solex 4a1 kaasutinkytkökset
solex 4a1 kaasutinkytkökset
Sattuisikohan kenelläkään olemaan tietoa kyseisen kaasarin sähkö-ja alipaineliitännöistä,kaavio olisi tervetullut,mutta kaikki tiedot tarpeen,konehan on m123 ,eli 250 kutvonen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: solex 4a1 kaasutinkytkökset
Itseäkin kiinnostaisi saada kyseiset kaaviot.karpo kirjoitti:Sattuisikohan kenelläkään olemaan tietoa kyseisen kaasarin sähkö-ja alipaineliitännöistä,kaavio olisi tervetullut,mutta kaikki tiedot tarpeen,konehan on m123 ,eli 250 kutvonen.
Mutta jos johonkin tiettyyn kohtaan etsit apuja niin itsellä on kulkukunnossa oleva auto josta voin kurkkia mihin mikin menee.
Itse ihmettelen myös ,miksei tuollaisia alipainekaavioita ole enemmän liikkeellä. Kaikissa vanhoissa autoissa on nimittäin aina edellisen omistajan kaverin "asiantuntijaystävän" tekemiä "parannuksia", jotka purkamalla useimmat koneongelmat saa korjattua.
Solex 4A1:ssä ei taida sähköjä olla juuri enempää kuin mitä magneettliventtiileille (sellaiset loisteputken sytyttimen näköiset jos oikein muistan) menee. Jos ne eivät saa kontaktia, niin tyhjäkäynti ainakin on olematonta.
Hauskana anekdoottina noista alipaineletkuista vielä: kokeilin Nissanissa laittaa letkut ristiin (kun yhdessä varaosakaasarissa oli niin), mutta seurauksena oli se, että kierrokset nousivat rajattomasti. Tuli aika kiire virta-avaimelle.
-Daaz
Solex 4A1:ssä ei taida sähköjä olla juuri enempää kuin mitä magneettliventtiileille (sellaiset loisteputken sytyttimen näköiset jos oikein muistan) menee. Jos ne eivät saa kontaktia, niin tyhjäkäynti ainakin on olematonta.
Hauskana anekdoottina noista alipaineletkuista vielä: kokeilin Nissanissa laittaa letkut ristiin (kun yhdessä varaosakaasarissa oli niin), mutta seurauksena oli se, että kierrokset nousivat rajattomasti. Tuli aika kiire virta-avaimelle.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
solex 4a1 kaasutinkytkökset
Joo ne tyhjäkäyntipiirin 2 magn.venttiiliä onkin aika selvät tapaukset,ja ryypyn spiraali kans,mut mitenkäs sitä tk.solenoidien yläpuolista venttiliä ohjataan?jatkuva virta ,vai jonkun "termarin" perässä.Entäs venakopan puolella kulmassa oleva alipainekello? Onkos se kytkin vai toimilaite.Toimimaahan (jotenkin)ton mehulingon kyllä saa,mut nyt olisikin tarkoitus tehdä kytkennät niinkuin ne on aikanaan tehtaalla mietitty.
Markox pistä yhteystietoja vaikka yv:nä jos viitsit,niin otan yhteyttä jos menee sormi liian syvälle suuhun.
Markox pistä yhteystietoja vaikka yv:nä jos viitsit,niin otan yhteyttä jos menee sormi liian syvälle suuhun.
solx 4a1 kaasutinkytkökset
Oliskos sitä tietoa?? :roll:
Re: solex 4a1 kaasutinkytkökset
Täältä löytyy infoa:karpo kirjoitti:Sattuisikohan kenelläkään olemaan tietoa kyseisen kaasarin sähkö-ja alipaineliitännöistä,kaavio olisi tervetullut,mutta kaikki tiedot tarpeen,konehan on m123 ,eli 250 kutvonen.
http://www.ruddies-berlin.de
-> Vergaser -> 32/54 4A1
Viimeksi muokannut SEV8, Pe 04.03.2005 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: solex 4a1 kaasutinkytkökset
En suosittele klikkaamaan ko. linkkiä, jos ei tosisaan ole hätä kaasarin kanssa. Ensimmäistä kertaa FireFox tilttasi totaalisesti. Vaikka yleensä popuppien blokkaus toimii, niin nyt ei. Uusia ikkunoita hyppeli silmille vaikka kuinka vanhoja koetti sulkea. Hyi s**tana, mikä sivu.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: solex 4a1 kaasutinkytkökset
Kiitos huomautuksesta, korjasin osoitteen. Eli oikea osoite on http://www.ruddies-berlin.de Tuota väärennettyä linkkiä (löytyi googlella) voi käyttää vaikka suojaustasonsa testaukseen. Vai pukkaako uusikin linkki pop-uppia.Roisto kirjoitti:SEV8 kirjoitti: En suosittele klikkaamaan ko. linkkiä, jos ei tosisaan ole hätä kaasarin kanssa. Ensimmäistä kertaa FireFox tilttasi totaalisesti. Vaikka yleensä popuppien blokkaus toimii, niin nyt ei. Uusia ikkunoita hyppeli silmille vaikka kuinka vanhoja koetti sulkea. Hyi s**tana, mikä sivu.
t.
Risto
Re: solex 4a1 kaasutinkytkökset
Joo – piti taas tappaa selain. Jos joku jotain haluaa mainostaa, niin ei tuommoisilla sivuilla saa kuin ihmisten antipatiat päälleen. Ei jaksa käsittää.SEV8 kirjoitti:Kiitos huomautuksesta, korjasin osoitteen. Eli oikea osoite on http://www.ruddies-berlin.de Tuota väärennettyä linkkiä (löytyi googlella) voi käyttää vaikka suojaustasonsa testaukseen. Vai pukkaako uusikin linkki pop-uppia.
Pitääpä melkein testata wget:illä, minkä pommin tuo sivu oikein sisältää.
t.
Risto
E500 – 211.070