230e mersun bensan syönti
230e mersun bensan syönti
mooikkka!! olen tossa aiemmin ihmetelly tota bensan syöntiä kun maantiellä hörppii noin 15l 100km (-10) ja nyt kun ilmat lämpeni niin kulutus putos ku seinään noin 10l 100km(+4) voiko koneessa olla joku lämpöanturi joka ei oikein ota toimiakseen pakkasella? auto 230e vm86 ja automaatti (ei kattia)
Polttoaineena 98Terppa2 kirjoitti:juu omituista on!! auto oli veholla kulutuksen takia ja ei ne siellä mitään erikoista huomannut pikkasen kävi rikkaalla ja säätivät vähän jos mulle on vaan sattunut tälläinen isompi ruokainen mese

http://www.neste.fi/attachment.asp?path=791;1291;1470
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kannattaa sitä ainakin koittaaTerppa2 kirjoitti:pitää varmaan koittaa nesteen bensaa olen melkeen aina tankannu jetillä

Täältäkin foorumilta löytyy varmasti minun lisäkseni niitä "mittarimatoja" joidenka mielestä JETin ja ST1:sen bensaa vaan yksinkertaisesti palaa enemmän, vaikka ajotavassa tai olosuhteissa ei tapahtuisikaan mitään muutosta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kannattaa kattoo lisäilmaluisti ja lämpimäksikäyntisäädin.
faktaa: Lisäilmaluistin ohitusputken poikkipinta-alaa ohjaa reikälevy, jota käyttää bimetallijousi. Tämän reikäkevyn aukon pinta-ala säätyy bimetallijuosen lämpötilasta riippuen siten, että kylmänä on suurempi pinta-ala avoinna ja moottori saa enemmän ainetta. Moottorin lämmetessä pinta-ala pienenee ja lopulta sulkeutuu. HUOM (pieni ilmavuoto on sallittu)
Elikkä toi jousi on saattanut iän myötä hieman kulahtaa ja autos saa sitä kautta koko ajan ruokaa. Sen takia moottori voi käydä myös rikkaalla niinkuin sun tais käydäkki.
faktaa: Lisäilmaluistin ohitusputken poikkipinta-alaa ohjaa reikälevy, jota käyttää bimetallijousi. Tämän reikäkevyn aukon pinta-ala säätyy bimetallijuosen lämpötilasta riippuen siten, että kylmänä on suurempi pinta-ala avoinna ja moottori saa enemmän ainetta. Moottorin lämmetessä pinta-ala pienenee ja lopulta sulkeutuu. HUOM (pieni ilmavuoto on sallittu)
Elikkä toi jousi on saattanut iän myötä hieman kulahtaa ja autos saa sitä kautta koko ajan ruokaa. Sen takia moottori voi käydä myös rikkaalla niinkuin sun tais käydäkki.