virtalukko
virtalukko
nonii. ny mersusta kyrvähti virtalukko. avain ei käänny virtalukossa, auto on rattilukossa, tosi hankala hinata, ku renkaat ei käänny. oon teettäny jo neljä erivahvusiks jyrsittyä avainta. mitä voi tehdä? miten saa rattilukon pois ja auton käyntiin? ovet aukee joka avaimella, mutta virtalukko ei ees lupaa mitään. lärvähti ku seinää, yhtäkkiä lakkas toimimasta. varmaan kulunu koko lukko paskaks. kysymys kuuluu: paljonko maksaa uus virtalukko, miten sen voi vaihtaa, ku ei avaimet käy enää? kiitti vinkeistä!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Alkuperänen virtalukko on 60eukkoo KL-varaosilla. Tarvike on 50eukkoo, mutta se on pienemmällä avaimella, en suosittele tarviketta.
Se virtalukko pitäis nyt saada kääntymään vaikka väkisin kakkos-asentoon, jonka jälkeen noin kello puoliyhdessä ja puoliseitsemässä on kaksireikää. Niihin työnnetään virtalukon irrotus-tapit ja vedetään lukko-patruuna pois.
Tee kestävästä raudasta avaimen levyynen ja paksuunen "puikko". Toisin sanoen suorakopio avaimesta ilman uria.... Lyöt sen vasaralla virtalukkoon ja kääntelet hitaasti edestakaisin lukkoa siitä "puikosta" esim. pihdeillä. Kohta kuulet ja tunnet kuinka haitat rupeaa katkeamaan ja puikko kääntyy lukossa!!! Sitten meneekin jo virta päälle ja auton saa sillä käyntiin. Sen voi ajaa vaikka korjaamolle jos ei itse saa lukkoa irti.
Se virtalukko pitäis nyt saada kääntymään vaikka väkisin kakkos-asentoon, jonka jälkeen noin kello puoliyhdessä ja puoliseitsemässä on kaksireikää. Niihin työnnetään virtalukon irrotus-tapit ja vedetään lukko-patruuna pois.
Tee kestävästä raudasta avaimen levyynen ja paksuunen "puikko". Toisin sanoen suorakopio avaimesta ilman uria.... Lyöt sen vasaralla virtalukkoon ja kääntelet hitaasti edestakaisin lukkoa siitä "puikosta" esim. pihdeillä. Kohta kuulet ja tunnet kuinka haitat rupeaa katkeamaan ja puikko kääntyy lukossa!!! Sitten meneekin jo virta päälle ja auton saa sillä käyntiin. Sen voi ajaa vaikka korjaamolle jos ei itse saa lukkoa irti.
entä jos se "avain" sit katkee sinne lukkopesään? saako sitä mitenkään muuten irti? voiko 20mm poralla vetää koko lukon paskaks? aukeeko helposti sillein "avaimella" veivaamalla, vai katkeeko se sinne herkästi. pitäs aika nopeesti saada auto pois, ku se hyyty viaraalle paikkakunnalle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Avain voi kyllä katketa. Mutta tee se työkalu esim iskarin varresta se kestää!!! kunhan vain malttaa nitkutella edestakaisin.
Poraamista ei oo tarvinnu ite kokeilla ikinä, kun aina on saanut tällä konstilla irti.
Vaihtoehdot loppuu mun osalta siihen. Toki virtalukon rungon voi katkaista ja sitä kautta purkaa rattilukko. Mutta on niin työlästä. Toki työlästähän se on tehdä sitä pelkkää erikoistyökalua, mutta kun mulla se olis valmiina.....
Soita hinausauto...... Toivotan onnea yritykseen.....
Poraamista ei oo tarvinnu ite kokeilla ikinä, kun aina on saanut tällä konstilla irti.
Vaihtoehdot loppuu mun osalta siihen. Toki virtalukon rungon voi katkaista ja sitä kautta purkaa rattilukko. Mutta on niin työlästä. Toki työlästähän se on tehdä sitä pelkkää erikoistyökalua, mutta kun mulla se olis valmiina.....
Soita hinausauto...... Toivotan onnea yritykseen.....
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
mulla meni 190 mesestä virtalukko samalla lailla.. yli tunnin sitä venkuttelin näpit kohmeessa sitten se yhtäkkiä kääntyi.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
poraaminen ei auta, et saa vielä sitä mustaa karkaistua kehystä irti. Mä halkaisin kehyksen varovasti pikkurälläkällä jonka jälkeen sain haitat nypittyä pois. Paskamainen tehdä pimeellä parkkiksella, melkein olis pakko saada johonkin lämpimään missä on valoa. Eka idea oli hyvä, kannattaa yrittää jollain terästikulla käähtää haitat kylmästi ympäri. Mä turasin varmaan ainakin 3 tuntia tuon kanssa kun se mulla jämähti, säilyi lukkorunko ehjänä eikä tarvinnut vehosta kuin uuden murtosuojan ja lukkopatruunan.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä, Nitkuttelet sitä avainta edes takas virtalukossa (ilman mitään suurta voiman käyttöä) vähän joka suuntaan, sillä konstilla yleensä saa liikkeelle (useasta kokemusta), ja kun se liikahtaa niin älä missään nimessä käännä enään nolla asentoon vaan irrota se niilä puikoilla, käy myös pienillä ruuvi meisseleillä.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Jees, tai sitten ei. Mä nysväsin ennen pakkokeinoihin siirtymistä noin kaksi tuntia eikä auttanut. Kääntelin ja veivasin eri suuntiin avainta, laitoin paineilmaa lukkoon, naputtelin varovasti ja sitten vähemmän varovasti lukkorunkoa eikä auttanut. Lopuksi laitoin öljyä lukkoon eikä auttanut senkään vertaa. Kaiken perkeleen lisäksi kun sain murtosuojan ja haitat irti niin silloinhan pitäs lukon lähteä puikoilla ulos kun lukko kääntyy. Eipäs lähtenyt, lukon runko piti vielä halkaista lukkopesän sisässä katkaistun rautasahan terän kanssa nirhaamalla. Voi olla etten vaan osannut tai sitten voi olla niinkin että kaikki mikä voi mennä pieleen meni pieleen juuri tuolloin Onneksi oli kesä niin ei tarvinnut pakkasessa sen kanssa riehuaAllu D. kirjoitti:Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä, Nitkuttelet sitä avainta edes takas virtalukossa (ilman mitään suurta voiman käyttöä) vähän joka suuntaan, sillä konstilla yleensä saa liikkeelle (useasta kokemusta), ja kun se liikahtaa niin älä missään nimessä käännä enään nolla asentoon vaan irrota se niilä puikoilla, käy myös pienillä ruuvi meisseleillä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
On se joskus harkitulla voiman käytölläkin auennut. Siellä ei useinkaan ole kuin yksi haitta, joka ei enää täysin toimikaan. Syynä voi olla vaikka katkennut jousi. Itse ottaisin virta-avaimesta kiinni kunnon pihdeillä ja alkaisin varovasti käännellä avainta edestakaisin. Jos onni on myötä, niin viallinen haitta rusahtaa oikean asentoon ja avain kääntyy. Voimaa kannattaa toki käyttää harkiten. Avainta ei nimittäin kannata katkaista sinne lukkoon. Tuota konstia on täälläpäin käytetty menestyksekkäästi.
Tänään kävin pelastamassa yhden 4-maticin, kun ei avain kääntynyt.
Asiakas oli nitkuttanut sitä toista tuntia ja minäkin kokeilin aika kauan nitkuttaa, mutta ei niin ei. Ei muutaku lähdettiin hinaamaan autoa takapyörät ilmassa pajalle, niin yhtäkkiä avain pyörähti ja saatiin auto käyntiin
Autossa olikin erikoisempi patruuna:
Patruunan päällä oli ollut muovinen hela ja lukkorungossa oli sivussa pieni reikä josta patruuna vapautettiin. Vaihtoon meni runko ja patruuna, koska semmosta patruunaa ei ole missään ja maksaa varmaan hunajata jos ois löytyny.
Muutenki aika mielenkiintoinen yksilö: 4-maticin 300E kori ja 300D takaveto automaatti tekniikka. Etupäässä oli vetarin ulommat nivelet vain paikallaan ja muuten oli 4-maticin etuakselisto ja runkopalkit
Asiakas oli nitkuttanut sitä toista tuntia ja minäkin kokeilin aika kauan nitkuttaa, mutta ei niin ei. Ei muutaku lähdettiin hinaamaan autoa takapyörät ilmassa pajalle, niin yhtäkkiä avain pyörähti ja saatiin auto käyntiin
Autossa olikin erikoisempi patruuna:
Patruunan päällä oli ollut muovinen hela ja lukkorungossa oli sivussa pieni reikä josta patruuna vapautettiin. Vaihtoon meni runko ja patruuna, koska semmosta patruunaa ei ole missään ja maksaa varmaan hunajata jos ois löytyny.
Muutenki aika mielenkiintoinen yksilö: 4-maticin 300E kori ja 300D takaveto automaatti tekniikka. Etupäässä oli vetarin ulommat nivelet vain paikallaan ja muuten oli 4-maticin etuakselisto ja runkopalkit
Joku mersupurkaamo??
Aki kirjoitti:
"Tänään kävin pelastamassa yhden 4-maticin, kun ei avain kääntynyt.
Asiakas oli nitkuttanut sitä toista tuntia ja minäkin kokeilin aika kauan nitkuttaa, mutta ei niin ei. Ei muutaku lähdettiin hinaamaan autoa takapyörät ilmassa pajalle, niin yhtäkkiä avain pyörähti ja saatiin auto käyntiin
Autossa olikin erikoisempi patruuna:
Patruunan päällä oli ollut muovinen hela ja lukkorungossa oli sivussa pieni reikä josta patruuna vapautettiin. Vaihtoon meni runko ja patruuna, koska semmosta patruunaa ei ole missään ja maksaa varmaan hunajata jos ois löytyny. "
Jaa siellä oli jossain reikä patruunan irrotusta varten...
En ollut minäkään ennen tuollaista nähnyt, omistaja ostatteli meiltä patruunaa - ja minä lupasin tökätä heti paikalleen vaan eipä sitä niinvain tökättykään.
Sovittiin että vaihdetaan koko systeemi parin päivän päästä kun on aikaa, mutta oli mennyt jumiin seuraavassa pysähdyksessä ja Aki ehti pelastamaan.
Nelimatikki oli "tuotu käytettynä Saksan liittotasavallasta".
"Tänään kävin pelastamassa yhden 4-maticin, kun ei avain kääntynyt.
Asiakas oli nitkuttanut sitä toista tuntia ja minäkin kokeilin aika kauan nitkuttaa, mutta ei niin ei. Ei muutaku lähdettiin hinaamaan autoa takapyörät ilmassa pajalle, niin yhtäkkiä avain pyörähti ja saatiin auto käyntiin
Autossa olikin erikoisempi patruuna:
Patruunan päällä oli ollut muovinen hela ja lukkorungossa oli sivussa pieni reikä josta patruuna vapautettiin. Vaihtoon meni runko ja patruuna, koska semmosta patruunaa ei ole missään ja maksaa varmaan hunajata jos ois löytyny. "
Jaa siellä oli jossain reikä patruunan irrotusta varten...
En ollut minäkään ennen tuollaista nähnyt, omistaja ostatteli meiltä patruunaa - ja minä lupasin tökätä heti paikalleen vaan eipä sitä niinvain tökättykään.
Sovittiin että vaihdetaan koko systeemi parin päivän päästä kun on aikaa, mutta oli mennyt jumiin seuraavassa pysähdyksessä ja Aki ehti pelastamaan.
Nelimatikki oli "tuotu käytettynä Saksan liittotasavallasta".
wiimax.fi
Re: virtalukko
moi mulla on mersu c200 2002 vm miten siitä saa virtalukon irrotettua? Voisiko joku antaa neuvoa