W123 pyöräntuentaongelma!
W123 pyöräntuentaongelma!
Nyt kun tässä on jo pari tuntia tullut ruudun ääressä naputeltua, niin pitää nyt kaivaa esille eilen kiukun nostattanut ongelma:
W123:ni kartturinpuolen eturengas raiskaa lokarinkaarta koko ajan mutta kuskin puoli ei.
- Madallettu heinäkuussa - joten osasyy saattaa olla kuolettumista, joskin vaihdoin pienenpään rengastukseen sen jälkeen
-alatukivarret vaihdoin myös heinäkuussa
-kummallakin kerralla kulmien säätö
-auto ei silmämääräisesti seiso vinossa
-ei ylimääräisiä ääniä
-ei tarvitse olla muita matkustajia, ja siltikään oma puoleni ei ole YHTÄÄN raapasua sisälokariin saanut
Voiko olla alapallossa vikaa? Muita ehdotuksia kaivataan kipeästi ennenkuin marssin vihaisena taas kulmiensäätöön!
W123:ni kartturinpuolen eturengas raiskaa lokarinkaarta koko ajan mutta kuskin puoli ei.
- Madallettu heinäkuussa - joten osasyy saattaa olla kuolettumista, joskin vaihdoin pienenpään rengastukseen sen jälkeen
-alatukivarret vaihdoin myös heinäkuussa
-kummallakin kerralla kulmien säätö
-auto ei silmämääräisesti seiso vinossa
-ei ylimääräisiä ääniä
-ei tarvitse olla muita matkustajia, ja siltikään oma puoleni ei ole YHTÄÄN raapasua sisälokariin saanut
Voiko olla alapallossa vikaa? Muita ehdotuksia kaivataan kipeästi ennenkuin marssin vihaisena taas kulmiensäätöön!
Re: hmm..
AInakaan minun silmään ei ole eroja. Ja yleensä se on melko tarkka tollasissa. Näyttäisi enemmän että vasen vanne tulisi liian ulos...???jarski kirjoitti:Olisiko lokasuoja sitten mallia hieman erilainen kuin toinen?
Pitäisikö avaa jarrut ja laakerit jne...?
Jussi L.:
H&R 50mm jousilla ja KYBin kaasuilla.
Voihan sen pyöränlaakerin tarkistaa nostamalla pyörä ylös , ottaa kiinni renkaan ylä ja alareunasta ja kokeilee heiluttaa pyörää, jos välystä on paljon, niin laakerin kiristys tai vaihto, jos pitää ääntä.
Pyöränkulmaa voi hiukan säätää myös ylätukivarresta, konehuoneen puolelta. Kannattaa ainakin katsoa missä asennossa säätö on siellä.
Pyöränkulmaa voi hiukan säätää myös ylätukivarresta, konehuoneen puolelta. Kannattaa ainakin katsoa missä asennossa säätö on siellä.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Meitin 124:sessa ratas raapi kaarta kääntyessä ja pikku möykkyyn ajaessa.
Oli iskari aika heikola hapella.
Parkissa seisoessaa pirssi oli ihan pikkusen lintassa oikealle puolelle, ei huomannu muulla kuin sormimääräisesti mittailemalla renkaan ja lokarin väliä.
Oli iskari aika heikola hapella.
Parkissa seisoessaa pirssi oli ihan pikkusen lintassa oikealle puolelle, ei huomannu muulla kuin sormimääräisesti mittailemalla renkaan ja lokarin väliä.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Auto katsastettiin madalluksen jälkeen, ja välystä ei ollut, eikä muutakaan huomauttamista. Täytyy yrittää purkaa tässä vähän niinkuin osa kerrallaan... Myös täristystä on alkanut ilmetä 120-140 vauhdissa mutta sehän voi johtua huonoista renkaista...
Jouset bungas 354, iskarit 200 ja meidän hovinarrille heitin vaivanpalkkaa kun itse en saa autoa ylös ja helpoin tapahan on sitten jouset saada irti irrottaa perä.
Ja lisäksi mulla on tosiaan sama juttu, sormenväliä on omalla puolella enemmän kuin ongelmapuolella! Mistä johtuu? Voi olla että osa myös siitä JOS vanne tosiaan tulee ulommas tai lokari olisi erilainen... t.turhautunut
Jouset bungas 354, iskarit 200 ja meidän hovinarrille heitin vaivanpalkkaa kun itse en saa autoa ylös ja helpoin tapahan on sitten jouset saada irti irrottaa perä.
Ja lisäksi mulla on tosiaan sama juttu, sormenväliä on omalla puolella enemmän kuin ongelmapuolella! Mistä johtuu? Voi olla että osa myös siitä JOS vanne tosiaan tulee ulommas tai lokari olisi erilainen... t.turhautunut
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tarkistitko jousen yläpäässä olevan kumin paksuuden, että ne ovat molemmin puolin saman korkuisia, ne voivat olla eri paksuisia teeseitse miesten jäljiltä. Lisäksi camperin ja casterin kulmat vaikuttavat renkaan asentoon 8 katso onko mittapapereissa eroavaisuuksia vasemman ja oikeanpuolen välillä )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kumit olivat kummallakin puolella saman numeroiset. Jos ei vikaa muutoin löydä mietin josko laittaisi ongelmapuolelle vain yksinkertaisesti korkeamman kumin....?
Casterit saattoi olla hieman eroavaiset, kieltämättä...
Lisäksi silminnähden juuri apparin rengas harittaa selkeästi kun ohjauksen pitäisi olla suorassa...
En ymmärrä miksei niitä olisi saatu ohjearvoihin
Casterit saattoi olla hieman eroavaiset, kieltämättä...

En ymmärrä miksei niitä olisi saatu ohjearvoihin

lisää aiheesta
Tarkista vielä yksi juttu siitä kulmien säädöstä. :
Kerran oli oman auton kanssa siinä "hässäkkää".
Syyksi selvisi, että tehostetulle ja tehostamattomalle, oli erilaiset arvot !?
Olettivat että eihän näissä suomi-autoissa mitään herkkuja ole....
( tehostin vakiona '82 - )
Kerran oli oman auton kanssa siinä "hässäkkää".
Syyksi selvisi, että tehostetulle ja tehostamattomalle, oli erilaiset arvot !?
Olettivat että eihän näissä suomi-autoissa mitään herkkuja ole....
( tehostin vakiona '82 - )
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
lisää.....
ei millään pahalla, mutta ainakin omassa tapauksessani vika oli
säätäjän ammattitaidossa. 4-pyörä suuntauksen tekeminen huolellisesti
on aikaa ja huolellisuutta vaativa työvaihe.
säätäjän ammattitaidossa. 4-pyörä suuntauksen tekeminen huolellisesti
on aikaa ja huolellisuutta vaativa työvaihe.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Onko kaikki tangot pyöräntuennassa suoria? Ettei vaan kanto tms. olisi osunut, ja vääntänyt mutkalle?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi