Arvon herrat mikäköhän tos mun kesäautos mahtas olla vikana kun sitä tos käynnistelin tänään ni se lähti kylmänä käyntiin hyvin ja toimii ku kello mut heti ku kone on lämmin ja painat kaasua suht nopeasti se "tukehtuu" ja sammuu ja sit jos varovasti painat kaasua se nostaa kyl kierrokset normaalisti mut jos sitten painat kaasua suht ripeästi niin johan rupee pauke käymään putkessa... Voiko tollanen johtua siitä et siinä jää ryyppy tavallaan päälle??Kun jotenkin rupesin sitä miettimään et jos se saa liikaa bensaa??vai voiko se johtua puolasta kun se on kohta ainut asia sytkä puolelta mitä tohon ei ole vaihdettu vielä..??Vai voiko se johtua kenties bensapumpusta jos ei se jaksa syöttää tarpeex bensaa sit kun sitä tarvis saada???Kiitokset jo etukäteen...
En ymmärrä mitä tarkoitat ryypyllä ruiskukoneessa???. Epäilisin vian olevan
ECU:ssa. Voit tarkistaa asian. Koneen ollessa normaalissa käyntilämpötilassa (82 C) ota pois ylijännitesuojan sulake. Näin tehden ECU ei ole pelissä, mutta ei myöskään ABS. Tällätavoin saat selville ainakin sen, että pelittääkö ECU (ruiskunsäätöboxi).
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Oletko starttaillut autoa niin, että tulpanjohdot ei ole olleet kiinni tulpissa ja tulpat paikallaan. Jos on näin niin puola sökö, vaikka lähtee kylmänä niin lämpimänä ei puola toimi oikein, jos puolan käämissä on yhdenkin kierroksen läpilyönti. Käämin läpilyönti aiheuttaa käämikirrosten oikosulun, jolloin syntyy kuparivaippa joka hidastaa puolan toimintaa, jolloin sytytys tulee miten sattuu. Tämä oli vain yksi oletus asiaan.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jatketaan JOSsittelulinjalla. Kun ei ole muitten boksien kuin tuon oman sielunelämään tullut perehdyttyä, niin aikanakin siinä menee toimintojen muutokset aika tarkasti lämpöjen mukaan. Eli toimii hyvin esimerkiksi jos on lämmöt 40-60 astetta, mutta heti kun tulee 60 astetta, niin lähtee käymään huonosti. Lämpöisenä raja taitaa olla 82 astetta.
Tuossa tekee muutoksia sytytykseen ja ruiskutukseen, joten saattaa ajotukset olla jo hieman jotain muuta, kuin pitäisi. Voi myös ruisku/sytytys yrittää itse säätää itseänsä..
Sitten, ethän ole koskenut "säädin" nappulaan joka on repsikan puolella tulipellissä? Eli on asennossa yksi?
Mutta ääni tulee kyllä myös puolalle tässä asiassa, etenkin jos kaikki muut on jo vaihdettu, niin eipä ole enää vaiva sitä sinne vaihtaa. Jos siis puhutaan puolanjohdosta, ei puolasta itsessään..
Sen kummemmin kyseistä tapausta tuntematta.....mutta
Mitäs se Boschin kaveri mulle kerran sanoi,,,,"pahinta" mitä voit autollesi tehdä on seisottaminen, sen jälkeen saattaapi ruveta ruiskussa rensselit ja pelit pottuilemaan ja urakalla
Benzo kirjoitti:Sen kummemmin kyseistä tapausta tuntematta.....mutta
Mitäs se Boschin kaveri mulle kerran sanoi,,,,"pahinta" mitä voit autollesi tehdä on seisottaminen, sen jälkeen saattaapi ruveta ruiskussa rensselit ja pelit pottuilemaan ja urakalla
No tossa olet aivan oikeassa kyl mut en vaan viittiny moisella kotterolla enään ajella tänä talvena ku siihen olis pitäny vaihtaa puskurit kumminkin jos olis meinannut sillä ruisata... No mut takas asiaan eli vaihdoin puolan nyt sit eilen siihen ja tuntu se toimivan paljon paremmin nyt et ei se eilen ainakaan ruvennut pätkimään joten suur kiitokset teitille herrat jotka autoitte jälleen kerran mua näis mun ongelmissa...Kiitos ja kumarrus...
JussiS kirjoitti:En ymmärrä mitä tarkoitat ryypyllä ruiskukoneessa???. Epäilisin vian olevan
ECU:ssa. Voit tarkistaa asian. Koneen ollessa normaalissa käyntilämpötilassa (82 C) ota pois ylijännitesuojan sulake. Näin tehden ECU ei ole pelissä, mutta ei myöskään ABS. Tällätavoin saat selville ainakin sen, että pelittääkö ECU (ruiskunsäätöboxi).
Siinähän se on ylijännitereleen päällä...Joissain malleissa siinä on kaksi sulaketta ja toisissa vaan yksi...Ja itse relehän löytyy sieltä akun takaa...