W123 300 24v turpo diesel
-
Jorman tyttö
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 14.06.2004 18:05
Mauri H. kirjoitti:Mynän pumppu: n. 2€ / hvjorma kirjoitti:MYNÄN pumppu ehdottomasti edulisempi € / kw.
PP:n pumppu: n. 4€ / hv
Mynän pumppu on siis puolet halvempi. Nämä siis ainakin meikäläisen tietojen mukaan. Korjatkaa toki jos jollain on poikkeavaa tietoa.
Mitä ne poijjaat taas innostuu turhia.
Näillä ko. pumppupajoilla on satoja tyytyväisiä asiakkaita.
Se on hyvä että eri tarpeisiin löytyy tekijöitä, ei kaikki tarvi noita "Nupit kaakkoon" tehoja, väittäisin että sellaisille jotka ei tartte noita Monsteri tehoja, noissa hinnoissa ei varmaan ole suuria eroja.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Niin se tahtoo näin viikonloppusin mennäpyhimys kirjoitti:ompas keskustelu mennyt rakentavalle tasolle....
Kyllä se taas tänään iltaa kohti palailee normaaliksi ku höyryt haihtuu
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- perttu_n
- Tuningspesialisti

- Viestit: 322
- Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
En tiiä, mulla on mersun punppu mersussa ja kaanian punppu kaaniassa. On tuosa pari merssuaki misä on tehua eikä tartte punppuja sääjellä. Ei sitte nii missää.Jorman tyttö kirjoitti:palijoko tulee tehua sun mersusta kaanian punpullaperttu_n kirjoitti:Mulla on kaanian punppu! Se on varmasti kalliimpi ku mikkää ppmynätiisselin tekemä!
w201 190D
PP:n lappujako ? Mynän lappuja täällä onkin vilissyt jo kummasti, esimerkiksi:stefa kirjoitti:Mukava olis tosiaan nähdä faktaa dynolapuin ku itekki niitä isoja elementtejä nahkasahaani oottelen..
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ght=#87687
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lappua on tulossa ja varmaan laitan näytillekin kunhan kaverit asentaa kuulerin mulle ja säätävät syöttyä
, eihän näitä ite tehä..... hepat on luultavasti 1xx pollea, mutta se riittää viritettyyn vapariin. Ohi pääsee kun on riittävästi suoraa. Laitetaan sitten isona, jos "taloudellinen menestys" kohtaa niin useita satoja "ostoheppoja" 
Joku mersupurkaamo??
-
aaaaaaaaaaaaaaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Naurettavaa vääntöä !
Voisiko aikamiehet ryhdistäytyä jutuissaan, että saadaan foorumilla taso säilytettyä !
Ilmeisen ymmärrettävää on, että parhaat vehkeet tehdään mynässä(kuten täällä modetkin kertoo), koska kokemus on pitkä monenlaisilla pumpuilla, mutta jos halutaan pienemmällä rahalla pientä piristystä niin varmasti PP ja moni muukin hallitsee homman.
Oisko aika jonkun (toisen) moden puuttua jo typeriin kommentteihin, vai onko homma niin, kun voimaikkammat vehkeet on tehty mynältä, niin modet ei uskalla puuttua jutun tasoon ?!?!?!?!?!?!
Ja niin.. kuitenkin mynän miehet vetää herneet..
Tämä ei ollut todellakaan aliarvioiva kommentti laatu kulkineista, joita on rakkaudella rakennettu (ja parilla eurollakin). On hyvä että joku/jotkut tekee sitä kalleinta esityötä jota jokaisen asian kehitys vaatii.
Voisiko aikamiehet ryhdistäytyä jutuissaan, että saadaan foorumilla taso säilytettyä !
Ilmeisen ymmärrettävää on, että parhaat vehkeet tehdään mynässä(kuten täällä modetkin kertoo), koska kokemus on pitkä monenlaisilla pumpuilla, mutta jos halutaan pienemmällä rahalla pientä piristystä niin varmasti PP ja moni muukin hallitsee homman.
Oisko aika jonkun (toisen) moden puuttua jo typeriin kommentteihin, vai onko homma niin, kun voimaikkammat vehkeet on tehty mynältä, niin modet ei uskalla puuttua jutun tasoon ?!?!?!?!?!?!
Ja niin.. kuitenkin mynän miehet vetää herneet..
Tämä ei ollut todellakaan aliarvioiva kommentti laatu kulkineista, joita on rakkaudella rakennettu (ja parilla eurollakin). On hyvä että joku/jotkut tekee sitä kalleinta esityötä jota jokaisen asian kehitys vaatii.
säilyypähän mielenkiinto kun porukka vähän vääntäämarkox kirjoitti:Naurettavaa vääntöä !
Voisiko aikamiehet ryhdistäytyä jutuissaan, että saadaan foorumilla taso säilytettyä !
Ilmeisen ymmärrettävää on, että parhaat vehkeet tehdään mynässä(kuten täällä modetkin kertoo), koska kokemus on pitkä monenlaisilla pumpuilla, mutta jos halutaan pienemmällä rahalla pientä piristystä niin varmasti PP ja moni muukin hallitsee homman.
Oisko aika jonkun (toisen) moden puuttua jo typeriin kommentteihin, vai onko homma niin, kun voimaikkammat vehkeet on tehty mynältä, niin modet ei uskalla puuttua jutun tasoon ?!?!?!?!?!?!
Ja niin.. kuitenkin mynän miehet vetää herneet..
Tämä ei ollut todellakaan aliarvioiva kommentti laatu kulkineista, joita on rakkaudella rakennettu (ja parilla eurollakin). On hyvä että joku/jotkut tekee sitä kalleinta esityötä jota jokaisen asian kehitys vaatii.
olisko kiinnostavaa luettavaa jos täällä kaikki kertois kuinka oli hienoa käydä äitinkans hakemas kaupasta perunoita vakio mersulla
Viimeksi muokannut Stonehead, Su 13.02.2005 21:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
-
aaaaaaaaaaaaaaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
aaaaaaaaaaaaaaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Turhaa löpinäähän tämä on, vaan tuntuu montaa silti idioottimaisuudessaankin kiinnostavan.
Se kiinnostaa montaa sen takia, että juttujen takana on oikeati kokeilleet ihmiset ei sen takia, että juttu tippuu typerän vääännön tasolle.
Itseäkin kiinnostaa, autot olleet aina harrastuksena, ja tuon tason tehot mitä on lapuilla olleet on uskomattomia !
Olisi silti hyvä jos saisi jutut pidettyä enämpi rakentavalla puolla, kuin antaa sen lipsua johonkin, mitä saa lukea foorumeilta mihin ei tarvitse rekisteröityä..
Se kiinnostaa montaa sen takia, että juttujen takana on oikeati kokeilleet ihmiset ei sen takia, että juttu tippuu typerän vääännön tasolle.
Itseäkin kiinnostaa, autot olleet aina harrastuksena, ja tuon tason tehot mitä on lapuilla olleet on uskomattomia !
Olisi silti hyvä jos saisi jutut pidettyä enämpi rakentavalla puolla, kuin antaa sen lipsua johonkin, mitä saa lukea foorumeilta mihin ei tarvitse rekisteröityä..
AIVAN. tämän tason keskustelut kuuluu tuonne suoli24:sellemarkox kirjoitti:Naurettavaa vääntöä !
Voisiko aikamiehet ryhdistäytyä jutuissaan, että saadaan foorumilla taso säilytettyä !
Ilmeisen ymmärrettävää on, että parhaat vehkeet tehdään mynässä(kuten täällä modetkin kertoo), koska kokemus on pitkä monenlaisilla pumpuilla, mutta jos halutaan pienemmällä rahalla pientä piristystä niin varmasti PP ja moni muukin hallitsee homman.
Oisko aika jonkun (toisen) moden puuttua jo typeriin kommentteihin, vai onko homma niin, kun voimaikkammat vehkeet on tehty mynältä, niin modet ei uskalla puuttua jutun tasoon ?!?!?!?!?!?!
Ja niin.. kuitenkin mynän miehet vetää herneet.
Minäpä ostin kesällä Mynämäeltä pumpun pyörääni..
Mahtaa olla kulkuja nyt.. 
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Joko oot päässy penkittäänVesqju kirjoitti:Minäpä ostin kesällä Mynämäeltä pumpun pyörääni..Mahtaa olla kulkuja nyt..
Palio irtos takarattaalta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mikke.K kirjoitti:mitähän tuo mynän pumppu tulee kustantaan esim vertailuna ppd:n pumppu.
kun ei kukaan tohdi hintaa sanoa, vai onks ne jotain salaisuuksia et ei
hävetä kun makasanut liikaa .
siis sellainen josta ruokaa tulee ja toimii muutenkin ,
vai pitäisköhän tästä tehdä oikein galluppi .
et mitä maksoi pumppu 7mm tapeilla laitettuna
kun tuntuu et mynän pumppu on ainoa oikea vaikka en ainakaan ole
löytänyt yhtään vertailua et on tosiaan parempi
et olisko jollain esittää faktoja noista pumppujen eroista
Faktoja ei ole minullakaan oikein esittää. Mynänpumppu kun on vähän salainen kapistus. Se on sitä ihan ymmärrettävistä syistä. Sen kehittelyyn on varmaan mennyt aika paljon työtä ja rahaakin.
Sellainen ero siinä on, että vaikka pp olisi maailman paras pumpuruuvaaja, niin se ei riitä. Mynä on miettinyt hommaa vähän pidenmälle ja suunnitellut hieman erilaisen elementin, jotka se teettää josssain. Elementti poikkeaa jonkin verran Boschin omasta 7 millin elementistä. Ilmeisesti siinä on eriilaiset poraukset. Tämä vaikuttaa ennen kaikkea maksimisyöttömäärään, sekä myös ennakoihin.
Jos ei joku muu ala teettää erilaisia elementtejä, ei se myöskään saa pumpusta yhtä suurta tuottoa aikaiseksi, eikä myöskään niitä tehoja. Vaikka olisi kuinka hyvä pumppuja säätämään.
Eli PP ja muut tekevät varmaan ihan hyviä pummppuja, mutta superturbon pumpun tekee vain mynä. Tarkkoja hintoja en minäkään tiedä ja lopullinen hinta riippuu aina siitä missä kunnossa pumppu on ja mitä sille joudutaan tekemään. Mynän hinta on vähän suolainen, mutta kannattaa muistaa, että mynä on ainoa paikka, joka tuon homman pystyy tekemään. Toiseksi PP: pyytää samanlaisesta hommasta, pienemmillä tehoilla, melkein yhtä paljon. Tämän laskuopin mukaan mynän pumppu ei olekkaan niin kallis.
Oma pumppu menee 99% varmuudella mynään keväämmällä.
Tässä rojektissahan kävi muutama viikko sitten niin , että jo kertaalleen
kevyesti vahvistettu 722.3:n alko luistamaan niin pahasti , että hoitoonhan se piti toimittaa Jarkolle. Nyt Jarkko laitteli lisää romuja sisään ja vielä tuommonen ameriikan autoharrastajien "shift kit" ,ilmeisesti venttiilikoneistoon liittyviä juttuja. Hienosti tuntuu nyt toimivan , vaikkakaan
eipä tuolla vielä raskinu täyskaasu lähtöjä ottaa. Nyt on alipaine systeemiin
vielä varmuudeksi liitetty venttiili joka päästää alipaineet pois kokonaan
ahtopaineen noustua yli 0.9 bar .
kevyesti vahvistettu 722.3:n alko luistamaan niin pahasti , että hoitoonhan se piti toimittaa Jarkolle. Nyt Jarkko laitteli lisää romuja sisään ja vielä tuommonen ameriikan autoharrastajien "shift kit" ,ilmeisesti venttiilikoneistoon liittyviä juttuja. Hienosti tuntuu nyt toimivan , vaikkakaan
eipä tuolla vielä raskinu täyskaasu lähtöjä ottaa. Nyt on alipaine systeemiin
vielä varmuudeksi liitetty venttiili joka päästää alipaineet pois kokonaan
ahtopaineen noustua yli 0.9 bar .
No se oli sillon vuosi sitte tuo tehotavote niin matalalla , että tuumattiin sillonMauri H. kirjoitti:Hyvä homma että tuli kuntoon, selvisikö mikä sai laatikon luistamaan, vai onko se vaan se rukiinen kone?
Mitenkäs muut päivitykset?
että kyllä se kolmosen pakka riittää 5:llä levyllä , eli kyllä sitä puhtia vaan oli
nyt sitte liikaa tuolle kokoonpanolle.
Muut päivitykset vielä vaiheessa.VNT tulossa
Viimeksi muokannut rehtijii, Ke 16.03.2005 19:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ei ainakaan tämän lyhyen kokemuksen perusteella oo mitään pahaa sanottavaa eli ei ainakaan oo liian terävä normaaliajossa. laitata vaanXUX63 kirjoitti:Kerropas hyvinkö toimii shift kitAattelin sellaista sitten kun laatikko käy Jarkolla lenkin...
kitti , ei kai tuosta nyt pitäs haittaakaan olla-päinvastoin.
-
Jarkko S
- Vaihteistospesialisti

- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Jokos olet paljon kerenny ajella? Eiköhän sillä kohta kärsisi ottaa jo vähän kovemmatkin kiihdytykset 
Ihan vähän vaan kiinnostaisi tietää mitenkä se pelaisi kovemmalla kaasulla, tuota shiftkitin toimintaa saisi samalla vähän "kartoitettua".
Tuo alipaineen katkaisu ahtopaineen noustessa on hyvä juttu, kitin kanssa voi olla paine/pito lootassa aikamoinen
Edit: 5-levyiset pakat löytyvät myös viisilitraisen moniventtiilikasin laatikosta, joten koneessa on ollut pitkästi yli sen 326hp
Ihan vähän vaan kiinnostaisi tietää mitenkä se pelaisi kovemmalla kaasulla, tuota shiftkitin toimintaa saisi samalla vähän "kartoitettua".
Tuo alipaineen katkaisu ahtopaineen noustessa on hyvä juttu, kitin kanssa voi olla paine/pito lootassa aikamoinen
Edit: 5-levyiset pakat löytyvät myös viisilitraisen moniventtiilikasin laatikosta, joten koneessa on ollut pitkästi yli sen 326hp
-
Jarkko S
- Vaihteistospesialisti

- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Eiköhän se sullekkin napata kitti koneeseen, sitte ku rempataan ja vahvistetaan loota. Mersun vetareita mulla ei kyllä ole mutta laitetaan kapeammat renkaat jos ei muuten akselit kestäXUX63 kirjoitti:Minä voisin alkaa ihan ilman kovempaa suostuttelua koekaniiniksi tuon shift-kitin testaukseen - varsinkin jos uudet vetarit sisältyis testiin
Tuossa kunhan saadaan kunnolla käyttökokemuksia niin äkkiäkös niitä asentelee jo vahvistettuihinkin laatikoihin. Venttiilikoneisto vaan irti ja silvuplee.
Öljyhän se saattaa koneistoa irrottaessa kipaista hihoista aina kainaloihin asti mutta mitäs tosiharrastaja semmoisista välittää




