Paikkamaalaukset/ ruostepaikat
Spraymaalit ovat huokoista ja niistä kosteus kyllä menee läpi ennenpitkää, parhaita maaleja ovat 2-komponenttiset, niitä voi maalata myös pensselillä tai sitten joku näppärä jätkä ostaa halvan kynäruiskun ja maalaa sillä pikkupaikkoja.
Kun hioo peltiä, tulisi varoa ettei pelti ohene tarpeettomasti ainakaan alueilta missä ei ole ruostetta. Hyvän lopputuloksen saamiseksi on tärkeää että ruostetta ei jää yhtään uuden maalipinnan alle tai ruoste voi puhjeta uudelleen. Maalinpoistoaineet ovat ihan käteviä ja ihan käsihiomapaperit.
Kun hioo peltiä, tulisi varoa ettei pelti ohene tarpeettomasti ainakaan alueilta missä ei ole ruostetta. Hyvän lopputuloksen saamiseksi on tärkeää että ruostetta ei jää yhtään uuden maalipinnan alle tai ruoste voi puhjeta uudelleen. Maalinpoistoaineet ovat ihan käteviä ja ihan käsihiomapaperit.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
En jaksanut lukea koko ketjua sanasta sanaan, joku on saattanut jo asiasta mainitakkin, mutta jos nyt preparoidaan vaikka pyöränkaaria ja on aihetta olettaa tai silmin havaittavissa siinä olevan pienenkin reiän on todella tärkeää suojata se myös altapäin. Kitissä on finni parissa päivässä jos siihen pääsee kosteutta. Itse olen laittanut happomaalia takapuolellekin jonka jälkeen joku paksu massa ja massan kuivuttua vielä vaseliinia ettei vesi mene läpi. Aika toivotonta hommaahan tuo hapanneen pellin kanssa turaaminen on. 

Jokunen vuosi sitten ostin SEO:lta pyrmon rost-off sprayta joka oli läpinäkyvä ruosteenestopohjamaali. Tavara oli erittäin pätevää. Vuoden -77 accordin paikat maalattiin sillä seurauksella että maalari sai turkasen kovan päänsäryn ja paljas metalli meni ensin punertavaksi, sitten kirkkaan siniseksi ja myöhemmin mustaksi.
Maalia kokeiltiin rankan ruostekerroksen päälle, ruoste veti mustaksi.
Auto oli noin 7kk pelkän rost-offin varassa ennen ylimaalausta eikä siihen mennessä edes ne puhdistamatonta ruostetta sisältäneet konepellin helmat olleet lähteneet ruostumaan uudelleen.
Maali oli kallista ja loppui kaupasta, säilytin viimeistä spraypulloa kuin aarretta.
Pyysin SEO:a tilaamaan ainetta lisää, sitä tulikin puolen vuoden päästä. Saman niminen aine, eri hajuinen eikä pitänyt enää ruostetta.
Nimim. olis kiva tietää mitä se maali oli ja mistä sitä saa.
Maalia kokeiltiin rankan ruostekerroksen päälle, ruoste veti mustaksi.
Auto oli noin 7kk pelkän rost-offin varassa ennen ylimaalausta eikä siihen mennessä edes ne puhdistamatonta ruostetta sisältäneet konepellin helmat olleet lähteneet ruostumaan uudelleen.
Maali oli kallista ja loppui kaupasta, säilytin viimeistä spraypulloa kuin aarretta.
Pyysin SEO:a tilaamaan ainetta lisää, sitä tulikin puolen vuoden päästä. Saman niminen aine, eri hajuinen eikä pitänyt enää ruostetta.

Nimim. olis kiva tietää mitä se maali oli ja mistä sitä saa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: La 20.11.2004 10:46
Myös tuo useiden alimpaan helvettiin kiroama biltema
myy monienmielestä, itseni mukaan lukien suht asiallista "ruosteenpysäyttäjää" Aine on muistaakseni 200ml muovipurkissa, väriltään sellaista vaaleaa ja muuttuu ruosteen päällä/ruosteen kanssa mustaksi muovimaiseksi kalvoksi. On biltema tuotteeksi arvokasta ~9e purkki, mutta ainakin omissa tieteellisissä kokeissa(japsien lokarinkaaret) kitin alle levitetttynä on pysäyttänyt ruosteen pitkäksi aikaa(vuosiksi), eli jos ja kun hionnan jälkeen jää pieniä ruostepilkkuja peltiin, niin kyseinen aine estää sen leviämisen ja kitin /maalin pullistelu. Tieteenkään oikein tehtyjen korjausten alle ei jää lainkaan ruostetta, mutta käytännössä noiden porakonehiontojen ym. jälkeen pellin pintaan jää aina pienenpieniä kuoppamaisia ruostepisteitä. Taustapuolen suojaus todella tärkeää kuten jo aiemmin useasti mainittukin. Itsellä talven aikaan edessä W126:n jälkiasennus pikkuvilkkujen vuoksi lokarinreiän reunojen korjaus edessä, ensin hionta porakoneteräsharjalla, sitten tuo bilhelveten ruosteenpysäyttäjä, hieno kitti ja joko kynäruiskulla tai sprayllä oma väri +lakka moneen kertaan. Sprayt ovat tuollaisiin pikkukorjauksiin mielestäni mainettaan paremmat kun tekee huolella ja vetää lakkaa ainakin 6-8 kertaa että saa varmasti tiiviin ja kiiltävän kalvon päälle, sävyero tosin jää väistämättä, kuten jää aina paikkamaalatessa, ei ainakaan vielä ole tullut vastaan paikkaa jota en olisi huomannut puhtaasta autosta auringon paisteessa tarkasteltaessa.

ex W124 200D
ex W126 280SE
W201 2,6l sportline
ex W126 280SE
W201 2,6l sportline
lisää aiheesta....
Työlista vaikuttaa hyvältä....
Kitti tulee tosiaan mahdollisimman puhtaalle pellille. Eli jos se on hapolla
käsitelty, niin ainahan se on sitten puhtaampi.
Kiittiä kannattaa ostaa automaalamosta, tai liikkeestä joka myy automaaleja. Siten voi varmistaa sen, että kitti on mahdollisimman laadukasta.
Kitissä laatu tarkoittaa : tarttuvuutta, kestävyyttä ja joustavuutta, sekä myös
hiottavuutta. Kitti ei saa olla liian kova tai pehmeä hiottavaksi.
Hiomatarvikkeet kannattaa ostaa myös ammattiliikkeestä, olen huomannut,
että niissä on suuri ero. "Halpahallin" santapaperilla 'pari pyyhkäisyä', ja
se on lopussa...
On olemassa myös pohjamaaleja joiden päälle voi kitata, mutta varmista tämä aina myyjältä. ( esim. 2-Komponentti Epoxi ).
Mutta....tuo spraymaalaus
Mielestäni spaymaalit sopivat vain toissarvoisiin kohteisiin, eivätkä auton
kylkeen. Mutta ei hätää - automaaliliikkeissä on myynnissä käteviä
apuvälineitä : lasipurkki, johon saadaan vaihdettavia ponneaine patruunoita.
Tekniikka on sinänsä spray tyyppinen, mutta etuna on se että voi käyttää
kunnollisia automaaleja. Auton väriä voi tilata vaikkapa 100 grammaa
sävytettäväksi. Siihen sitten oikeat ohenteet ja kovete. Näin syntyy pintaa
jossa on kestoa ja ominaisuuksia - siinä missä muussakin maalipinnassa.
Tällaisen purkin avulla maalailin ja fixailin paljonkin, kunnes sitten lopulta
ostin pikku kompuran ja ruiskun, jolla voi sitten maalata jo isompaakin
pintaa.
Kitti tulee tosiaan mahdollisimman puhtaalle pellille. Eli jos se on hapolla
käsitelty, niin ainahan se on sitten puhtaampi.
Kiittiä kannattaa ostaa automaalamosta, tai liikkeestä joka myy automaaleja. Siten voi varmistaa sen, että kitti on mahdollisimman laadukasta.
Kitissä laatu tarkoittaa : tarttuvuutta, kestävyyttä ja joustavuutta, sekä myös
hiottavuutta. Kitti ei saa olla liian kova tai pehmeä hiottavaksi.
Hiomatarvikkeet kannattaa ostaa myös ammattiliikkeestä, olen huomannut,
että niissä on suuri ero. "Halpahallin" santapaperilla 'pari pyyhkäisyä', ja
se on lopussa...
On olemassa myös pohjamaaleja joiden päälle voi kitata, mutta varmista tämä aina myyjältä. ( esim. 2-Komponentti Epoxi ).
Mutta....tuo spraymaalaus

Mielestäni spaymaalit sopivat vain toissarvoisiin kohteisiin, eivätkä auton
kylkeen. Mutta ei hätää - automaaliliikkeissä on myynnissä käteviä
apuvälineitä : lasipurkki, johon saadaan vaihdettavia ponneaine patruunoita.
Tekniikka on sinänsä spray tyyppinen, mutta etuna on se että voi käyttää
kunnollisia automaaleja. Auton väriä voi tilata vaikkapa 100 grammaa
sävytettäväksi. Siihen sitten oikeat ohenteet ja kovete. Näin syntyy pintaa
jossa on kestoa ja ominaisuuksia - siinä missä muussakin maalipinnassa.
Tällaisen purkin avulla maalailin ja fixailin paljonkin, kunnes sitten lopulta
ostin pikku kompuran ja ruiskun, jolla voi sitten maalata jo isompaakin
pintaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Tsekatkaa ton firman tuotteita, varsinkin toi POR-15 ja Chassis Coat Black antaa alustaan ja niiden osiin todella hyvän suojan ruostetta vastaan frhttp://www.mobitive.com/
Jos laitatte kittiä paljaalle pellille niin muistakaa karhentaa se pelti muuten korkkaa heti irti pakkelit,sama homma myös pohjamaalille (jos kova sileä pinta esim.epoksi) karhennukseen soveltuu hyvin rälläkkään saatavalla fiiberi laikka,samalla lähtee myö ruosteet helposti
paksut pakkeli kohdat pitää alustaa lasikuidulla jotta kestävät halkeilematta!
muovikittiä käyttävät monet ammatti maalaritkin,eikä se ole nyt niin v.stä hioa jos on oikeanlaiset vehkeet
tästä maalauksesta voisi tarinoida vaikka kuinka,mutta väitän että kaikista vaativin osa tulee siinä kun sitä kittiä uvetaan hiomaan "peiliksi" ennen maalausta
itse on tullut noita maalaus hommia tullu tehtyä jonkin verran ja neuvvon kyllä mieluusti missä osaan!
on muuten tällä hetkellä testissä yks ruosteen päälle maalattavissa oleva ruosteen estomaali, puhdistelin JO ruostuneen rauta kappaleen teräsharjala ja maalasin sen puoliksi.
ensi kesänä tulee vuosi täyteen tuolle maalatulle kappaleelle säiden armossa
tarkoitus olisi tehdä laajempikin kokeilu noilla ruosteen estomaaleilla miten ne käytännössä kestävät

paksut pakkeli kohdat pitää alustaa lasikuidulla jotta kestävät halkeilematta!
muovikittiä käyttävät monet ammatti maalaritkin,eikä se ole nyt niin v.stä hioa jos on oikeanlaiset vehkeet

tästä maalauksesta voisi tarinoida vaikka kuinka,mutta väitän että kaikista vaativin osa tulee siinä kun sitä kittiä uvetaan hiomaan "peiliksi" ennen maalausta

itse on tullut noita maalaus hommia tullu tehtyä jonkin verran ja neuvvon kyllä mieluusti missä osaan!
on muuten tällä hetkellä testissä yks ruosteen päälle maalattavissa oleva ruosteen estomaali, puhdistelin JO ruostuneen rauta kappaleen teräsharjala ja maalasin sen puoliksi.
ensi kesänä tulee vuosi täyteen tuolle maalatulle kappaleelle säiden armossa

tarkoitus olisi tehdä laajempikin kokeilu noilla ruosteen estomaaleilla miten ne käytännössä kestävät

ML W164
- Kakkosnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Alkoi tuo aurinko paistamaan nii taas huomasi olevansa auton kimpussa. Aloin hiomaan takaluukun alta paljastivaa 2 kertaa 3 cm ruosteläikkää. Se vaan jatkuu kettumaisesti ikkunan tiivisteitten alle, mistä sitä on mahdotonta hioa täysin kirkkaaksi jne. Kuinka nopeasti/varmasti alkaa kukkimaan uudestaan jos jää pieniä ruostepisteitä? Ja onko joku muukin joutunut noiden tiivisteitten kanssa pelleilemään?
- Kakkosnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke 26.10.2005 09:13
- Paikkakunta: Helsinki
Terve!
Mielenkiinnolla luin koko ketjun läpi. Tarkoitus olisi ruostesuojata oman W123 300TD:n pyöränkotelot ja alusta. Tarkoitus olisi myös ostaa muovilokarit. Mutta asiaan:
Kotikonstein olisi tarkoitus tehdä seuraavaa:
- Alustan ja pyöränkotelojen pesu painepesurilla + liuotinpesuaineella
- Rälläkällä johon kiinnitetty harjaslaikka (ei varmaan oikea termi) vetää lokareista ja alustasta suurimmat kököt pois
- Pyöränkoteloihin kotelonsuoja-ainetta
- Alustaan siveltävät massat
Ongelmat koskevat seuraavia asioita:
- Pesun jälkeinen kuivatus on kotikonstein vähän hankalaa, lähinnä olen keksinyt kuumailmapuhaltimen jättämisen auton viereen ja / tai auton ollessa nosturin päällä (tuttu on duunissa korjaamolla josta saisi ehkä viikonlopuksi vuokrattua tilaa) kuumailmapyssy kädessä kierrellä paikkoja läpi. Kuulostaako täysin hölmöltä?
- Siveltäviä massoja on moni haukkunut. Olisiko täysin absurdi ajatus vetää kotelonsuoja-ainetta pohja täyteen?
- Jos kuitenkin käytän massaa, mitä pitäisi tehdä jos on enemmän ruosteessa oleva kohta, josta esim. teräsharjalla tai skraballa vetää ruosteet pois, miten sen käsittelen? Onko esim. Bilteman "kehuttu" tökötti / Noverox tai vast. kova sana? Sitä pintaan + kotelonsuoja + massa? Puhutaan siis alustasta.
- Jos alustaa pääsee hitsaamaan, hitsatulle pellille 2K-primeri ja sit suoja-aine? Vai? Tai esim. Bilteman valkoinen mönjä ja sitten suoja-aine?
Keväämmällä olisi tarkoitus alkaa pintapeltiprojekti. Muunmuassa takaluukku. Ellei tule hankittua parempaa takaluukkua. Etuoven ja lokarin välisessä osassa peltiä mm. maali kupruillut, pesun jälkeen paljastui n. 0,5 x 4 cm kokoinen reikä. Eli sisältäpäin ruostunut, maali vain rapisi pois. Miten hitsauksen / uuden peltiosan hankkimisen jälkeen pelti suojataan? Toiselle puolelle maalauksen esityöt (primeri+pintamaali+lakka) mutta mitä toiselle puolelle?
- Ketjussa oli mainittu mahdollisuudesta pintamaalin sivelyyn siveltimellä. Miten primeri? Voiko käyttää sprayprimeriä? 2K-primereitä ei varmaankaan saa spraypulloissa? Kuinka monta kerrosta primeriä pitää laittaa ennen maalia? Entä lakkaa?
-
Mielenkiinnolla luin koko ketjun läpi. Tarkoitus olisi ruostesuojata oman W123 300TD:n pyöränkotelot ja alusta. Tarkoitus olisi myös ostaa muovilokarit. Mutta asiaan:
Kotikonstein olisi tarkoitus tehdä seuraavaa:
- Alustan ja pyöränkotelojen pesu painepesurilla + liuotinpesuaineella
- Rälläkällä johon kiinnitetty harjaslaikka (ei varmaan oikea termi) vetää lokareista ja alustasta suurimmat kököt pois
- Pyöränkoteloihin kotelonsuoja-ainetta
- Alustaan siveltävät massat
Ongelmat koskevat seuraavia asioita:
- Pesun jälkeinen kuivatus on kotikonstein vähän hankalaa, lähinnä olen keksinyt kuumailmapuhaltimen jättämisen auton viereen ja / tai auton ollessa nosturin päällä (tuttu on duunissa korjaamolla josta saisi ehkä viikonlopuksi vuokrattua tilaa) kuumailmapyssy kädessä kierrellä paikkoja läpi. Kuulostaako täysin hölmöltä?
- Siveltäviä massoja on moni haukkunut. Olisiko täysin absurdi ajatus vetää kotelonsuoja-ainetta pohja täyteen?
- Jos kuitenkin käytän massaa, mitä pitäisi tehdä jos on enemmän ruosteessa oleva kohta, josta esim. teräsharjalla tai skraballa vetää ruosteet pois, miten sen käsittelen? Onko esim. Bilteman "kehuttu" tökötti / Noverox tai vast. kova sana? Sitä pintaan + kotelonsuoja + massa? Puhutaan siis alustasta.
- Jos alustaa pääsee hitsaamaan, hitsatulle pellille 2K-primeri ja sit suoja-aine? Vai? Tai esim. Bilteman valkoinen mönjä ja sitten suoja-aine?
Keväämmällä olisi tarkoitus alkaa pintapeltiprojekti. Muunmuassa takaluukku. Ellei tule hankittua parempaa takaluukkua. Etuoven ja lokarin välisessä osassa peltiä mm. maali kupruillut, pesun jälkeen paljastui n. 0,5 x 4 cm kokoinen reikä. Eli sisältäpäin ruostunut, maali vain rapisi pois. Miten hitsauksen / uuden peltiosan hankkimisen jälkeen pelti suojataan? Toiselle puolelle maalauksen esityöt (primeri+pintamaali+lakka) mutta mitä toiselle puolelle?
- Ketjussa oli mainittu mahdollisuudesta pintamaalin sivelyyn siveltimellä. Miten primeri? Voiko käyttää sprayprimeriä? 2K-primereitä ei varmaankaan saa spraypulloissa? Kuinka monta kerrosta primeriä pitää laittaa ennen maalia? Entä lakkaa?
-
Mutterimontun menninkäinen.
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
"Teppo L", miten kävi tässä testissä ?!Teppo L kirjoitti: on muuten tällä hetkellä testissä yks ruosteen päälle maalattavissa oleva ruosteen estomaali, puhdistelin JO ruostuneen rauta kappaleen teräsharjala ja maalasin sen puoliksi.
ensi kesänä tulee vuosi täyteen tuolle maalatulle kappaleelle säiden armossa![]()
tarkoitus olisi tehdä laajempikin kokeilu noilla ruosteen estomaaleilla miten ne käytännössä kestävät
Nimim. Autoaan ruostekorjaamassa oleva työkaluton/-kyvytön amatööri ...
Tässäpä on kuvia projektista, massattu ihan pensselillä:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/kaari1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/kaari2.jpg
Tuo yksi paikka on aika vanha eikä yhtä tyylikäs kuin uudemmat paikat
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/kaari1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/kaari2.jpg
Tuo yksi paikka on aika vanha eikä yhtä tyylikäs kuin uudemmat paikat

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tankin kunnostusta:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/tankki1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/tankki2.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/tankki1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/tankki2.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
pussillinen uusia konsteja
Tullut tänä kesänä kokeiltua uutena konstina hiekkapuhallusta ja tuollaista pensselillä siveltävää ainetta ensimmäisenä pintana ennen tavallista ruosteenestomaalia ja kotelonsuoja-ainetta:
http://www.scanferro.fi/infoa_sinkist%C3%A4.asp
Onkohan muilla kokemuksia Zingasta?
Hiekkapuhalluksesta tuli opittua, että peltejen puhalteluun riittää aika vaatimattomat välineet. Hiekkapuhalluspistoolilla jollain 4 kw moottoritehoisella kompressorilla sujuu aika kivasti 3 mm ilmasuuttimella. Painetta hyvä olla joku 10 bar. Esim. ovien alareunojen puhdistaminen onnistuu hyvin.
Raskaampien rakenteiden kunnollinen puhaltaminen vaatii enemmän tehoa ja siinä saisi olla apuna paineistettu hiekkapuhalluslaite. Sopiva suutinkoko ollee jotain 6 millisestä eteenpäin. Ilmaa menee suuttimesta ympyrän pinta-alan ja paineen mukaan. Jos suutin muuttuu 3 millisestä, 6 milliseksi, ilman tarve samalla paineella nelinkertaistuu. 12 millisellä puhuttaisiin jo 16 kertaisesta ilman tarpeesta 3 milliseen verrattuna.
Jos puhdistettavat pinta-alat on pieniä, pärjää pienellä suuttimella, pienillä letkuilla ja kompressorilla.
Hiekkaa tuppaa tunkeutumaan joka paikkaan ja sen putsaaminen voi olla hankalaa ja onnistuu esim. vesiletkulla tai paineilmalla vaihtelevalla menestyksellä.
Painepesuriin yhdistettävistä hiekkapuhallusvehkeistä olisi kiinnostava kuulla lisää - minkätehoisilla vehkeillä saa kunnolla hiekkapuhallettua esim. vanteet? Itse veikkaisin, että ilmalla toimittaessa joku 8 millin suutinkoko olis sopiva siihen käyttöön ja pienemmälläkin onnistuu, mutta hitaammin.
http://www.scanferro.fi/infoa_sinkist%C3%A4.asp
Onkohan muilla kokemuksia Zingasta?
Hiekkapuhalluksesta tuli opittua, että peltejen puhalteluun riittää aika vaatimattomat välineet. Hiekkapuhalluspistoolilla jollain 4 kw moottoritehoisella kompressorilla sujuu aika kivasti 3 mm ilmasuuttimella. Painetta hyvä olla joku 10 bar. Esim. ovien alareunojen puhdistaminen onnistuu hyvin.
Raskaampien rakenteiden kunnollinen puhaltaminen vaatii enemmän tehoa ja siinä saisi olla apuna paineistettu hiekkapuhalluslaite. Sopiva suutinkoko ollee jotain 6 millisestä eteenpäin. Ilmaa menee suuttimesta ympyrän pinta-alan ja paineen mukaan. Jos suutin muuttuu 3 millisestä, 6 milliseksi, ilman tarve samalla paineella nelinkertaistuu. 12 millisellä puhuttaisiin jo 16 kertaisesta ilman tarpeesta 3 milliseen verrattuna.
Jos puhdistettavat pinta-alat on pieniä, pärjää pienellä suuttimella, pienillä letkuilla ja kompressorilla.
Hiekkaa tuppaa tunkeutumaan joka paikkaan ja sen putsaaminen voi olla hankalaa ja onnistuu esim. vesiletkulla tai paineilmalla vaihtelevalla menestyksellä.
Painepesuriin yhdistettävistä hiekkapuhallusvehkeistä olisi kiinnostava kuulla lisää - minkätehoisilla vehkeillä saa kunnolla hiekkapuhallettua esim. vanteet? Itse veikkaisin, että ilmalla toimittaessa joku 8 millin suutinkoko olis sopiva siihen käyttöön ja pienemmälläkin onnistuu, mutta hitaammin.
Paha ruostepaikka pystärissä on tulipelti:
Ja tämä on vain kuskin puolelta, myös lämppärin alta on ruostunut iso pala, eli auto voi olla pahimmillaan melkein kokonaan katki
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/voivittu.jpg
Ja tämä on vain kuskin puolelta, myös lämppärin alta on ruostunut iso pala, eli auto voi olla pahimmillaan melkein kokonaan katki

http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/voivittu.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
helppo
Helppo kuitenkin korjata kun se noin hyvin esillä.Muffler kirjoitti:Paha ruostepaikka pystärissä on tulipelti:
]

Re: lisää aiheesta....
Vaihtoehtoisesti mm. Spies Heckeriltä löytyy myös 2K kirkaslakkaa spraypurkissa. Purkissa on erillinen kovetinpatruuna, joka rikotaan purkin sisään ennen ruiskutusta.Henry V. kirjoitti: Mutta....tuo spraymaalaus![]()
Mielestäni spaymaalit sopivat vain toissarvoisiin kohteisiin, eivätkä auton
kylkeen. Mutta ei hätää - automaaliliikkeissä on myynnissä käteviä
apuvälineitä : lasipurkki, johon saadaan vaihdettavia ponneaine patruunoita.
Tekniikka on sinänsä spray tyyppinen, mutta etuna on se että voi käyttää
kunnollisia automaaleja. Auton väriä voi tilata vaikkapa 100 grammaa
sävytettäväksi. Siihen sitten oikeat ohenteet ja kovete. Näin syntyy pintaa
jossa on kestoa ja ominaisuuksia - siinä missä muussakin maalipinnassa.
Yksi mahdollisuus, jonka Jorma-K myös mainitsi, on pyytää maaliliikettä purkittamaan akryylimaalin kovettimineen. Yleensä he sanovat ensin, ettei niin voi tehdä. Mutta pyytämällä tuo on tähän asti onnistunut. Valmiiksi sekoitettu 2K-akryyli säilyy spraypurkissa ruiskutuskelpoisena 2-3 päivää. On sitten aivan eri kamaa kuin ns. akryyli, jota sprayna tavallisesti myydään!
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Huomasin että motonetistä löytyi myös minun autoniväristä spraymaalia,joka on suorastaan ihme.Eli spray maali oli motip merkkistä keväällä tarttisi ehkä hiukan lokareiden reunoja kunnostella ja maalailla.Niin kaipa se onnistuu tällä spraylläkin?Kirkaslakkaa suosittelivat päälle.Onko kukaan maalannut PENSSELILLÄ näitä paikkamaalauksia ja oikein pintaväriä?
Niin ja voisko joku laittaa tänne sen linkin mistä löytyy mersunvärikartta.Omani on 702
Niin ja voisko joku laittaa tänne sen linkin mistä löytyy mersunvärikartta.Omani on 702
Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL