250 d turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
körmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 11.03.2005 22:24

250 d turbotus

Viesti Kirjoittaja körmy »

autoni on 190 250d vm90. onko joku turbottanu kyseisen mallista autoa. saako helposti katsastettua. jarrut?. entä ku oon kuullut niistä vtt.n päästömittauksista että pitääkö tehä ku on kuitenki tuolla koneella jo td malli olemassa mallisarjassa. kiitos jo etukäteen tiedoista :?:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

onko auto vähäpäästöinen ? jos ei niin turbo kiinni vaan
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
körmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 11.03.2005 22:24

Viesti Kirjoittaja körmy »

no kyllä sielä taitaa vähäpäästönen lukia. vaan oon joskus kuullu että jos on vastaavan lainen moottori olemassa turbolla ni ei tarttis päästöjä kummemmin mittailla. mitä on porukalla kokemusta tästä.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Taitaa ainoa mahollisuus olla vaihtaa koko moottori, joka siis myös pitää olla vähäpäästöinen. Tämä ei ole faktaa vaan mutua.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

volga kirjoitti:no kyllä sielä taitaa vähäpäästönen lukia. vaan oon joskus kuullu että jos on vastaavan lainen moottori olemassa turbolla ni ei tarttis päästöjä kummemmin mittailla. mitä on porukalla kokemusta tästä.
Ei se siltikään onnistu. Tuon kun itse turbotat niin lopputulos ei ole samanlainen kuin tehtaan tekemä turbokone. Siksipä vähäpäästöiseen ei tuo itse turbotus onnistu ilman kalliita pakokaasutestejä.

Sensijaan voit tuohon vaihtaa tehdasturbokoneen joka on vähäpäästöisestä autosta. Tätä ei sitten taas saisi ominpäin viritellä enempää tai taas VTT:n päästötestit kutsuvat.
So long, and thanks for all the fish
körmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 11.03.2005 22:24

Viesti Kirjoittaja körmy »

olipa huonompi homma. no eihän sitä oo pakko turbolle katastaa. tietäskö kukaan pakosarjaa 250td:hen. missä hinnoissa lie liikkuvat nykyään
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

täältä löytyy orkkiiksia ja omavalmisteisia ja jopa semmonen vähäpäästöinen turbokonekin
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Miten se tuo vähäpäästöisyys on tullut näihin diesel-koneisiin, kertalinttuusta vai ihan randomilla? Ilmeisesti ei oo mitään tarkkaa rajaa noitten päästöjen kanssa. Tuo rekisteriote on sitten vissiin pyhäpaperi, jos siinä on se vähäpäästöisyys ( eli ei saa poistettua merkintää päästöistä)?
körmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 11.03.2005 22:24

Viesti Kirjoittaja körmy »

jaa empä tiiä. minkälaista hintaa piät sillä satsilla? entä koko koneella?
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

vähäpäästöisenä on ollut pienempi autovero uutena niin se on mahdotonta muuttaa ei vähäpäästöiseksi
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Tosiaan, sitä ei saa ei vähäpäästöiseksi, mutta tulkinnanvaraa asiassa on konttorikohtaisesti aika paljon. Tulipa itekki taisteltua.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kannattaa jokatapauksessa hankkia alkuperäinen turbokone. Itsellä jäi vähän harmittamaan kun on tuo vaparikone+turbo. Turbokoneessa moni asia niin paljon paremmin... Ja tahtoo tuo nälkä kasvaa syödessä. Turbokonetta helpompi viritellä myöhemmin ja kestää voimaa ja käyttöä paremmin.
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin