. Mielestäni öljynkulutus on noussut kuumemman termarin kanssa, jos ennen vei 1-1.5 litraa/10tkm, niin nyt vauhti olisi äkkiä laskien 2-2.5l/10tkm. Savutusta tms. ei ole havaittavissa. Auton seistyä maa/tallinpohja/asfaltti on aina puhdas, ei pieniäkään öljyvuotoja.
Tiedossa on, että venavarren kumit ovat piakkoin vaihtoon menossa, mutta voisiko kymmenisen astetta korkeampi käyntilämpötila vaikuttaa vanhojen kumien "läpipäästävyyteen"? Vai nouseeko öljynmenekki lämpötilan myötä - äkkiseltään ajatellen turhan viileä kone söisi öljyä hanakammin kuin oikeanlämpöinen.
OT: Viikonloppuna tuli pariin otteeseen ajeltua uuden talon katsantoon. Mikäpä siinä ajellessa, suoraa baanaa ovelta ovelle.
Vaan on se hurjaa - kun 40 km Treelta poispäin on täynnä, alkavat miespuolisten kulkijoiden pulisongit uhkaavasta paksuuntua ja muistuttaa muodoltaan kiekkomaalivahdin mailaa.
Päähineiden lipat pitenevät samassa suhteessa kuin housunpuntit kohoavat kohti polvia. Sininen tikkitakki tuntuu oleva asuste nro 1 vielä juhannukseen asti.
Melkoista meininkiä metsäkulmilla. Odotan vain kauhulla sitä hetkeä, kun lähellä virtaavan puron ylittävälle sillalle ilmestyy huonohkohampainen poika soittamaan banjoa....
