Alipaineletkut E280 TE

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 02.09.2003 12:47
Paikkakunta: Kotka

Alipaineletkut E280 TE

Viesti Kirjoittaja tikkanen »

Ohjauspyörän kohdalla konehuoneessa oli alipaineletku poikki. Löysin kaksi mustaharmaata letkunpäätä joissa oli kumiliittimet. Moottorin käydessä imua tuntuu vain katkenneessa letkussa. Haaroitin puuttuu katkenneesta imuletkusta. Pitäisikö ostaa haaroitin ja kytkeä imuletku niihin kahteen mustaharmaaseen letkuun ?
Kaikki tuntuu toimivan ja moottori käy tosi nätisti, mutta en usko moottoritilan pursuavan turhia letkuja, joten kai niillä joku tarkoitus on ?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Terve.

En usko, että letkujen kytkemisestä on mitään haittaa. Mihin letkujen päät menevät? Oletko varma, että yksi letku haarautuu kahdeksi; ettei vaan ole toista irtonaista letkua jossain?

Itse löysin 230 E:stä irtonaisen letkun imusarjan alta (irronnut ehkä ohjausta tiukatessa). Toinen pää oli kiinni sähköventtiilissä joka meni valojen korkeussäädölle päin, mainitsemasi "kumiletkuliitin" taas oli kiinteänä alipainekellossa huohotinletkustossa. Tuikkasin letkun kiinni ja katso: mitään ei tapahtunut. Kone kävi yhtä nätisti kuin aiemminkin.

Oletan, että autosi on joko W124 tai W210? Onhan niissä toki paljon enemmän hienompaa tekniikkaa, joka käyttää alipainetta hyväkseen, mutta en usko systeemien menevän sekaisin. Ja saahan sen letkun aina irti :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin