Milläs toverit on puhdistelleet aluvanteita? Tiskiharja ja Wurthin pineline eivät näköjään tehoa kiinni karstoittuneeseen jarrupölyyn. Onko tiedossa kovempia myrkkyjä joilla voisi kokeilla hommaa vahingoittamatta lakkaa? On joku Mulquisti jättänyt 247 viimeistä pesua väliin noissa eukon auton "simpukka"-vanteissa . Ei viitsisi patapataakaan käyttää kun se lakka saa silloin aivan varmasti kyytiä.
Kerran kokeilin vaihteeksi oikeata aluvanteiden puhdistusainetta ja se teki erittäin kirkasta jälkeä, kolot pitäisi putsata hammasharjalla mutta se on aika masokistista hommaa.
Muffler kirjoitti:Kerran kokeilin vaihteeksi oikeata aluvanteiden puhdistusainetta ja se teki erittäin kirkasta jälkeä, kolot pitäisi putsata hammasharjalla mutta se on aika masokistista hommaa.
Parasta aikaa kuuraan tiskiharjalla niitä kerpeleen reikiä , lieköhän se vanteenpuhdistusaine liuotinta kummempaa? Ei satu tuoteselostetta olemaan käsillä jos vilkaisisit? Tällä tahdilla niistä tulee puhtaat juhannuksen tienoilla, mekaaninen hankaus poistaa muutaman kökkäreen sillointällöin . Pitää varmaan arkena etsiä sitä myrkkyä, ja samalla pölisemättömät jarrupalat ainakin eteen .
JTG kirjoitti:Itse hinkkasin joskus ksyleenillä, en tiedä sitten miten huonoa tekee vanteen pinnalle... Mutta tahrat kyllä lähti liukkaasti, pinttyneimmätkin.
JTG kirjoitti:Itse hinkkasin joskus ksyleenillä, en tiedä sitten miten huonoa tekee vanteen pinnalle... Mutta tahrat kyllä lähti liukkaasti, pinttyneimmätkin.
Ksyleeni? Kuka kirjoittaa reseptin?
Hae kaupasta esim. Würthin Acryl Cleaner- merkkistä mömmöä.
Se on suurimmaksi osaksi ksyleeniä.
Itse olen käyttänyt Microsol maxi merkkistä liuotin ainetta n. 50% seoksella. Eipä ole tarvinnu paljon hangata vaan kevyt pyyhkäisy harjalla riittää. Joissakin vanteissa on jäänyt se pesu ainakin 246 kertaa väliin. ja silti on lähtenyt.
Ammattilaiset käyttää Alu-cleaneriä, eli laimennettua happoa se on kovaa tavaraa: kihinä käy vaan kun sitä vetää pensselillä eikä tarvitse hinkata... Täytyy vaan muistaa vetää saippuat perään että tasaa ph arvot. Samalla hapolla saa hienosti valkoisesta autosta rumat ruosteläiskät pois... Ainakin hetkeks, vanha auto-jobbarin kikka.
asetoni ei ainakaan ole mikään hellä värkki vanteille.....
Eräs tuttava puhdisti toyotansa aluvanteita asetonilla, olihan siinä sitten naurussa pitelemistä kun kaverikin huomas mitä lakalle tapahtui :lol:
stanger kirjoitti:asetoni ei ainakaan ole mikään hellä värkki vanteille.....
Eräs tuttava puhdisti toyotansa aluvanteita asetonilla, olihan siinä sitten naurussa pitelemistä kun kaverikin huomas mitä lakalle tapahtui
Ämmäthän poistavat kynsilakkaa asetonilla, liuottaa tehokkaasti. On kyllä tosiaan vihonviimeinen veto laittaa sitä millekään maalatulle pinnalle .