Tuulettimen hihnanvaihto ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kylanpaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tuulettimen hihnanvaihto ?

Viesti Kirjoittaja kylanpaa »

Mitenkäs se rikkomatta paikkoja tehdäänkään w124:ssa vm. -88. Moottori on 5-sylinterinen diesel. Ilmatointilaitetta ei ole.
Kiitollisena opastusta odottaen.
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

Mahtaiskohan tossa olla samanlainen systeemi kun bensakoneissa.........Korjatkoon joku jos olen väärässä mutta pitikös ensin löysätä siinä kiristinpyörällä sijaitsevaa pulttia jonka yläpuolella näkyy jonkinlainen mitta-asteikko, sen jälkeen löysätään sitä "kiristinsysteemiä" joka muistaakseni sijaitsee siinä kuskinpuolella muistaakseni mulla termostaatilta hihnaa kohti siinä on sellainen ylöspäin törröttävä pyöreä putikka päässään jonkinlainen pultti :lol: (selkeää kieltä) enivei, tuota löysätään riittävästi jotta hihnan saa pois paikaltaan. Sitten vaan uusi hihna paikalleen kiristinpyörältä aloittaen ja kiristetään käänteisessä järjestyksessä kiristinpyörä mitta-asteikon suurempaan merkkiin asti ja tuo toinen kiristäjä tietysti takaisin kiinni.....Ai niin kannattaa tietysti katsoa miten hihna on ennen kuin irrottaa sen, välttyy turhalta pähkäilyltä. Ja itse olen aina pyyhkäissyt uutta hihnaa vähän rätillä, niissä on joskus ikäviä kuminöyhtiä jotka saattaa singota hihnan avaruuteen..
Vastaa Viestiin