Miten asennetaan seosmittari?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Miten asennetaan seosmittari?

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ajattelin tohon Mersuun asentaa siihen keskikonsoliin öljynlämpö- ja jännitemittareiden kaveriksi seosmittarin sen sekuntikellon tilalle.
Mites tällainen laite kytketään ja mihin? Tarviiko jotain lisäantureita johonkin?

Autohan oli 190E 2.5-16 ja ilman kattia.

Tänks!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
AH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 01.09.2004 21:03
Paikkakunta: Lpr

Re: Miten asennetaan seosmittari?

Viesti Kirjoittaja AH »

FosgateT kirjoitti:Ajattelin tohon Mersuun asentaa siihen keskikonsoliin öljynlämpö- ja jännitemittareiden kaveriksi seosmittarin sen sekuntikellon tilalle.
Mites tällainen laite kytketään ja mihin? Tarviiko jotain lisäantureita johonkin?
Lambda-anturilta tulevasta jännitteestä voidaan seossuhdetta seurailla.. Jos kaksi johtiminen, toinen signaali ja toinen signaalimaa. Jos kolme johtoinen, niin 2 johtoa on anturin lämmitykseen ja yksi on signaali, runko signaalimaa. Jos 4 johtiminen, niin löytyy signaali, signaalimaa, 2 x lämmitys. Olikohan mustan värinen signaali piuha..? Ja valkoiset lämmitykseen.

Taisi olla mersussa apukuskin jalkotilassa se anturilta tuleva liitin? Eli jos sinulla on lambda-anturi jo putken varressa kiinni, niin hyvä. Jos ei, niin asentamaan :D .
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

PRKL! :evil:
...mulla mitään lambdaa ole... :x
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
AH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 01.09.2004 21:03
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja AH »

FosgateT kirjoitti:PRKL! :evil:
...mulla mitään lambdaa ole... :x
Ei ne montaa kymppiä maksa. :D
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

No ei maksa, mut se asentaminen... Ei jaksais :wink:
No, putki täytyy muutenki irrottaa, nii kai sen asentais samal... :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Kierre pitäisi olla m18x1.5 hienokierre, holkkeja myy yleensä samat jotka mittareitakin.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

juu kierre on 18mm 1.5mm nousulla ja sama kun foordin ohc sytytys tulpassa ja löytyy yleensä liikeestä missä on hyvät mutteri valikoimat..mut se pitää ohentaa 5-7mm paksuiseksi et se anturin pää ulottuu putkeen....
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin