W124 300TDT, moottorin lämpömittari jumittaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tolonent
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W124 300TDT, moottorin lämpömittari jumittaa

Viesti Kirjoittaja tolonent »

Satunnaisesti ilmenevä ongelma, mutta kuitenkin josko tuolle olisi jotain tehtävissä. Melko lyhyen ajon jälkeen koneen lämpömittari alkaa huojumaan ensin lievästi, kunnes vipatus kiihtyy ja viisari juuttuu tappiin sinne 120 tietämille. Tilanne korjaantuu yleensä napakalla iskulla(tm) kojelautaan, mutta pitemmän päälle tuo ei varmaan tee hyvää mittariston muille sisuskaluille. Ko. lämpömittari on muistaakseni kummitellut jo varmaan useamman vuoden verran.

Jostain joskus jäänyt mieleen että lämpöanturin huono kosketus voisi aiheuttaa tuollaista, mutta itse anturinkin sijainnista ollaan lähinna arvauspohjalla. Kyseessä siis 300TDT-4MATIC, vuodelta 89.

Vastauksesta kiitoksia jo etukäteen.
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Moro

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Anturi sijaitsee sylinterikannessa, imusarjan alapuolella. Vika todennäköisesti on itse mittarissa, joka sähkötoimisena on aika herkkä vioille.
PM
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja PM »

Mittari irti ja juotokset uusiksi, onnistuu helposti.
Joku kylmäjuotos siellä varmaan on.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

Sama vika, kun lämmöt menee yli 80:n alkaa viisari vipatella. Loppujen lopuksi pomppaa tappiin asti ja siellä pysyy....Veholla tutkittu,mittari se tosiaan on kaput.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Taitaa olla vakio vika sillä mulla on kans... Autoa ostaessa myyjä ei muistanu kertoa viasta, oli pikkusen jännä kakka housussa kun, eka kertaa yksin ajelin ja mittari pomppas kesken ajon 120:neen :)
Vastaa Viestiin