W123 300 24v turpo diesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Ihan vähän vaan kiinnostaisi tietää mitenkä se pelaisi kovemmalla kaasulla, tuota shiftkitin toimintaa saisi samalla vähän "kartoitettua".

Tuo alipaineen katkaisu ahtopaineen noustessa on hyvä juttu, kitin kanssa voi olla paine/pito lootassa aikamoinen :wink:

Onkos tuo katkaisu pakollinen vaikka paineet nousiskin?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ja pls. raporttia voorumille kans :roll:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

japi kirjoitti:Onkos tuo katkaisu pakollinen vaikka paineet nousiskin?
Eihän se ole, mutta se on ihan kätevä ominaisuus.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

tuo kitti ratkisu alkoi kiinnostaan ja jospa juotuu kesemmällä lootaa vaikka varulta vahvistaan...en kylläkään tuota mikä nyt on paikalla mut kuitenki.. laittakaa kommenttia miten pelaa..saapa nähdä milloi joku joutuu alkaan teettään vahvempia vetareita...
Itse tein ja säästin
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Maurilla taitaa olla tuo vetari-projekti jotenkin tulilla ???
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

OT. On muuten palvelimien päivittäminen miljooooona kertaa hauskempaa kun mersuforum on pystyssä :lol: Tässä menee aika ihan siivillä :mrgreen: Toisaalta nyt pitäis kylläkin olla auton alla säätämässä :cry:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:Maurilla taitaa olla tuo vetari-projekti jotenkin tulilla ???
No ei oikeastaan, asiasta on Petri K:n kanssa keskusteltu, mutta on tässä eräs asia ensin tekemättä ennen kuin alan teettämään vetareita. Pitäisi perä vaihtaa ja viedä vanha eräälle paikalliselle specialistille katsottavaksi ja sitten mietitään uudelleen.

Oliskos tarvitsijoita jos teetän kerralla enemmän?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Siinähän voi pahastikin käydä niin, että laatikon vahvistamisen jälkeen tuo on seuraava kohde :roll: eli kyllä
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

XUX63 kirjoitti:ja pls. raporttia voorumille kans :roll:
raportti: hyvin toimii , mennee isommallakin kaasulla napakasti päälle
nyt myös kolmosvaihde , joka alko mulla venyttään niin pirusti ennen
viimesintä laatikonpäivitystä. tulipahan nyt otettua muutama paikaltaan
lähtö kellon kans. 0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onkos kasitie jo päällystetty uudella kumikerroksella? :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

rehtijii kirjoitti: lähtö kellon kans. 0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
Aika soppelisti 123:lle :D
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Jube kirjoitti:
rehtijii kirjoitti: lähtö kellon kans. 0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
Aika soppelisti 123:lle :D
Diisseli,mannelavetti satakakskolmoselle 8)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Onkos se rehtijj mersu millä turbolla tällä hetkellä??? kun vnt tyyppinen on tilauksessa...
Itse tein ja säästin
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

petska kirjoitti:Onkos se rehtijj mersu millä turbolla tällä hetkellä??? kun vnt tyyppinen on tilauksessa...
kyllä sielä edelleenki on sama schwitseri on mikä on ollu koko ajan.
vnt 23 on tallin pöydällä oottelemassa vuoroaan.voihan se olla että pieneksi käy , mutta kokeilla pittää :roll:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"muutama paikaltaan
lähtö kellon kans. 0-100 km/h 5.9-6.4 sek"

Satunnaiset katselijat saattavat hieraista silmiään parikin kertaa jos ehtivät tajuta että mikä siitä lähti. :shock:
wiimax.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti: Satunnaiset katselijat saattavat hieraista silmiään parikin kertaa jos ehtivät tajuta että mikä siitä lähti. :shock:
Ilmeet voi olla luokkaa :shock: :shock: :shock: mit... vit... siis... täh mikä se oli?

Onko tuolla rehtjii otettu jo monet "kisat" civikkien ja bemarien kans ?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

rehtijii kirjoitti:
tulipahan nyt otettua muutama paikaltaan
lähtö kellon kans. 0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
:shock: 8) Hyvä Hyvä!
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

rehtijii kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:ja pls. raporttia voorumille kans :roll:
raportti: hyvin toimii , mennee isommallakin kaasulla napakasti päälle
nyt myös kolmosvaihde , joka alko mulla venyttään niin pirusti ennen
viimesintä laatikonpäivitystä. tulipahan nyt otettua muutama paikaltaan
lähtö kellon kans. 0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
Jes,Kuulostaa hienolta, taitaa vahvistusprojekti täälläkin hiukan muuttua/laajentua ? BTW. Hyvät lähdöt :P
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Hyviä tempaisuja talvirenkailla. Kesällä saattaa meno parantua entisestään.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

hyviä aikoja ja taitaa fooni lähteä hyvin völjyyn kun noin hätäseen kulkee...
Itse tein ja säästin
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

rehtijii kirjoitti: vnt 23 on tallin pöydällä oottelemassa vuoroaan.voihan se olla että pieneksi käy , mutta kokeilla pittää :roll:
Onko hyvää ideaa, miten liität pakoputken tuohon laippaan. Itselläni on samanlainen ahdinprojekti (tehotavoite tosin paljon pienempi). Pitääköhän mennä Veholta ostamaan ensimmäinen haitaripätkä? Vai käydä sorvarin juttusilla...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

rehtijii kirjoitti:
petska kirjoitti:Onkos se rehtijj mersu millä turbolla tällä hetkellä??? kun vnt tyyppinen on tilauksessa...
kyllä sielä edelleenki on sama schwitseri on mikä on ollu koko ajan.
vnt 23 on tallin pöydällä oottelemassa vuoroaan.voihan se olla että pieneksi käy , mutta kokeilla pittää :roll:
mahtaa olla johdinsiivet tanassa kun monitappinen Mynän pumpulla antaa muutaman pakosykäyksen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

rehtijii kirjoitti:0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
Mites, avititko paineiden nousua alussa jarrua vastaan, vai oliko se vain suora repäisy. Eli jos nostit paineita, saitko pidon pysymään kohtuullisena. Mulla ainakin tolla riesalla oli aina ongelma toi paikalta lähteminen nopeasti, siinä kun on niin pieni se ahtolaite, että se tulee heti mukaan. :oops: :oops: :? :?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

petska kirjoitti:hyviä aikoja ja taitaa fooni lähteä hyvin völjyyn kun noin hätäseen kulkee...
ei se tuo fööni oo kovin hyvä heräämään kun se miettii puolet ajasta tuommosessa pikkunykäsyssä.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

100 -> 200 kmh helpompaa - edellyttäen että on suljettu alue missä kokeilla.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Antti V kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:0-100 km/h 5.9-6.4 sek riippuen lähdön onnistumisesta. 8)
Mites, avititko paineiden nousua alussa jarrua vastaan, vai oliko se vain suora repäisy. Eli jos nostit paineita, saitko pidon pysymään kohtuullisena. Mulla ainakin tolla riesalla oli aina ongelma toi paikalta lähteminen nopeasti, siinä kun on niin pieni se ahtolaite, että se tulee heti mukaan. :oops: :oops: :? :?
kyllä se paras tulos tuli siten että jarrua vastaan sopivasti kaasua ja sitten menoksi eikä sitten aivan hampaat irvessä paina sitä kaasua , niin sutiminen jäi yllättävän vähäksi.
VE6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:57
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja VE6 »

nokileka kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:
petska kirjoitti:Onkos se rehtijj mersu millä turbolla tällä hetkellä??? kun vnt tyyppinen on tilauksessa...
kyllä sielä edelleenki on sama schwitseri on mikä on ollu koko ajan.
vnt 23 on tallin pöydällä oottelemassa vuoroaan.voihan se olla että pieneksi käy , mutta kokeilla pittää :roll:
mahtaa olla johdinsiivet tanassa kun monitappinen Mynän pumpulla antaa muutaman pakosykäyksen.
Kyllä tuo varmaan vaatii tuplana noita vnt-ahtimia. Mulla olis 2kpl gt20:siä, riittäis varmaan sopivasti tuohon.?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kesällä mittailin vanhalla koneella ja paras lähtö tuli kun antoi jarrua vasten 0.4 kiloa ahtoja ja siitä urku auki, hiukan suti mutta kiihtyi tosi hätäseen. Paras aika 5 sekunttia tasan, kellolla otettu joten heittoa tietty on, mutta mittarivirhe oli huomioitu.

Nykyisellä saa Holsetin heräämään jarrua vasten oikeastaan heti, ja ainakaan kitkoilla ei ole minkäänlaista pitoa.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri, onko tuon heräämisen parantamisen eteen tehty muuta, magneettiventtiileihin tms. vai onko tuo ihan kannen hengityksestä kiinni ?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:Mauri, onko tuon heräämisen parantamisen eteen tehty muuta, magneettiventtiileihin tms. vai onko tuo ihan kannen hengityksestä kiinni ?
Turbiinin stall speedia muokattu mahdollisimman ylös ja alasyöttöä hienosäädetty, ja tällä nykyisellä kannella herääminen ei ole ongelma.
Vastaa Viestiin