Aihe liittyy tiiviisti W126:n maalaus- ja alustarempaan, joka on nyt liki valmis. Suorituspaikkanakuntana toimi Nattari/Lentola siinä Kangasalan ja Tampereen rajalla.
Korjaamo hankki omistukseensa Mersun virallisen jousityökalun. Aluksi verme tuli pienemmillä laipoilla, jotka on tarkoitettu 201, 202 ja 124:n vietereille. Jälkitoimituksena saatiin isommat laipat, joilla sujuu 123:n , 126:n ja 140:n jousien vaihto. Koska pienempiä ei katsottu aiheelliseksi palauttaa, pajalla on nyt asianmukainen valmius (ainakin) kaikkien näiden mallien jousihommiin.
Työkalua ei ole tarkoitus lainailla ulos, mutta korjaamon edustajan läsnäollessa hommassa voi olla itse mukana ja väsäillä siinä sitten muutakin, ihan miten asiasta sovitaan. Pajalla sujuvat myös kaikki muut Mersurempat; nosturi, hitsaus- ja koneistusvermeet löytyvät. Asiantuntevaa apuvoimaa on saanteissa myös muihin väkästyksiin, jos oma osaaminen tai aika ovat kortilla. Tietenkin systeemi jotain maksaakin, mutta se on tilannekohtainen juttu.
Koska pajan omistaja itse on hyvin pitkälti muissa töissä, en toivomuksen mukaisesti laita tähän nyt mitään yhteystietoja, mutta ne saa minulta yyveenä, mikäli tarvista tulee.
Jousihommat yms. siististi ja vikkelään Treen seudulla
Jousihommat yms. siististi ja vikkelään Treen seudulla
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jep, kiitos tiedosta.
Vertailuksi, Venetmäki veloittaa 20€ per jousi työstä. Kaveri kertoi, että puristimen tappi/kara menee heillä paskaksi (kierteet) n. 7 kk:ssa (ei osannut tarkemmin sanoa montako rutistusta tuona aikana tehdään). KL:ssä tappi (onkohan MB:n originaali työkalu???) maksaa 500€, joten 25 rutistusta/7 kk menee pelkkiin kuluihin.Tietenkin systeemi jotain maksaakin, mutta se on tilannekohtainen juttu.