Millä saisi 35v vanhan todella pahasti pinttyneen/hapettuneen maalipinnan puhdistettua alkuperäiseen asuunsa?
Kyseessä ei ole siis ihan vähäinen pinnan kiillon häviäminen vaan niin pahasti päivettynyt ja hapettunut pinta että luulin jo noiden kohtien olevan joskus uudelleen maalattu, raja kun menee niin nätisti siinä reuna pokkauksessa josta kyljet kääntyy alas... kyljet siis ovat alkuperäisen punertavan sävyiset kun taas konepelti-katto-peräluukku-lokasuojien päälliset ovat kelletävän oranssiset. Pinttynyt kerros on niin paksu että jopa teräsvillalla sai aikansa hangata jotta alkuperäinen väri ja kiilto tuli esiin.
Jokin hiomatahna tuohon varmaan olisi paikallaan, mutta sellaista sen pitäisi olla jottei tuo esiin tuleva pinta vahingoittuisi. Oliskohan täällä kukaan tuollaisen kanssa pelannut?
Pinttyneen/hapettuneen maalipinnan puhdistus?
Fareclan G3 hioma tahnalla olen kiillotellut vaikka mitä, se ei juurikaan "syö" maalipintaa, mutta kyllä sillä maalinkin saa hiottua pois. hionnan jälkeen pinta on jo lähes täysin kiiltävä mutta joku hyvä hieman hiova vaha vois olla vielä hyvä tuohon päälle. kova homma sinulla on kuitenki edessä jos meinaat ilman maalausta selvitä. 

Joo, maalauskin on kyllä käynyt mielessä...Mika.T kirjoitti:Fareclan G3 hioma tahnalla olen kiillotellut vaikka mitä, se ei juurikaan "syö" maalipintaa, mutta kyllä sillä maalinkin saa hiottua pois. hionnan jälkeen pinta on jo lähes täysin kiiltävä mutta joku hyvä hieman hiova vaha vois olla vielä hyvä tuohon päälle. kova homma sinulla on kuitenki edessä jos meinaat ilman maalausta selvitä.

Onkos tuo Fareclan G3 tahna käsinhiontaan vai voiko koneella myllyttää?
- jösse12488
- Vakiokalustoa
Oma vanhus näytti hailakkaalta ja laikukkaalta, ja mietin jo auton maalauttamistakin. Sitten kuulin firmasta joka käsittelee maalipintoja ja työn jälkeä kehuttiin kovasti. Iisalmessa on Volvon kiinteistössä yksityisyrittäjä joka tekee Corishine käsittelyjä maalipinnoille. Kaveri painoi pari tuntia töitä, maalipinta alkuperäisen punainen, hinta 84 euroa ja kahden vuoden takuu!
Pinta on edelleen tasaisen värinen, vaikka liuotinpesujakin on annettu. Helpoin tapa, eikä ainakaan minun mielestäni ollut kallista.
( tuossa avattaressa autoa ei ole vielä käsitelty ja se on likainen)
Pinta on edelleen tasaisen värinen, vaikka liuotinpesujakin on annettu. Helpoin tapa, eikä ainakaan minun mielestäni ollut kallista.
( tuossa avattaressa autoa ei ole vielä käsitelty ja se on likainen)
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap