W124:sen iskareista kokemuksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

W124:sen iskareista kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Vaikka täällä näyttäis jo olevan parikin topiccia koskien iskareita niin laitetaan yksi lisää..

Eli nyt kevättä kohti pitäs saada W124:seen uudet iskarit. Tuntuu levottomalta ajaa ja pompottaa aika lailla. Alle on viime syksynä vaihdettu G&M:n 45mm madallusjouset. Iskarit olis kannattanu silloin samalla vaihtaa mutta rahatilanteen takia sitten jäi. Noi vakio iskarit tuntuu pohjaavan tai ainakin toimivan ainakin optimaalisen alueen ulkopuolella. Eikä ulosjouston vaimennus riitä ja siitä syytä jäykkä jousi heittää koria irti tiestä heitossa/montussa.

On kaksi vaihtoehtoa mitä luultavasti kannataa harkita: Bilstein Sprint tai Konin Sport. Kummatkin on lyhennettyjä iskareita ja tossa Konissa voi yläpäästä säätää vaimennusta ikääntymisen tai oman mielen mukaan. Tingittyä hintaa Bilsteinillä olis 480€/kierros ja Koni 150€ enemmän. Onhan siinä hintaa mutta olishan se varmaan pitkäikäinen ja hyvä ajaa.

Onko kellään kokemusta kyseisitä iskareista? Tai jotain muuta vaihtoehtoa tilalle?

Edit: Otsikkoa korjailtu hyvien tapojen mukaiseksi.
Viimeksi muokannut Lindroos, Ti 08.04.2003 16:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Otsikointi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Vanha hyvä tapa voisi olla asiaa tällä uudellakin forumilla. Otsikossa voisi lukea auton tyyppi, mihin täksti viittaa...

PS. Kirjoittaja voi muuten muokata otsikkoa. :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Koni rocks

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Mulla oli säädettävät Konit e30 farmarissa ja ajettavuus oli todella loistava vielä 60tkm jälkeenkin.

Vein sen siinä vaiheessa iskaritestiin ja tyypit vaan naureskeli että "jaaha sulla auto paremmassa balanssissa kuin Häkkisellä!" - joka nurkasta oli tullut tasainen 83 tulokseksi (0-100 asteikolla).

Eli todella lämpimästi suosittelen Konin säädettäviä.

Gabrielin kaasuiskarit olivat hinta-laatu -suhteeltaan erinomaiset, ei löydy pahaa sanottavaa sieltäkään.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Tällaista...

Viesti Kirjoittaja AM »

Vakiotyyppiset iskarit todellakin surkeat madallusjousien kanssa.Varsinkin perä tosi "pomppuinen"! :roll:
Kuukauden verran kokemusta myös Sacshin "tuplakaasuista", muuten hyvät, mutta sanoivat yhteistyösopimuksensa irti ->iskarin varsi tuli verhoilun läpi kurkistamaan.
Nyt alla Billsteinin Sprintit joihin olen ihan tyytyväinen.Ehkä hieman jäykemmät voisivat vielä olla mutta voihan siihen vaikuttaa jousetkin(kl-varaosien K+F)Kilometrejä takana iskareilla vasta 40 tkm mutta ainakin vielä tuntuvat uuden veroisilta.
Kalliitahan nuo matalemmat iskarit aina ovat mutta melkoinen pakkoostos madallusjousien kanssa!
Kysymykseen kummat sitten paremmat, Konit vai Bilsteinit, en osaa sanoa...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

itellä on bilsteinin keltaiset, eli olisko just noi sprintit :?: itse olen todella tyytyväinen kys. iskareihin. Konit myös varmasti hyvät, jos rahaa on niin tietenkin kannatttaa maksaa 150 enemmän et saa säädettävät!
Vastaa Viestiin