SAMMUUUUUU!!!!! CE 300-24 -93
SAMMUUUUUU!!!!! CE 300-24 -93
Osaako kukkaan kertoa missä voisi olla vika kun, jarruttaessa
moottori sammuu silloin tällöin. Seos? Alipainevuoto? Joku muu? Onko Helsingin seudulla edul. ruiskunsäätö paikkaa tai jossain kauempana,siedettävän ajomatkan päässä (vaikka kyllähän mersulla ajaa
mielellään vähän pidemmällekin) Entäs kansiremppa mestaa?
300-24V -93
moottori sammuu silloin tällöin. Seos? Alipainevuoto? Joku muu? Onko Helsingin seudulla edul. ruiskunsäätö paikkaa tai jossain kauempana,siedettävän ajomatkan päässä (vaikka kyllähän mersulla ajaa
mielellään vähän pidemmällekin) Entäs kansiremppa mestaa?
300-24V -93
Sammuminen voi johtua monesta syystä, ehkä aluks kannattaa tarkastaa ne mitä ite pystyy ja sitten vasta ruiskuhuoltoon. Mulla oli 300TE:ssä sama juttu, ja vika oli tulpanhatuissa, kolme tulpanhattua rikki: ne löi läpi hiljasilla kierroksilla. Putsaa virranjakaja, siellä kosteus konepesun jälkeen tuottaa ongelmia. ja tulpanjohdot. Loppu onki sit silmämääräistä tarkastelua, alipainevuotoa tai irronneita piuhoja jne. Sitten kai ruiskuhuoltoon, tuukkentuneet suuttimet tms. Onnea.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
.mlöjm
Siis tuohan on kaikkein kalleín paikka mitä maan päällä löytyy...350 SLC kirjoitti:Alppilan Autohuollosta (Karjalankatu) kannattaa kysyä - ovat erikoistuneet just noihin ruiskujen ruuvauksiin

vaikkas kyllä ne varmaan jotain osaakin ...ehkä

****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: SAMMUUUUUU!!!!! CE 300-24 -93
Osaako kukkaan kertoa missä voisi olla vika kun, jarruttaessa
moottori sammuu silloin tällöin.
Hei, en tiedä onko samasta asiasta kyse (polttoaine vähissä) saan oman 300 CE:n sammumaan seuraavasti; polttoainemittari vilkuttaa mutta ei pala kokoaikaa, ajan reippaasti esim. moottoritieltä rampille ja jarrutan voimakkaasti jolloin moottori sammuu ilman ennakkovaroituksia (käynnistyy normaalisti sen jälkeen.
Voisiko pumppu imaista siinä tyhjää?
moottori sammuu silloin tällöin.
Hei, en tiedä onko samasta asiasta kyse (polttoaine vähissä) saan oman 300 CE:n sammumaan seuraavasti; polttoainemittari vilkuttaa mutta ei pala kokoaikaa, ajan reippaasti esim. moottoritieltä rampille ja jarrutan voimakkaasti jolloin moottori sammuu ilman ennakkovaroituksia (käynnistyy normaalisti sen jälkeen.
Voisiko pumppu imaista siinä tyhjää?
Makkeri
Re: SAMMUUUUUU!!!!! CE 300-24 -93
Se on kyllä mahdollista, että imasee tyhjää. Eihän tuo varatankki ole kuin 10-12 litraa ja keskipakovoima tekee tehtävänsä. Muutenkin tuo M103:nen on (kuulemma) todella tarkka noista bensanpaineista, oliko se jotain luokkaa 3-5bar. Tietenkin jos bensasuodatinkin alkaa olemaan vaihtorajassa, voi se tehostaa tuota ongelmaa.Markku K kirjoitti:Osaako kukkaan kertoa missä voisi olla vika kun, jarruttaessa
moottori sammuu silloin tällöin.
Hei, en tiedä onko samasta asiasta kyse (polttoaine vähissä) saan oman 300 CE:n sammumaan seuraavasti; polttoainemittari vilkuttaa mutta ei pala kokoaikaa, ajan reippaasti esim. moottoritieltä rampille ja jarrutan voimakkaasti jolloin moottori sammuu ilman ennakkovaroituksia (käynnistyy normaalisti sen jälkeen.
Voisiko pumppu imaista siinä tyhjää?
Edit: Itselläkin on kerran käynyt vastaava sammuminen voimakkaan jarrutuksen jälkeen, tosin automerkki oli toinen. Ja bensa oli niin vähissä, että matka jatkui sen jälkeen hinaamalla.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: SAMMUUUUUU!!!!! CE 300-24 -93
Tultiinko täällä nyt siihen johtopäätökseen, että tuosta 300:sta 24 venasesta ei sytytyksensäätökiekkoa löytynyt, vaan homma hoituu automaattisesti? Anyway, mulla oli samanlaisia ongelmia oman Mersuni kanssa silloin, kun säätökiekko oli S-asennossa ja tankkasin 95E:tä. Mitä bensaa tankkaat? Jos ysivitosta, niin voisiko vika kuitenkin piillä siinä..? Kokeile pari tankillista 98E:tä, jos sillä olisi vaikutusta asiaa.mertzi60 kirjoitti:Osaako kukkaan kertoa missä voisi olla vika kun, jarruttaessa
moottori sammuu silloin tällöin. Seos? Alipainevuoto? Joku muu? Onko Helsingin seudulla edul. ruiskunsäätö paikkaa tai jossain kauempana,siedettävän ajomatkan päässä (vaikka kyllähän mersulla ajaa
mielellään vähän pidemmällekin) Entäs kansiremppa mestaa?
300-24V -93
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Halvempia tiedossa?
Alppilan Autohuolto: Niin... siis onko (Raul/ 260E W124) tiedossa paikkoja, josta uusia mekaanisten suuttimia saisi huomattavasti alle 120:n egen? Ja muutenkin asian osaamista edullisesti- jos on, niin kertokaa eteenpäin- itselläni on samaa tarvetta. Saakohan muuten lahden eteläpuolelta orggisosia- ja millaisin ehdoin verrattuna Suomen hintatasoon?
Ilmakuplien vetämisestä: periaatteessa paineakun pitäisi tasoittaa tämmöiset tilanteet- mutta kuvattu jarrutustilanne voi hyvin kestää niin "pitkään", että on hyvä selitys. Ei ole sattunut tulemaan eteen; eri korimalleissa on vähän erinäköiset tankit- riippuu ehkä siitäkin. Valistakaa: mimmoinen tankki 124:ssä, ja mistä vetää bensan pumpulle?
Ilmakuplien vetämisestä: periaatteessa paineakun pitäisi tasoittaa tämmöiset tilanteet- mutta kuvattu jarrutustilanne voi hyvin kestää niin "pitkään", että on hyvä selitys. Ei ole sattunut tulemaan eteen; eri korimalleissa on vähän erinäköiset tankit- riippuu ehkä siitäkin. Valistakaa: mimmoinen tankki 124:ssä, ja mistä vetää bensan pumpulle?
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: Halvempia tiedossa?
Siis nimenomaan Alppilan autohuollosta, ainakin juuri 24venasen taitaa bungaa jotain 120 euroa /zibale. Olettaisin että muut liikkuu samoissa hintaluokissa tai hieman alle. Eestin jutuista ei ole muuta kokemusta kuin maalaus ja koneen mekaanisesta korjauksesta. Periaattessa yhteydet Saksaan ovat siellä jopa paremmat kuin Suomessa, mutta kenen kautta taas asiaa hoidat voi olla toinen kysymys.juuso kirjoitti:Alppilan Autohuolto: Niin... siis onko (Raul/ 260E W124) tiedossa paikkoja, josta uusia mekaanisten suuttimia saisi huomattavasti alle 120:n egen? Ja muutenkin asian osaamista edullisesti- jos on, niin kertokaa eteenpäin- itselläni on samaa tarvetta. Saakohan muuten lahden eteläpuolelta orggisosia- ja millaisin ehdoin verrattuna Suomen hintatasoon?
Miten vika selvisi
Löysitkö itse vai käytitkö jossain pajalla. Noita vikoja on yleensä vaikea selvittää.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
oireet
moottori sammui esim. kesken ajon, pienestä töyssystä ja ei lähtenyt kunnolla käyntiin muutamia kertoja. Startatessa ei kuulunut että pensapumppu ois lähtenyt pyörimään. Tuon perusteella pajalla tiesivät mikä on vialla. Relettä voi tinailla kuntoon, jonka otin varalle jos vielä sattuu sama vika yllättämään.
sammuminen
Holstille, niin olikse sun rele varmasti polttoainepumpun rele vai sellainen
rele missä on yksi tai kaksi lattasulaketta päällä? Jos (huom jos) oli niin
se on kyllä ylijännitesuojan nimellä kulkeva rele. Olen huomannut että eräät
mersun korjaajat sekoittaa sen bensapumpunreleeseen. Itse juttelelin tästä
asiasta Vehon teknisenpuolen kaverin kanssa ja käski vaihtaa tuon yjsreleen
vika loppu siihen ei ole puoleen vuoteen sammunut auto kertaakaan. 300:ssa
tää rele sijaitsee yleensä akun takana olevan suojamuovin takana. Helppo
tunnistaa: sulake/sulakkeet päässä kirkkaan muoviläpän alla. Niin tää Vehon
kaveri sano,et kaikki virta/tieto mitä kulkee pellin alla, kulkee tän kautta ja niihin
alkaa yleensä tulla vikoja tossa 10vuoden ikäsenä tärinän/kosteuden vaikutuksesta?
rele missä on yksi tai kaksi lattasulaketta päällä? Jos (huom jos) oli niin
se on kyllä ylijännitesuojan nimellä kulkeva rele. Olen huomannut että eräät
mersun korjaajat sekoittaa sen bensapumpunreleeseen. Itse juttelelin tästä
asiasta Vehon teknisenpuolen kaverin kanssa ja käski vaihtaa tuon yjsreleen
vika loppu siihen ei ole puoleen vuoteen sammunut auto kertaakaan. 300:ssa
tää rele sijaitsee yleensä akun takana olevan suojamuovin takana. Helppo
tunnistaa: sulake/sulakkeet päässä kirkkaan muoviläpän alla. Niin tää Vehon
kaveri sano,et kaikki virta/tieto mitä kulkee pellin alla, kulkee tän kautta ja niihin
alkaa yleensä tulla vikoja tossa 10vuoden ikäsenä tärinän/kosteuden vaikutuksesta?
Alppilan autohuollosta vielä
Omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä sielläkin se ongelmien
ratkominen/etsiminen tuppaa olemaan vähän niikuin onnenkauppaa. Alussa
AINA se vakio lause PITÄÄ VAIHTAA SUUTTIMET! niisä on varmaan helvetin
hyvä kate. Tonnin remppa viime kesänä ja homman piti olla ihan varmasti
kunnossa vaan eipä ollutkaan.Tilanne ei muutunut yhtään. Sit alettiin ehdotella jo tollasta 3tonnin remppaa mikä olis varmaan ollut sit loppupeleissä lähemmäks 5tonnia. Huh Huh.Loppujenlopuksi asian pysty hoitamaan itse ja kulut oli 450e. Ja ne vielä väittivät et vika EI voi olla siinä mitä ehdotin ja minkä
itse korjasin. Varmasti ammattimiehiä löytyy sieltäkin mut,jotenkin vaan tuntuu et se mesta ratsastaa sillä ex- bosch centerin nimellä no tänäähän se on
Alppilan autohuolto? Mene ja tiedä
Ps. Eräs mersu osien myyjä pk-seudulta kysy kun mainitsin käyneeni "bosch-
centterissä: edottivatko ensimmäiseksi suuttimien vaihtoa? Naureskeltiin.
ratkominen/etsiminen tuppaa olemaan vähän niikuin onnenkauppaa. Alussa
AINA se vakio lause PITÄÄ VAIHTAA SUUTTIMET! niisä on varmaan helvetin
hyvä kate. Tonnin remppa viime kesänä ja homman piti olla ihan varmasti
kunnossa vaan eipä ollutkaan.Tilanne ei muutunut yhtään. Sit alettiin ehdotella jo tollasta 3tonnin remppaa mikä olis varmaan ollut sit loppupeleissä lähemmäks 5tonnia. Huh Huh.Loppujenlopuksi asian pysty hoitamaan itse ja kulut oli 450e. Ja ne vielä väittivät et vika EI voi olla siinä mitä ehdotin ja minkä
itse korjasin. Varmasti ammattimiehiä löytyy sieltäkin mut,jotenkin vaan tuntuu et se mesta ratsastaa sillä ex- bosch centerin nimellä no tänäähän se on
Alppilan autohuolto? Mene ja tiedä
Ps. Eräs mersu osien myyjä pk-seudulta kysy kun mainitsin käyneeni "bosch-
centterissä: edottivatko ensimmäiseksi suuttimien vaihtoa? Naureskeltiin.
Mites olette tarkastaneet suuttimia?
Jossain neuvottiin ottamaan suuttimet esille ja mittaamaan niiden virtaama.
Jos suutinten väliset virtaamat poikkeaa toisistaan, niin siitä voi sitten tehdä johtopäätöksiä. Tuossahan voi käyttää yhtä uutta suutinta referenssinä.
Lisäksi voi tarkastaa suutinten vuodot ja spray-kuviot.
Samalla tulee mahdolliset jakajan viat esille, kalvo vuoto yms.
Bosch-pajoillahan sitten pitäisi olla boschin suutin testerit, joilla voi lisäksi tarkistaa avautumispaineen.
Vastaavan testerin voisi kyllä suht helposti rakentaa itsekin.
Ei luulisi kuitenkaan tuollaisen suutintestauksen kovin paljoa maksavan, ainakaan jos vie pelkät suuttimet paikalle.
Itse ajattelin kyllä vaihtaa ne suosiolla. On senverran halvat tuohon M102:seen, ettei kannata maksaa vianhausta tai testauksesta.
Kestävät sitten varmaan seuraavat 12 vuotta.
Mogge: Olet ennenkin maininnut tuosta säätökiekosta.
Itse ajelen 95E:llä asennossa "S", eikä ole mitään ongelmia. Ohjekirjankin mukaan tuo on OK.
Omassa autossa W201 säätökiekon vastukset alkaa tuosta "S" asennosta. Siis 1 ja 2 asennot ovat tyhjiä.
Säätökiekollahan voidaan vaikuttaa sytytysenakkoon 3 astetta/asento, 1:ssä ennakko on suurin (siis jos siellä on tuo koodausvastus, joissakin malleissa on).
Tuotahan voi käyttää "köyhän miehen viritykseen" eli korkeampi oktaanista polttoainetta ja ennakkoa suuremmalle.
Jos kone alkaa nakuttaa, niin sitten ennakkoa pienemmälle.
Jossain neuvottiin ottamaan suuttimet esille ja mittaamaan niiden virtaama.
Jos suutinten väliset virtaamat poikkeaa toisistaan, niin siitä voi sitten tehdä johtopäätöksiä. Tuossahan voi käyttää yhtä uutta suutinta referenssinä.
Lisäksi voi tarkastaa suutinten vuodot ja spray-kuviot.
Samalla tulee mahdolliset jakajan viat esille, kalvo vuoto yms.
Bosch-pajoillahan sitten pitäisi olla boschin suutin testerit, joilla voi lisäksi tarkistaa avautumispaineen.
Vastaavan testerin voisi kyllä suht helposti rakentaa itsekin.
Ei luulisi kuitenkaan tuollaisen suutintestauksen kovin paljoa maksavan, ainakaan jos vie pelkät suuttimet paikalle.
Itse ajattelin kyllä vaihtaa ne suosiolla. On senverran halvat tuohon M102:seen, ettei kannata maksaa vianhausta tai testauksesta.
Kestävät sitten varmaan seuraavat 12 vuotta.
Mogge: Olet ennenkin maininnut tuosta säätökiekosta.
Itse ajelen 95E:llä asennossa "S", eikä ole mitään ongelmia. Ohjekirjankin mukaan tuo on OK.
Omassa autossa W201 säätökiekon vastukset alkaa tuosta "S" asennosta. Siis 1 ja 2 asennot ovat tyhjiä.
Säätökiekollahan voidaan vaikuttaa sytytysenakkoon 3 astetta/asento, 1:ssä ennakko on suurin (siis jos siellä on tuo koodausvastus, joissakin malleissa on).
Tuotahan voi käyttää "köyhän miehen viritykseen" eli korkeampi oktaanista polttoainetta ja ennakkoa suuremmalle.
Jos kone alkaa nakuttaa, niin sitten ennakkoa pienemmälle.