Yksi W140 pelastettu!!
Yksi W140 pelastettu!!
Joo oli tossa viikko pari sitten topikki tuosta W140 pelastamisesta.
Omalla kohdalla W140 on kytenyt milessä jo pidempään ja nyt se sitten toteutui - siis eilen. Nyt on pihassa S320L - 96 106 000 kilsoilla. Helsingin kaupunginjohtaja(tar) on kuluttanut takapenkkiä aiemmin, nyt ne pösilöt oli menneet hankkimaan autoksi audi A8!!?? ja jättäneet ton möhkön happanemaan VV autoon herttoniemeen. Hinta oli kyllä vieläkin aika rasvasnen tiukan tinkimisen jälkeenkin, varsinkin jos huomioi että tämä uusi hankinta tuli taloon vähän niinkun "kesäautoksi". Tänään lähdetään mökkireissulle sillä, joten saa vähän tuntumaa uuteen peliin.
Yksi kysymys olisi näin alkuun. Autosta on kuskin jakkaran verhoilu kulahtanut liki puhki vasemmasta reunasta selkänojaa. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla paikkaa, missä voisi korjauttaa kankaan siististi ja kohtuuhintaan.
Lisäksi hieman ihmettelin miten autosta oli saatu sivuetu ja sivutakaikkunan välinen "muovipalkki" niin mattamaiseen kuntoon? eli sen pinta on jotenkin semmosen epämääräisen valjun oloinen, onko vinkkejä?.
Terveisin raakaArska
Omalla kohdalla W140 on kytenyt milessä jo pidempään ja nyt se sitten toteutui - siis eilen. Nyt on pihassa S320L - 96 106 000 kilsoilla. Helsingin kaupunginjohtaja(tar) on kuluttanut takapenkkiä aiemmin, nyt ne pösilöt oli menneet hankkimaan autoksi audi A8!!?? ja jättäneet ton möhkön happanemaan VV autoon herttoniemeen. Hinta oli kyllä vieläkin aika rasvasnen tiukan tinkimisen jälkeenkin, varsinkin jos huomioi että tämä uusi hankinta tuli taloon vähän niinkun "kesäautoksi". Tänään lähdetään mökkireissulle sillä, joten saa vähän tuntumaa uuteen peliin.
Yksi kysymys olisi näin alkuun. Autosta on kuskin jakkaran verhoilu kulahtanut liki puhki vasemmasta reunasta selkänojaa. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla paikkaa, missä voisi korjauttaa kankaan siististi ja kohtuuhintaan.
Lisäksi hieman ihmettelin miten autosta oli saatu sivuetu ja sivutakaikkunan välinen "muovipalkki" niin mattamaiseen kuntoon? eli sen pinta on jotenkin semmosen epämääräisen valjun oloinen, onko vinkkejä?.
Terveisin raakaArska
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Joo ihmettelin itsekin tota penkin kulumista. Tosin se on vain yksi täsmäkohta eli liekkö takintaskussa kuskilla ollut jotain joka kahnaa penkin sivutukeen alvariinsa. Muuten sisustus on kyllä tiptop, liekkö joku kaupungin ohjesääntö siitä ettei nahkapenkkejä saa hankkia, vaiko makukysymys kun ovat aikanaan päätyneet kangasverhoiluun. Kilsat kyllä on satavarmat.
Täytyypi kysellä Tapiolan Autoverhoomosta
Täytyypi kysellä Tapiolan Autoverhoomosta
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Re: Yksi W140 pelastettu!!
Tervetuloa harvalukuiseen joukkoomme.Ari V. kirjoitti: Nyt on pihassa S320L - 96 106 000 kilsoilla.
Lisäksi hieman ihmettelin miten autosta oli saatu sivuetu ja sivutakaikkunan välinen "muovipalkki" niin mattamaiseen kuntoon? eli sen pinta on jotenkin semmosen epämääräisen valjun oloinen, onko vinkkejä?
"muovipalkki" Tarkoitatko ulkopuolta, se on ns. jallutettu, eli eloksoitu siten että se näyttää lähinnä kullanväriseltä. Sisäpuoli on muovia.
S320L -97
W140
Terve Markku
Olen tuossa ollut viikonlopun vietossa, joten en ole palstalla ehtinyt viipyilemään. Auto tuntui kyllä tuolla matka-ajossa todella miellyttävältä kokemuksaelta!. Autosta ei oikein alkuun saanut kuvaa että onko siinä tehoja vai ei, kun se jotenkin kulkee niin "lipuen" ja kaasupoljin on jotenkin rakennettu niin, että tehot löytyy vasta sieltä syvemmältä. Pari rekan ohitusta kyllä näytti, että tehoja tarvittaessa löytyy - tosi vaivattomasti ohitukset kävi ja sivistyneesti tietty.
Autoa tuli nuuskittua läpi tarkemmin viikonlopun aikana eikä mitään suurempia puutteita ainakaan viellä ole esille tullut, Webastoa en kyllä saanut päälle jostain syystä, valot ja merkit kyllä syttyy, mutta ei muuta. Pohdin, että pitääköhän automaattiilmastointi olla jollain tietyllä asetuksella tai jotain, täytynee kysellä autokauppiaalta vai onko jollain jotain tietoa?.
Niin tarkoitin juuri tuota ulkopuolen eloksoitua muovipalkkia ikkunoiden välissä, se on tosiaan jotenkin ihmeen valjuksi kulahtanut, saisikohan siihen jollain autokemikaaleilla eloa?.
Olen tuossa ollut viikonlopun vietossa, joten en ole palstalla ehtinyt viipyilemään. Auto tuntui kyllä tuolla matka-ajossa todella miellyttävältä kokemuksaelta!. Autosta ei oikein alkuun saanut kuvaa että onko siinä tehoja vai ei, kun se jotenkin kulkee niin "lipuen" ja kaasupoljin on jotenkin rakennettu niin, että tehot löytyy vasta sieltä syvemmältä. Pari rekan ohitusta kyllä näytti, että tehoja tarvittaessa löytyy - tosi vaivattomasti ohitukset kävi ja sivistyneesti tietty.
Autoa tuli nuuskittua läpi tarkemmin viikonlopun aikana eikä mitään suurempia puutteita ainakaan viellä ole esille tullut, Webastoa en kyllä saanut päälle jostain syystä, valot ja merkit kyllä syttyy, mutta ei muuta. Pohdin, että pitääköhän automaattiilmastointi olla jollain tietyllä asetuksella tai jotain, täytynee kysellä autokauppiaalta vai onko jollain jotain tietoa?.
Niin tarkoitin juuri tuota ulkopuolen eloksoitua muovipalkkia ikkunoiden välissä, se on tosiaan jotenkin ihmeen valjuksi kulahtanut, saisikohan siihen jollain autokemikaaleilla eloa?.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Re: W140
Tarkkaile mittaria, cruise on hyvä varuste, muuten on kortti löysässä. Odota kun kesä tulee ja huomaat millainen W140 on parhaimmillaan = moottoritiellä sakkorajalla.Ari V. kirjoitti:Terve Autosta ei oikein alkuun saanut kuvaa että onko siinä tehoja vai ei, kun se jotenkin kulkee niin "lipuen" ja kaasupoljin on jotenkin rakennettu niin, että tehot löytyy vasta sieltä syvemmältä.
Eipä ole muovia vaan alumiinia. Jallutetuista listoista löytyy haulla hoito-ohjeita. Itse olen sutaissut ohikulkiessani Autoglymin muovinhoitoaineella, sillä vihreällä visvalla, jolla olen laittanut ovenkahvat ja tiivisteet kuosiin. Periaatteessa eloksoitu tavara ei tarvitsisi mitään mömmöjä.Ari V. kirjoitti:Niin tarkoitin juuri tuota ulkopuolen eloksoitua muovipalkkia ikkunoiden välissä, se on tosiaan jotenkin ihmeen valjuksi kulahtanut, saisikohan siihen jollain autokemikaaleilla eloa?
S320L -97
Kiitti vihjeistä Markku.
Toi sun ässä näyttää valokuvassa hienolta peliltä. Onko kauan ollut sinulla?, mikä historia?, kilsat?, varusteet?. Mahtaakohan olla sama väri kun mulla- tummansininen(vähän luumuun vivahtava) vaiko sittenkin musta?.
Olet muistaakseni aiemmin maininnut, että W140 kuluttaa hanakasti "puslia ja tukivarsia" , missähän kilsoissa noita oireita alkaa ilmememään ja miten ne näkyy/tuntuu ajossa?, onko tyyristä uusia niitä? ja missä mahdollisesti itse olet laitellut niitä?.
Toi sun ässä näyttää valokuvassa hienolta peliltä. Onko kauan ollut sinulla?, mikä historia?, kilsat?, varusteet?. Mahtaakohan olla sama väri kun mulla- tummansininen(vähän luumuun vivahtava) vaiko sittenkin musta?.
Olet muistaakseni aiemmin maininnut, että W140 kuluttaa hanakasti "puslia ja tukivarsia" , missähän kilsoissa noita oireita alkaa ilmememään ja miten ne näkyy/tuntuu ajossa?, onko tyyristä uusia niitä? ja missä mahdollisesti itse olet laitellut niitä?.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
äSsiä kehiin
Tässä on pari kuvaa lisää autosta. Entinen CD-auto lähes perusvarusteilla, nahkat toki löytyy. Pari vuotta ollut minulla, nyt mittarissa 117.000. Metalliväri on 197=Obsidian black.Ari V. kirjoitti:Onko kauan ollut sinulla?, mikä historia?, kilsat?, varusteet?Olet muistaakseni aiemmin maininnut, että W140 kuluttaa hanakasti "puslia ja tukivarsia" , missähän kilsoissa noita oireita alkaa ilmememään ja miten ne näkyy/tuntuu ajossa?, onko tyyristä uusia niitä? ja missä mahdollisesti itse olet laitellut niitä?.
Alustan kolinoita - kyllä sen kuulee kun jotain pitäisi tehdä - olen laitattanut Rollella ja Eki Järvisellä. Huollot olen myös teetättänyt Rollella, Vehoa kohtaan on sellainen hienoinen epäluottamus olemassa. Tähän asti osista on selvitty kympeillä/kpl + työt muutama satanen, ei mielestäni erityisen kallista.
Mekaniikkaa vielä laittelee kuntoon, mutta eniten olen satsannut ruostesuojaukseen, tarinat löytyvät haulla. Olen vähän allerginen ruosteelle.
S320L -97
Kauppaan vaan
Eihän tässä mitään ongelmaa ole:täältähän näitä löytyy runsaasti. Hinnat ovat tosin näin äkkiä katsoen jopa noususuunnassa, lienevätkö igorit vähentäneet tarjontaa.e320 kirjoitti:Ei saa antaa periksi.. ei .. saa.. antaa....
S320L -97
25.000
Ei pääse hintaa moittimaan. Jysi, kuten minäkin, olemme ilmiselvästi maksaneet liikaa. Olettaen että kalu on samassa kunnossa kun Jysin äSsä = kuin pakasta vedetty, ei nitku eikä natku.jysi kirjoitti:Tuossa on dieselmiehille melko edullinen peli, jos km:t pitää paikkansa ja on siisti ja suora (Kuten joskus ennenkin on tullut todettua, vaikea sanoa kuvien perusteella millainen fiilis autossa tulee)
S320L -97
No pakastavedettyhän se on sieilläkin ja vieläi tilavampi, uudempi ja vähemmän ajettu!
Hinnanpudotuksesta huolimatta W140:n omistaja nukkuu silti yönsä hyvin (ainakin minä!), hintojen liikkeet on hyvin ennakoitavissa kun taas toisaalla W220:n suurin pudotus on kohta edessä kun W221 tulee myyntiin.
Itse uskon että W220 hinnat on parissa vuodessa W140:n tasolla tai jopa alle, perusteena W140:n design ja helpompi huollettavuus. Mutta samaa taitaa W126-miehet olla povanneet jo ajat sitten...
Hinnanpudotuksesta huolimatta W140:n omistaja nukkuu silti yönsä hyvin (ainakin minä!), hintojen liikkeet on hyvin ennakoitavissa kun taas toisaalla W220:n suurin pudotus on kohta edessä kun W221 tulee myyntiin.
Itse uskon että W220 hinnat on parissa vuodessa W140:n tasolla tai jopa alle, perusteena W140:n design ja helpompi huollettavuus. Mutta samaa taitaa W126-miehet olla povanneet jo ajat sitten...
S300 Diesel
Antenneja autossa on runsaanlaisesti, lieneekö Horstin vanha taksi. GSM ja radion antennit ovat takaikkunaan integroitu vakiona. Nahkat näyttää hyvältä. Kuten Jysi sanoi, pitäisi käydä fiilistelemässä ennen ostoa.jysi kirjoitti:Tuossa on dieselmiehille melko edullinen peli.
S320L -97
- Pikku Mersu
- Mersumies

Jos auton matkustaja on ollut merkkihenkilö, voitaneen olettaa että kuljettajalla on mukanaan jotain "turvavälineitä" mahdollisen hässäkän varalta. Kyllä siinä penkki kuluu jos on vasuri ja vyöllä joutuu kuljettamaan esim "kaasua"
Itselläni meni entisestä autosta penkki huonoon happeen kun vasemalla puolen tuli pidettyä leathermania...
Tämä on vaan arvailua
Itselläni meni entisestä autosta penkki huonoon happeen kun vasemalla puolen tuli pidettyä leathermania...
Tämä on vaan arvailua
Mersu myyty...
Olisikohan Folk-Fredi vaatimittomine mittoineen toiminut saföörinä?Ari V. kirjoitti: Autosta on kuskin jakkaran verhoilu kulahtanut liki puhki vasemmasta reunasta selkänojaa.
S320L -97
Aina hintansa väärtti, niinkuin yksi toinenkin hyödyke.Ari V. kirjoitti: Hinta oli kyllä vieläkin aika rasvasnen tiukan tinkimisen jälkeenkin, varsinkin jos huomioi että tämä uusi hankinta tuli taloon vähän niinkun "kesäautoksi".
Oikeesti sen takia. kun täällä Mansessa odottaa tommoinen samanikäinen ässälanki uutta kotia. Ihmeitten aika ole vielä ohitse, jos vaikka pääsis vaihtaan.