Väyrysen ovi paneelin irroitus.....
- pelimies888
- Sisäänajossa
Väyrysen ovi paneelin irroitus.....
Elikkä minulla on mersu E 220d -97...... olisin laittamassa siihen etu oviin 6 tuumaisia kaiuttimia,alku peräisten tilalle......mutta kuinka oven ala reunasta saa sen paneelin irti????.....kun kangottaa en tohdi ettei hajoa........ja reikiäkään en viitsi tehdä siihen koska sitte autoa myydessä siihen jäis isot reiät.....jos joku on irrottanu noita ennenki ehjinä niin kertokaa miten........koko ovi paneelia en myöskään tohdi irroittaa koska sielä on airbag:it.........apua!!! 

Ovi paneeli irrotetaan tuossa mallissa näin: Irrota oven sisäkahvan muovi suojus ja lopuksi koko kahva sekä lasin nostimen veivi, jos on. Veivi irtoaa, kun kangottaa suoja muovikuorta "nupista" poispäin ja irrottaa sen kokonaan, niin veivin saa käteen. Irrota oven lukkosalvan muovi suojus. Muistaakseni SRS merkin alla on vielä yksi ristipäinen ruuvi, irrota se. Sitten ovipahvia kiskastaan terävästi suoraan ulospäin, niin se irtoaa. Se on periaatteessa kartiomaisilla lukitusnastoilla lukittuna oven sisäpeltiin. Itse irrotan aina alareunan ensin ja sitten nasta kerrallansa nyin sitä irti. Helppoa kuin heinän teko!!!!
Tämä kannattaa tehdä vain kun ovi on lämmin. Muuten nastoista ei ole jäljellä kuin pienet tyngät. Eikä sitä sivuairbag:iä tarvitse pelätä, se on kiinni ovessa, ei ovipahvissa.
Tämä kannattaa tehdä vain kun ovi on lämmin. Muuten nastoista ei ole jäljellä kuin pienet tyngät. Eikä sitä sivuairbag:iä tarvitse pelätä, se on kiinni ovessa, ei ovipahvissa.
- pelimies888
- Sisäänajossa
E300TD kirjoitti:Ovi paneeli irrotetaan tuossa mallissa näin: Irrota oven sisäkahvan muovi suojus ja lopuksi koko kahva sekä lasin nostimen veivi, jos on. Veivi irtoaa, kun kangottaa suoja muovikuorta "nupista" poispäin ja irrottaa sen kokonaan, niin veivin saa käteen. Irrota oven lukkosalvan muovi suojus. Muistaakseni SRS merkin alla on vielä yksi ristipäinen ruuvi, irrota se. Sitten ovipahvia kiskastaan terävästi suoraan ulospäin, niin se irtoaa. Se on periaatteessa kartiomaisilla lukitusnastoilla lukittuna oven sisäpeltiin. Itse irrotan aina alareunan ensin ja sitten nasta kerrallansa nyin sitä irti. Helppoa kuin heinän teko!!!!
kiitos kiitos!!!!!!!! Toiovottavasti nyt onnistuu.......
Itse taisin saada joskus ohjetta ottaa akun kenkä irti ja odotella n. 10 min ennen pahvin irrotusta, jotta ei ainakaan ne bägit tule silmille. Enpäs tiedä sitten onko näin, mutta varmuuden vuoksi...E300TD kirjoitti:Tämä kannattaa tehdä vain kun ovi on lämmin. Muuten nastoista ei ole jäljellä kuin pienet tyngät. Eikä sitä sivuairbag:iä tarvitse pelätä, se on kiinni ovessa, ei ovipahvissa.
E290 '98 (S210)
Eli kun kaikki ylimääräinen on revitty ovesta irti, niin itse ovipahvi irtoaa samaan tyyliin kuin esim. 123:ssa?..E300TD kirjoitti: Sitten ovipahvia kiskastaan terävästi suoraan ulospäin, niin se irtoaa. Se on periaatteessa kartiomaisilla lukitusnastoilla lukittuna oven sisäpeltiin. Itse irrotan aina alareunan ensin ja sitten nasta kerrallansa nyin sitä irti. Helppoa kuin heinän teko!!!!
w115,123,124,126,140, 210 yms.