Mikä alusta W124:seen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Su 23.01.2005 12:01
Paikkakunta: Tampere/Pirkkala

Mikä alusta W124:seen

Viesti Kirjoittaja Ollii »

Eli kokemuksia kaipailisin. Olen ollut coupe mersun onnellinen omistaja vasta muutaman kuukauden, joten tietämystä ei kamalasti ole.
Tällä hetkellä kiinni on "valmistajan X" madallusjouset, mutta perä on etupäätä korkeammalla. Yleensähän ongelma on keuliminen. :wink: Eli perää pitäisi saada alemmas. Säädettävä setti olisi ratkaisu ongelmaan? Kannattaako investoida? Vai onko jollain valmistajalla tasaisesti edestä ja takaa madaltava ei säädettävä setti? Tarkoitus olisi laittaa kesäksi 18" vanteet, joten madallus saisi olla sen mukainen. Kaikki kokemukset ovat avuksi, kiitos jo etukäteen!

Tämän näköinen tällä hetkellä:

http://koti.mbnet.fi/ollipoi/mese/mersu_etu_2.jpg

http://koti.mbnet.fi/ollipoi/mese/mersu_taka_2.jpg
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

Sulla voi olla takana paksummat (jousi)kumit, kun edessä, mikä vaikuttaa auton korkeuteen. Kumeja saa kolmea vai neljää eri korkeutta. Näet kumin korkeuden kumeissa olevista "nystyistä". Yksi nysty= ykkös kumi ja niin edelleen. Kumit ei maksa juuri mitään eli voi tulla edulliseksi tuo korkeuden hienosäätö. Kumit sijaitsevat siis jousen yläpäässä.
Avatar
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Su 23.01.2005 12:01
Paikkakunta: Tampere/Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Ollii »

wildou kirjoitti:Sulla voi olla takana paksummat (jousi)kumit, kun edessä, mikä vaikuttaa auton korkeuteen. Kumeja saa kolmea vai neljää eri korkeutta. Näet kumin korkeuden kumeissa olevista "nystyistä". Yksi nysty= ykkös kumi ja niin edelleen. Kumit ei maksa juuri mitään eli voi tulla edulliseksi tuo korkeuden hienosäätö. Kumit sijaitsevat siis jousen yläpäässä.
Eli luonnollisesti, mitä enemmä nystyröitä, sen korkeampi kumi?
Viimeksi muokannut Ollii, Ke 23.02.2005 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jaa-a, onkohan siinä jäykkydessä eroa?
Korkeudensäätöähän niillä haetaan.

Taakse löytyy kolme korkeutta : 8,13 ja 18 milliä
Eteen neljä vaihtoehtoa: 8, 13, 18 ja 23 miillimetriä.

Eli tuommoisen 10-15mm voi maksimissaan säätää.
Hinnat noin 3-4€/kpl. Löytyy ainakin foorumin sponssilta (KL) ja Motonetistä.

-Rässi
Avatar
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Su 23.01.2005 12:01
Paikkakunta: Tampere/Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Ollii »

Rässi66 kirjoitti:Jaa-a, onkohan siinä jäykkydessä eroa?
Heh, tuskimpa juu. Jotenkin toi jäykkyys-sana tonne vaan lipsahti. Taidan mennä tänään jo kl-varaosissa poikeen.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18376
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Eli tuommoisen 10-15mm voi maksimissaan säätää. "

Melkein tuplaten; jousihan on lähellä tukivarren puoliväliä.
wiimax.fi
Avatar
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Su 23.01.2005 12:01
Paikkakunta: Tampere/Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Ollii »

Kertokaas uunolle, että mistä päin sen kumin näkee? :oops:
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14279
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ollii kirjoitti:Kertokaas uunolle, että mistä päin sen kumin näkee? :oops:
Katsot pyöränaukosta jousen yläpäähän. Muistaakseni sieltä ei silmällä katsottaessa näy kuin korkeintaan ne nystyt, jousen "yläkuppi" peittää kumin tehokkaasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Su 23.01.2005 12:01
Paikkakunta: Tampere/Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Ollii »

Timo L. kirjoitti:Katsot pyöränaukosta jousen yläpäähän. Muistaakseni sieltä ei silmällä katsottaessa näy kuin korkeintaan ne nystyt, jousen "yläkuppi" peittää kumin tehokkaasti.
Jaahas, yritän löytää :wink:
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Asiaa sivuten,itselläni on edessä 4:sen kumit ja muistaakseni jollain toisellakin foorumilaisella samanlaisessa autossa oli myös alkuperäisenä samat kumit,kysymykseni onkin,onko nuo kumit tehtaalla määrätty koneen koon/varusteiden mukaan vai miten?
Tuntuu vaan oudolta että 300-24 on laitettu korkeimmat kumekset,luulisi insinöörin näkevän auton mahdollisimman matalalla :shock: .
itse tässä mietin,ostanko eibachit vai h&r.hinta-eroa on n.70 ekee luultavasti kaadun noihin eibacheihin,koska ainakin foorumilla niitä on kehuttu,enkä halua kivirekeä :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18376
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Koneen koon mukaan vaihtuvat jousetkin, en tiedä millä perusteella tehtaalla määritellään "sopivat" kumit.
wiimax.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kone vaikuttaa ja lisävarusteista lasketaan pisteitä; etujousiin vaikuttaa ainakin automaatti, ilmastointi, kattoluukku, radio, sammutin, lampunpesurit, ASD/ASR, Webasto, ABS, hälytin, tasonsäätö, airbag, pohjapanssari, tempomaatti, sähköpenkit ja sähkölasit. Esim. W126:seen on ainakin 5 erilaista jousta ja aina kun siirrytään järeämpään jouseen, laitetaan matalampaa kumia. Sitten kun tulee joku 5-10 pojoa lisää, laitetaan korkeampaa kumia ja taas korkeampaa kumia... Sitten siirrytään taas jämäkämpään vieteriin ja matalaan kumiin jne., selviskö mitään? :P
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18376
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"radio"
:shock:
Melkoista hienosäätöä.
wiimax.fi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Elikkä kun viet Mersun Veholle jotta asentavat orkkis Beckeriin CD-vaihtajan, niin laittavat samalla kuormajouset taakse... :lol:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

FosgateT kirjoitti:Elikkä kun viet Mersun Veholle jotta asentavat orkkis Beckeriin CD-vaihtajan, niin laittavat samalla kuormajouset taakse... :lol:
:P :P :P
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Vastaa Viestiin