Jakkaran kunnostus !
Jakkaran kunnostus !
Värkkäsin tänään w201-88 sitä vanhenpaa mallia olevaa jakkaraa, oli jousi, tai mikä lie se rautalanka onkaan mennyt poikki, laitoin kupariputkea sisäh. 6.4mm n. 10 cm pätkän juosen päälle, eipä ole enää pelkoa, että tulis menetettyä retkeilyhousut.
ps. voitin muuten kl:n kisan eli penkinpäälliset.
"Saa onnitella"
ps. voitin muuten kl:n kisan eli penkinpäälliset.
"Saa onnitella"
W202 C180 -94
Jotenkin hämärästi muistan että 123:sen ja /8 sarjalaisten penkinjouset olisivat yhtä jäykkiä, ainakin mitä olen istunut muutamassa taksissa jne.MB kirjoitti:Onneksi olkoonToivottavasti ei tulleet tarpeeseen eli rikkinäisen verhoilun peittelyyn
Itse olen joskus korjaillut myös tuolla kupariputkella. Parempi konsti oli laittaa w123:een w115:sta kunnon jouset. Tuli muuten ryhdikäs penkki.
MB
Tuttu verhooja sanoi että nuo pystärin penkit on täytetty aidolla meriheinällä

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Penkin korjaus
Ei teidän kupariputkenne kauan kestä olen työksenini yli 50 vuotta korjannut auton penkkejä. Helpoin tapa korjata vanha mersun penkki 123 korisesta eteenpäin .Laittaa ensin vanerilla se penkin alla oleva aukko umpeen ja senjälkeen täyttää se penkki vaahto muovilla.Ensisin reunoihin sellaiset kolmio malliset mahdollisen tukevat palat ja senjälkeen täytetää keskeltä..Ei liian täyteen ettei tule pallomaista On itsestä kiinni kuinka kovaksi haluaa.Senjälkeen ei tarvitse kuin ajaa kyllä kestää. Terveisin 40 vuotta mersulla ajanut ja tukevasti istunut !
Vaihtaisin allekirjoituksen
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Re: Penkin korjaus
j lehti kirjoitti:Ei teidän kupariputkenne kauan kestä olen työksenini yli 50 vuotta korjannut auton penkkejä. Helpoin tapa korjata vanha mersun penkki 123 korisesta eteenpäin .Laittaa ensin vanerilla se penkin alla oleva aukko umpeen ja senjälkeen täyttää se penkki vaahto muovilla.Ensisin reunoihin sellaiset kolmio malliset mahdollisen tukevat palat ja senjälkeen täytetää keskeltä..Ei liian täyteen ettei tule pallomaista On itsestä kiinni kuinka kovaksi haluaa.Senjälkeen ei tarvitse kuin ajaa kyllä kestää. Terveisin 40 vuotta mersulla ajanut ja tukevasti istunut !
noita vanerin laittajia tuntuu riittävän tässä maassa törmännyt niihin useita kertoja mersun penkkejä korjaillessa ,minkähän takia ne tulee korjaukseen
uudestaan ,no juuri sen takia kun sinne on survottu pehmeetä vaahtomuovia
sillä ei oo hevon merkitystä siellä , kyllä se on niin että paras keino on ostaa
uusi istuin runko toki maksaa noin 250e (w 124) tai tehdään kunnolla vanha
eli laitetaan reunoille pysty jouset tulee tosi jämäkkä ja samalla häipyy se sivuttais vetvominen ja keskelle pohjaan laitan jäykkää kumivyötä ja sen päälle muotoiltu joka tulee vasten jousia kovaa puristelevyä joka joustaa juuri sen verran kun tarvii sitä kovuutta voi vaihtaa riippuu omistajan elopainosta näin se kestää useita vuosia ja väitän että on parempi kuin uusi ,asiakkaat ainakin on erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja hinta koko työlle 120 e
ps. usimmat mersun alkuperäis kankaat ja nahat löytyy hyllystä

- j.s.lehti.
- Mersumies
Istuimen vahvistus
Kyllä veholta sai vähän aikaa näitä vahvistettuja istuimia mutta vain vähään aikaan
124 tuli vähän aikaa taxsimallia näillä istuimilla mutta se lopetettiin ja palattiin vanhaan jousitukseen Kyllä sinne penkkiin lisäjousia voi laittaa mutta kyllä siitä tahtoo tulla sellainen narisia kuin vanha heteka Ja kyllä vanerin sijasta on kumivöitäkin käytetty mutta varsikin 124 on se aukko niin pieni että sillä ei paljon ole merkitystä kyllä muovitäyte paremmin tukee kuin jotkut lisäjouset kun vaan laittaa kunnon tavaraa olen istunut noin 1,5 miljoona kilometriä muovilla täytetyssä penkissä eikä niitä ole tarvinnut kuin kerran vahvistaa Ja siihe aitoon jouheen. kyllä se keinojouhta ja kumi sekoite mitä niissä penkeissä on ei minua vastaan ainakaan vielä ole tullut aitoa jouhta Arvatkaa mitä se maksaisi. Mutta enhän ole kuin vuoresta 1955 asti tehnyt näitäHommia eihän siitä viälä mitään opi Kyllä nämä Asiantuntijat ja nämä moderaattorit en kyllä tiedä mitä nämä ovat
olevinaan tietävät kaiken mutta ei paljon numeroista auta kun oikein töitä tehrään
124 tuli vähän aikaa taxsimallia näillä istuimilla mutta se lopetettiin ja palattiin vanhaan jousitukseen Kyllä sinne penkkiin lisäjousia voi laittaa mutta kyllä siitä tahtoo tulla sellainen narisia kuin vanha heteka Ja kyllä vanerin sijasta on kumivöitäkin käytetty mutta varsikin 124 on se aukko niin pieni että sillä ei paljon ole merkitystä kyllä muovitäyte paremmin tukee kuin jotkut lisäjouset kun vaan laittaa kunnon tavaraa olen istunut noin 1,5 miljoona kilometriä muovilla täytetyssä penkissä eikä niitä ole tarvinnut kuin kerran vahvistaa Ja siihe aitoon jouheen. kyllä se keinojouhta ja kumi sekoite mitä niissä penkeissä on ei minua vastaan ainakaan vielä ole tullut aitoa jouhta Arvatkaa mitä se maksaisi. Mutta enhän ole kuin vuoresta 1955 asti tehnyt näitäHommia eihän siitä viälä mitään opi Kyllä nämä Asiantuntijat ja nämä moderaattorit en kyllä tiedä mitä nämä ovat
olevinaan tietävät kaiken mutta ei paljon numeroista auta kun oikein töitä tehrään
Re: Penkin korjaus
Kyllä näin on, erittäin hyvä tuli penkistä!eugen kirjoitti:asiakkaat ainakin on erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja hinta koko työlle 120 e
230 C 1978
Re: Jakkaran kunnostus !
Täältä kiitokset Autosisustus Eugenille Kangasalaan.
Asiantuntevaa neuvontaa, nopeaa ja avuliasta palvelua kohtuuhinnalla (siis nahkamateriaali).
Asiantuntevaa neuvontaa, nopeaa ja avuliasta palvelua kohtuuhinnalla (siis nahkamateriaali).
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224