w202 ryntäilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hanpo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 20.10.2004 12:00
Paikkakunta: jyväskylä

w202 ryntäilee

Viesti Kirjoittaja hanpo »

auto on W202 -95 1.8 automaatti.

Aamulla auto alko ryntäilemään eli kiihdytteli ja hidasteli omia aikojaan. Vapaalla kone kaasutteli tyhjäkäynnin ja 3500 kierroksen välillä.

Meinasin ajaa parkkihallin seinään ennen kuin sain virrat pois. Hallin lattialla oli hiekkaa ja auto meni pari metriä etupyörät lukossa ja reipas veto päällä.
Päivällä kaikki toimi taas normaalisti eli joku siellä ilmeisesti oli jäässä, mutta mikä.
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Oisko vakionopeuden säädin jotenkin jäässä?
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

No eipä tuo kyllä voi olla, jos tyhjäkäynnillä sama ongelma
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Eihän vaan lattiamatto pääse kiilautumaan jotenkin polkusimen väliin. :idea:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Viesti Kirjoittaja Classic »

M.K kirjoitti:Eihän vaan lattiamatto pääse kiilautumaan jotenkin polkusimen väliin. :idea:
Itselläni tuo alkuperäinen MB-matto kiilaa jatkuvastí polkimien alle ja eteen käsittämättömän herkästi, täytynee heittää mäkeen ! Joku mitoitusvirhe siinä on.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Yleensä dieselin ryntäyksen syynä on ilmavuoto polttoaineputkistossa. Yleensä siirtopumpusta tankkiin päin.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
rigardo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 18.10.2004 12:57

Viesti Kirjoittaja rigardo »

mulla on 202-95 elecance automat,,,,,ja aivan samoja oireita.panin tankkiin masinolia,vähän helpotti,mutta oireet tuli takaisin,tuntuu että ruiskun läppä jotenkin jäätyisi
hanpo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 20.10.2004 12:00
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hanpo »

hiukan kommentteja vastauksiin:
- cruisea autossa ei ole
- matot on siististi lattialla
- tämän ikäisissä 1.8 on bensakone
- masinol juttu vaikuttaa varsin mahdolliselta, masinolit on mennyt lähinnä omaan kurkkuun ja harvemmin tankkiin. Autossa on aikaisemminkin jäänyt tyhjäkäynti toiselle tuhannelle ja laskenut normaaliksi kerran kaasua polkaisemalla. Näin taisin tehdä nytkin, eli joku vipustaaki saattoi jäädä palautumatta paikoilleen ja mahdollisesti kone yrittää olemattomalla järjellään korjata seoksia kohdilleen tms.
Häiriö ei ole toistaiseksi uusiutunut kun ilmatkin hiukan lämpeni.
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

201/124/126:ssahan lisäilmaluistin takkuilu aiheuttaa tyhjäkäyntiongelmia.
Mitenkäs C:ssä muuten ohjataan tyhjäkäyntiä? Luultavasti tuo systeemi siinäkin takkuaa.
rigardo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 18.10.2004 12:57

Viesti Kirjoittaja rigardo »

tutkimattomia ovat herrojen vehkeet,,,,,,,rakas vaimoni ei enään koske mersuun,,,on kuulemma tappovehje.toki kaasun jumittaminen on veemäinen vika ja automaatti siihen päälle niin eteenpäinhän se mennee vaikka punainen palaakin risteyksessä.mutta viasta sen verran että huomasin että kun kone oli vähän lämmennyt niin se alkoi toimimaan normaalisti.ajattelin seuraavassa huollossa oikeen käyttää alkuperäispalveluja jos vaikka vikakoodi antais jotain selvyttä tähän mysteeriin.autolla on ajettu 189000 kilsaa ja on kotimainen taustaltaan niin taikka pietarsaaresta ja yksi omistaja eli aikast hyvin pidetty,entinen omistaja ei tiennyt tästä viasta ollenkaan auto oli kuulemma vaimon entinen kauppakassi,,,,tasan ei käy,,,,
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Ettei vaan ole tyhjäkäynnin säätömoottori rikki tai kaasuläpän asennontunnistin vaikuttais vähän semmoselta. ei muutakuin testeriin kiinni. muuten jos siinä on vika niin muistaakseni kaasuläppäkoteloon ei saa erikseen osia eli koko kotelo ja on pirun kallis
RED POWER IHC DT-358
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Löytyikö vika .... Itselläni teki tänä aamuna samaa ... Kostea ilma ja kone juuri lämmennyt (n. 5km ajoa) . tyhjäkäynti seilat 300-2000 rpm ..
rigardo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 18.10.2004 12:57

202 ryntäily

Viesti Kirjoittaja rigardo »

mulla itellä rauhottui pirssi kun laitoin masinolia uudestaan,eli huoltokin meinas että vettä on tankissa,mutta ite en usko ennenkuin pakkaset ja lumi on tullut maahan ja näen ja koen pirssin pelaavan
Vastaa Viestiin