Viissatasen peräytys pohtii
Viissatasen peräytys pohtii
Mistä johtuu, kun autom.looda pikkasen pohtii ennenkuin peräytysvaihde kytkeytyy päälle? Auto saattaa jopa valua vielä eteenpäin (painamatta jarrua), mutta kaasun painaminen toki aktivoi viimein pakin.
Ominaisuus ilmentyy niin Parkilta R:lle kuin D-N-R -vaihdossa.
Ominaisuus ilmentyy niin Parkilta R:lle kuin D-N-R -vaihdossa.
"Sormethan siinä paloi, kun Aaro hellaa koski"
Hello
Saattaapi olla nuo kolmosen ja pakin pannat hieman kuluneet, silloin oirehtii noin, tosin hiukan voi miettiä ihan tervekin laatikko, saattavat liian pienet paineet vaikuttaa asiaan.
Luistaako ajossa joku / jotkut vaihdot, entä öljy, milloin vaihdettu ja onko tarpeeksi (tarkista öljyt kuumina koneen käydessä)?
Luistaako ajossa joku / jotkut vaihdot, entä öljy, milloin vaihdettu ja onko tarpeeksi (tarkista öljyt kuumina koneen käydessä)?
Re: Viissatasen peräytys pohtii
Oon miettinyt ihan samaa tuon vm74 pystylampun kanssa. Ei siitä mitään suurempaa haittaakaan ole ollut toistaiseksi.Kinmo kirjoitti:Mistä johtuu, kun autom.looda pikkasen pohtii ennenkuin peräytysvaihde kytkeytyy päälle? Auto saattaa jopa valua vielä eteenpäin (painamatta jarrua), mutta kaasun painaminen toki aktivoi viimein pakin.
Ominaisuus ilmentyy niin Parkilta R:lle kuin D-N-R -vaihdossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Minulla pakki aluksi oirehti juuri noin, lopuksi ei pakki mennyt päälle enään ollenkaan ilman kaasua. Diagnoosi:Kinmo kirjoitti:Muut vaihdot pelittää varsin luonnollisesti, myös pakkokäskyllä. Vain tuo suunnan vaihto mietityttää. Paine vois olla hyvä selitys, semminkin kun kyse on tyhjäkäyntisestä vaihtamisesta.
Lähinnä mietityttää, että pitääkö huolestua vai ei.
Pakin ja kolmosen pakat palanett niin pahasti, että pakki ja kolmonen olivat yhtäaikaa päällä.
Laatikko oirehti kyllä muutenkin, lähinnä 2-3 vaihdossa luisti.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... aatti.html
Tarina löytyy tähtiklubista
Re: Viissatasen peräytys pohtii
Ymmärsinköhän oikein, mutta jalkahan pitää aina olla jarrulla ja auton pysähtynyt kun ajosuuntaa vaihtaa.Kinmo kirjoitti: Auto saattaa jopa valua vielä eteenpäin (painamatta jarrua),.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Täysin normaalia mekaaniselle laatikolle, kun koneen kierrokset ovat matalalla, niin kuin 8 koneissa on. Jos vaihto on venyvää muillakin vaihteilla, voi laatikon paineita nostaa hieman, jos taas laatikko vaihtaa nytkäytäen ja öljyt ovat ok, on varmastikkin remontti edessä jossain lähitulevaisuudessa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0