autoni on 190 250d vm90. onko joku turbottanu kyseisen mallista autoa. saako helposti katsastettua. jarrut?. entä ku oon kuullut niistä vtt.n päästömittauksista että pitääkö tehä ku on kuitenki tuolla koneella jo td malli olemassa mallisarjassa. kiitos jo etukäteen tiedoista
no kyllä sielä taitaa vähäpäästönen lukia. vaan oon joskus kuullu että jos on vastaavan lainen moottori olemassa turbolla ni ei tarttis päästöjä kummemmin mittailla. mitä on porukalla kokemusta tästä.
volga kirjoitti:no kyllä sielä taitaa vähäpäästönen lukia. vaan oon joskus kuullu että jos on vastaavan lainen moottori olemassa turbolla ni ei tarttis päästöjä kummemmin mittailla. mitä on porukalla kokemusta tästä.
Ei se siltikään onnistu. Tuon kun itse turbotat niin lopputulos ei ole samanlainen kuin tehtaan tekemä turbokone. Siksipä vähäpäästöiseen ei tuo itse turbotus onnistu ilman kalliita pakokaasutestejä.
Sensijaan voit tuohon vaihtaa tehdasturbokoneen joka on vähäpäästöisestä autosta. Tätä ei sitten taas saisi ominpäin viritellä enempää tai taas VTT:n päästötestit kutsuvat.
Miten se tuo vähäpäästöisyys on tullut näihin diesel-koneisiin, kertalinttuusta vai ihan randomilla? Ilmeisesti ei oo mitään tarkkaa rajaa noitten päästöjen kanssa. Tuo rekisteriote on sitten vissiin pyhäpaperi, jos siinä on se vähäpäästöisyys ( eli ei saa poistettua merkintää päästöistä)?
Kannattaa jokatapauksessa hankkia alkuperäinen turbokone. Itsellä jäi vähän harmittamaan kun on tuo vaparikone+turbo. Turbokoneessa moni asia niin paljon paremmin... Ja tahtoo tuo nälkä kasvaa syödessä. Turbokonetta helpompi viritellä myöhemmin ja kestää voimaa ja käyttöä paremmin.