Kidukset SECciin

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Kidukset SECciin

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Mulla on vähän ongelmia tuon imuilmaröörin vetämisen kanssa, sillä se ei tahdo millään mahtua kulkemaan kompressorin ja lyhdyn välistä. Vaihtoehtoja on siis kaksi: rakentaa kompressorin ja lyhdyn väliin jonkinlainen pitkä korkea suppilo lasikuidusta tai käyttää ratkaisuna turbodieselin kitusia.

Tässäpä kuva ongelmaa selventämään (kuva on tosin vanha, sillä tuon jälkeen on tullut iso Twister ja kymmensenttinen tuloilmarööri):

Kuva

Lasikuitusuppilon pitäisi muodostua kahdesta osasta, jotka likistyvät kiinni toisiinsa yhteen painettaessa, sillä suppilon pitäisi olla kapeimmalta kohdaltaan vain pari senttiä leveä ja viitisentoista korkea, konehuoneen puolella liitäntä halkaisijaltaan kymmensenttiselle röörille ja ulkopuolella mahdollisimman iso scooppi, joka kerää patopainetta.

Ja se toinen vaihtoehto siis olisi modifioida SECin ja 124:sen lokareiden ristisiitos, jolloin ritilät saataisiin SECin poskeen tuohon tapaan:

Kuva

Ongelmana tässä ratkaisussa on se, että 124:sen poskessa tuo ritilälle varattu pellin vapaa pinta-ala on isompi kuin SEC:issä. SECciin väkisin sovitettuna tuosta ratkaisusta voi tulla tosi kauhean näköinen, tumpattu. Lisäksi menetetään ilmeisesti patopaine kokonaan ja osa kompressorin tehosta menee ilman imemiseen.

Makutuomareiden lausuntoja otetaan vastaan, samoin vinkkejä siitä kuinka nuo muutokset kannattaa käytännössä toteuttaa, sekä kidusten strategisia mittoja kaivataan: ylimmän ja alimman ritilän leveys sekä näiden välinen korkeus siitä kohden mitattuna, mistä pelti lähtee taipumaan sisäänpäin, tiedot ritilän takaisista liitännöistä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kun kerran makutuomareiden lausuntoja olet vailla niin kerrompa sinulle että on äijällä kauhian tyylikäs ajopeli :shock: Ei varmaan kannata ynnäillä paljonko kapitaalia on prjektiin uponnut :D Ilmanotosta sen verran että ei ainakaan meikäläisen silmään hyppää nuo "kidukset".
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

w201sen kiduksethan on pienemmät. mallaa semmoisia... pieni kuva löytyy vaikka nimimerkki "nokileka" avattaresta.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Kiitos kiitos. Kypsähdin juuri noihin kuvassa näkyviin muovisiin keskiökapselin tähtitarroihin, joten klubishopista tarttui mukaan neljä kappaletta vaunumerkkejä :lol: .
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Mika.T kirjoitti:w201sen kiduksethan on pienemmät. mallaa semmoisia... pieni kuva löytyy vaikka nimimerkki "nokileka" avattaresta.
Juu tämäkin kävi mielessä. Tarvisisin siis sekä 124 että 201 ritilöiden koko- ja liitäntätietoja.

124 kapeakylkisen turbon mitat ovat selvillä, mutta mielestäni E-mallissa on kapeampi ja eri mallinen säleikkö. Vanhan 124:sen säleikkö vie enemmän tilaa kuin Transportterin.

E-mallin säleikkö mitattu; on sentin kapeampi kuin vanhan DT:n. 201 mitat puuttuvat vielä.

Edit 30.3

201 ja 124 etulokarit makaavat tuossa olohuoneen matolla. Sabluunoita väsäillään iltapuhteena, mutta kyllä se siltä näyttää, että 201 peltiä ruvetaan kohtapuoliin leikkelemään :) .
Viimeksi muokannut Taxana, Ke 30.03.2005 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Hyvinhän noi kidukset istuis, ja vielä kun laittais molemmin puolin niin ei ainakaan mun silmää häiritse.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin